Citat:
Ursprungligen postat av
Nadishodan
Visa mig "de flesta som sett hans tweets uppenbart att hans personliga åsikter lutar rätt kraftigt åt vänster". Säg att han har 100 000 tweets, du borde lätt kunna plocka fram en handfull som är kraftigt vänster. Lycka till.
Du får leta själv. Jag har personligen reagerat vid ett flertal tillfällen utan att gå i svaromål eftersom twitter för mig mest är tidsfördriv som inte behöver tas så seriöst. Jag har däremot sett andra ifrågasätta hans tweets mot bakgrund av att Nilsson är en välkänd TT-reporter och därmed rimligen borde vara objektiv.
100 000 tweets har jag säkert inte läst av Nilsson, men tillräckligt många för att bilda mig en personlig uppfattning. Och den uppfattningen verkar även hans arbetsgivare ha, nu för andra gången inom loppet av fyra år.
Vi får väl se var nämnde Nilsson dyker upp härnäst, så kanske vi får anledning att återkomma i ärendet. En egen gissning skulle kunna vara att han blir krönikör alternativt ledarskribent i Aftonbladet, men det kanske skulle vara för magstarkt t o m för en sådan som Anders Lindberg.