2023-01-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du påstod att fup skulle visa att hennes man skulle tvingat henne till detta.
Du hade så in i helvete fel igen och det vore klädsamt med en ursäkt.
Så skrev hon inte, hon skrev ”en man” underförstått han som hon pratade med på kik. Klädsamt med ursäkt……..? Mmmm.
Citera
2023-01-01, 22:44
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombidetektiv
Hon skulle lyssnat på 9 av 10 youtubers och köpt NORD VPN

Hahaha, den här kommentaren fick mig att skratta. FBI lär komma åt din riktiga IP, även om du sitter bakom VPN.

OT: Hur kommer det sig att det ofta är FBI som ligger bakom dessa tillslag? Vet att brottsprovokation är populärt i staterna. Är det FBI som sätter upp egna peddosidor?
Citera
2023-01-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Hahaha, den här kommentaren fick mig att skratta. FBI lär komma åt din riktiga IP, även om du sitter bakom VPN.

OT: Hur kommer det sig att det ofta är FBI som ligger bakom dessa tillslag? Vet att brottsprovokation är populärt i staterna. Är det FBI som sätter upp egna peddosidor?

Jag tror att alla länder sysslar med såna här sökningar, om det är så att FBI tar fler så kanske det bara är så att USA är större och många stora tech bolag har sina servrar där vilket tillåter att FBI kan göra sökningar där lättare.
Om jag minns rätt från fup så var det en databas från google som gav utslag på känd bp.
Oftast så det börjar i såna här fup, nån skickar nått eller laddar upp eller ner nått som ger utslag för känd bp
Citera
2023-01-02, 00:02
Medlem
Det var extra magstarkt att hon hade skickat en nakenbild på sin egen dotter när hon var liten.
Det enda namnet som nämndes i fup var detta namn och det var maskat, hon fick frågan om var hon vanligtvis hade den bilden och svarade att den satt i album som alla de andra bilderna, det tolkade jag som att bilden var på dottern.
Citera
2023-01-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Nä, förlåt mig för jag dryga mig. Är inte så i vanliga fall Polisen skulle nog mörka det om dom startar en förundersökning mot en annan person.

Troligtvis har hon fått lämna uppgifterna separat utan för denna anmälan så hon slipper bli uthängd av det är som anmält den misstänkte i det fallet. Troligtvis har man tagit de i fikapaus.

Det är lugnt, ok tack för din input. Sinnessjukt fall detta
Citera
2023-01-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det var extra magstarkt att hon hade skickat en nakenbild på sin egen dotter när hon var liten.
Det enda namnet som nämndes i fup var detta namn och det var maskat, hon fick frågan om var hon vanligtvis hade den bilden och svarade att den satt i album som alla de andra bilderna, det tolkade jag som att bilden var på dottern.

Brukar var så bland PF att de delar/byter mellan sig för att kunna utöka sitt bibliotek med nytt material, hur sjukt det än må vara så blir de nog trötta på att se samma bilder/video om och om igen för att bli upphetsade.
Citera
2023-01-02, 01:12
Medlem
goofers avatar
Det är ändå något lurt här.

Svensk polis fick tips om att den här kvinnan tittat och eller laddat ner från en mega-länk något som kan vara BP.

Det handlar om tot 18min och några bilder.

Mer än ett år senare gör de husis och startar utredning.

Det är illa nog såklart men der måste ju finnas större fiskar att jaga i dammen än en kärring som för ett år sedan tittade på 7 korta klipp.

Om husisen inte gav något då undrar man ju om de hade kunnat gå vidare?

Jag trodde dessa brott handlade om att agera snabbt och ta dem på bar gärning innan bevisen försvinner.

Här känns det som hon hade kunnat komma undan om hon var lite försikommen.

Nu sjöng hon ju själv ut och erkännde så hon blev ändå dömd.

Men handlade det verkligen om 7 videosnuttar och några bilder?
Citera
2023-01-02, 01:40
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Svensk polis fick tips om att den här kvinnan tittat och eller laddat ner från en mega-länk något som kan vara BP.

Det är illa nog såklart men der måste ju finnas större fiskar att jaga i dammen än en kärring som för ett år sedan tittade på 7 korta klipp.

Jag trodde dessa brott handlade om att agera snabbt och ta dem på bar gärning innan bevisen försvinner.

Meh! Hon är inte dömd! Bara misstänkt, en stor skillnad.
Citera
2023-01-02, 01:58
Medlem
Citat:

Det jag misstänker är att Svenska polisen tog tipset från FBI/Interpol och började utreda henne mot andra misstänkta men när de inte hittade några kopplingar så tog man beslutet att plocka in henne för att kunna förbättra sin egna statistik över avklarade brott.

I sådan här brott så vill polisen plocka in hela nätverk och då kan de ta tid, va ju inte allt för längesen svenska polisen tillsamman med andra länder plockade in hel drös personen efter man lyckades komma åt deras nätverk och kunna koppla ihop alla.
Citera
2023-01-02, 01:59
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh! Hon är inte dömd! Bara misstänkt, en stor skillnad.
Ja så är det, men det kommer bli en dom eftersom hon erkännt.
Citera
2023-01-02, 02:07
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ja så är det, men det kommer bli en dom eftersom hon erkännt.

Hon kan ta tillbaka det. Det finns kanske förklaringar, rädsla, etc bakom erkännande. Diagnos.
Citera
2023-01-02, 02:24
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hon kan ta tillbaka det. Det finns kanske förklaringar, rädsla, etc bakom erkännande. Diagnos.
Ja diagnosen är pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in