2022-12-24, 11:23
Medlem
Horrorgrams avatar
Hej på er,

Nu har jag testat atarax, propovan och legrigran för sömnen. Inget har funkat särskilt bra, propovan och legrigran gav mig galet mycket myrkrypningar och då krossade jag en halv tablett med. Aldrig mer.
Atarax gjorde mig bara seg men knappt nämnvärt trött.

Så nu fick jag Alimemazin orifarm (Theralen) och jag får ta mellan 0,50 - 1 ml orala droppar.

Testade 0,50 och somnade in direkt vid 21 på kvällen vilket var sjukt skönt men så vaknade jag vid 02:00 på natten vred o vände mig en halvtimme somnade sedan om och vaknade strax innan larmet gick igång vid 06.

Jag har haft problem med just att jag vaknar på nätterna och jag trodde jag skulle få sova ut med alimemazin orifarm men nej jag vaknar. Dagen efter kände ja mig så jävla seg och slut och de försvann runt 19 på kvällen.

Igår testade jag bara 0,25 somnade in lika bra men vaknade såklart vid 3 tiden somnade vakna igen efter en halvtimme sen sov jag till typ 8:30. Känner mig inte alls seg idag vilket är skönt.

Nu skulle jag vilja veta, ni som har denna medicin sover ni hela nätterna? Eller vaknar ni som jag? Ja menar man får ju sömnen avbruten så då spelar de ingen roll hur bra man somnar in känner jag.

Vad är era erfarenheter? Ska ja testa höja till 1 ml? När i sådant fall måste ja ta de för att slippa den otroliga segheten dagen efter?
Citera
2022-12-24, 12:16
Medlem
vadsadusadus avatar
Den hjälper inte mig ett dugg med sömnen. Den tar ångesten så jag kan somna när jag lägger mig, men jag har uppvak ungefär varannan timme. I många fall får jag till och med gå upp, att bara ligga och vrida mig är bara jobbigt.

Edit: Jag tar 2 ml kl 20 var kväll, somnar sen vid 22.00-23.00. Inga problem med seghet alls.
Citera
2022-12-24, 13:21
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Den hjälper inte mig ett dugg med sömnen. Den tar ångesten så jag kan somna när jag lägger mig, men jag har uppvak ungefär varannan timme. I många fall får jag till och med gå upp, att bara ligga och vrida mig är bara jobbigt.

Edit: Jag tar 2 ml kl 20 var kväll, somnar sen vid 22.00-23.00. Inga problem med seghet alls.

Hm ok så du sover inte alls på det då? Skönt att du slipper segheten de suger verkligen.
Citera
2022-12-24, 13:25
Medlem
Jag har problem med att just somna, men somnar jag så brukar jag vanligtvis sova hela natten.
Propvan är ren skit då jag är as seg dagen efter och får svårt att jobba. Hört jättemånga andra säga precis samma sak, så varför skriver dom ut det när dom vet att jag jobbar?

Hur som helst, det som funkar perfekt på mig är Zopiklon. Somnar lätt och sover sedan hela natten och är mår helt normalt dagen efter.
Citera
2022-12-24, 14:27
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hm ok så du sover inte alls på det då? Skönt att du slipper segheten de suger verkligen.

Nej, det gör inget alls för sömnen tyvärr. Men det är skönt att något så milt ändå hjälper mot ångesten i alla fall.
Citera
2022-12-24, 18:04
Medlem
slimharlots avatar
Har själv haft den och alla andra mediciner du nämner och ingen av dem ger bra livskvalitet eller sömnkvalitet. Av alimemazin blir man cpseg dagen efter och man får mardrömmar och kan råka pissa ner sig.

Begär att få ett tyngdtäcke utskrivet. Efter att ha testat olika mediciner i 10 års tid så är det bara tyngdtäcke som kunnat få mig att sova utan uppvak och ge en god livskvalitet i allmänhet.
Citera
2022-12-24, 18:28
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimharlot
Har själv haft den och alla andra mediciner du nämner och ingen av dem ger bra livskvalitet eller sömnkvalitet. Av alimemazin blir man cpseg dagen efter och man får mardrömmar och kan råka pissa ner sig.

Begär att få ett tyngdtäcke utskrivet. Efter att ha testat olika mediciner i 10 års tid så är det bara tyngdtäcke som kunnat få mig att sova utan uppvak och ge en god livskvalitet i allmänhet.

Ah hört om tyngdtäcke! Kanske ska köpa ett sådant fan. Tack för tipset.

Ja fyfan va seg man blir. Hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in