Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-12-27, 07:47
Medlem
bajssprutans avatar
Året inleds med en rejäl rugpull i början Februari. Blodbad fram till sommaren då de flesta retails kapitulerar.
En svag återhämtning fram till vintern leder till att index linkar in på -17,2%.
Citera
2022-12-27, 07:50
Medlem
Citat:
Truefighter
Det kan bli 35 % upp till slut.
Icke godkänt svar. Svar ska anges i heltal med max en decimal.
Citera
2022-12-27, 07:59
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Icke godkänt svar. Svar ska anges i heltal med max en decimal.
Dels var svaret i heltal med max en decimal, dels citerar du inte korrekt. Är du säker på att du är rätt person att rodda det här?

Så här ser en korrekt citering ut. Observera vänsterpilen i citatet.
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det kan bli 35 % upp till slut.
Citera
2022-12-27, 08:08
Medlem
Eastwings avatar
Nytt försök med tanke på TS datum för att få medverka i tävlingen.

Minus 38,8 % helår 2023.
Energipriser
Krig
Covid
Inrikespolitik
Är några små saker som ställer till med ett tråkigt börsår för majoriteten av alla investerare.
Citera
2022-12-27, 08:16
Medlem
+ 7,7 %
Citera
2022-12-27, 08:21
Medlem
+2.8%

Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Detta index gäller https://www.nordnet.se/marknaden/indikator/omxspi
Ska vi inte gissa hur tant Agdas privatekonomi utvecklas när vi ändå håller på? Detta blir ett litet börsindex mätt mot en i stora grader toppstyrd pluttvaluta. +-10% för SEK är klart inom ett rimligt konfidensintervall, och det är större svängningar än de flesta kommer gissa för börsen.

Min gissning får helt enkelt förutsätta att volatiliteten kring byns ekonomi summerar till 0 i slutändan.
Citera
2022-12-27, 08:56
Medlem
Ealrenzs avatar
+11%

Börsen kommer dippa första 6 månader men sedan vänder den uppåt.
Energipriser vet börsen redan om, ingen nyhet.
Kriget likaså
Citera
2022-12-27, 09:03
Medlem
KJosefs avatar
+10%.

Valutan är fortfarande svag och småbolagen på stockholmsbörsen är extremt undervärderade. Jag tror vi kan gå upp.
Citera
2022-12-27, 09:07
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Börsen backar med 67,4 % från och med januari 1 till och med december 31 år 2023.

Detta beroende på skenande elpriser, skenande räntor och skenande massinvandring i kombination med störtdykande bostadspriser.

Game over.

Du tror alltså på samhällskolaps? Går det ner så mycket har vi ganska stora problem generellt sätt. Jag tror det blir ett tråkigt år men slutar på + 0,7.
Citera
2022-12-27, 09:09
Medlem
Stormpiskares avatar
Ett otroligt span på gissningarna i tråden. Vi har ett väldigt spännande börsår framför oss. Lite sjukt är att jag som tror på en nedgång på dryga fjorton procent, ändå tänker stoppa in lite inom kort. Typ är väldigt osäker på hur det kommer att gå.
Citera
2022-12-27, 09:11
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Du tror alltså på samhällskolaps? Går det ner så mycket har vi ganska stora problem generellt sätt. Jag tror det blir ett tråkigt år men slutar på + 0,7.
Dyker alltid upp såna här tramsare i tråden. Tror inte han är seriös, men å andra sidan verkar Horinpissitorn vara av ett sällsynt dumt släkte sett till hans historik.
Citera
2022-12-27, 09:48
Medlem
Svagt negativt till att börja med men vänder sedan upp och slutar på +4,3 procent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in