2023-02-08, 13:38
Medlem
De jag stör mig mest på är samma personer som jag stört mig på sedan dag 1: Eddie och Tova.
Har väldigt svårt för gapiga och "roliga" människor som gör sig ännu dummare än de är. Tova är helt klart inte den vassaste kniven i lådan men fullt så korkad som hon framställs är omöjligt att vara.
Eddie är en ganska självgod herre som trodde det skulle vara en piece of cake att klara farmen. Han ser lite mer sliten ut nu och hans planer har i de flesta fall gått åt helskotta. Ser ut som en psykopat med sina stirrande ögon. Måtte alltså inte någon av dessa två vinna. Inte heller Viktor.
2023-02-08, 14:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusVorenus
Artin har ändå en skön inställning till livet.
Ja det är lite GO över honom och så gillar jag skarpt att han är vegan av etiska skäl främst, har jag uppfattat det som men säkerligen också av hälsoskäl.
2023-02-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildsvinsjakt
Artin är ett persiskt namn. Hans pappa är turk från Iran tippar jag på. Mamman svensk.
Svensk/armenier kallade han tydligen sig i en arbetsannons
(FB) Gratis arbetskraft från blocket!
2023-02-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
De jag stör mig mest på är samma personer som jag stört mig på sedan dag 1: Eddie och Tova.
Har väldigt svårt för gapiga och "roliga" människor som gör sig ännu dummare än de är. Tova är helt klart inte den vassaste kniven i lådan men fullt så korkad som hon framställs är omöjligt att vara.
Eddie är en ganska självgod herre som trodde det skulle vara en piece of cake att klara farmen. Han ser lite mer sliten ut nu och hans planer har i de flesta fall gått åt helskotta. Ser ut som en psykopat med sina stirrande ögon. Måtte alltså inte någon av dessa två vinna. Inte heller Viktor.
Fast Eddie är väl inte självgod? Det är ju ofta med glimten i ögat han skryter, på skämt.

Tova håller jag helt med dig om däremot, blir gapigare och gapigare.
2023-02-08, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Deltagarna får orimligt många uppdrag. De som far till Torpet får personligt uppdrag adderat allt som skall göras på Torpet i övrigt. Sedan skall synkar spelas in och arrangerade samtal vid köksbord och hönsgård. Visst, de latar sig en del. Men totalt sett tycker jag de får för många uppdrag och orimligt att lyckas slutföra alla. När produktionen måste hjälpa till eller undvika att följa upp uppdragen så är det tecken på att det ges ut för många. Varje säsong finns det göromål som vi inte får se hur det går med. Till exempel öl och vinsatser.
Då ska produktionen hjälpa ALLA. Sandra och Sandra fick ingen hjälp. Och ska produktionen nu in och hjälpa Tova och Tora med herbariet??
2023-02-08, 15:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Rolig gammal tråd på hela sex sidor. Jag sitter och läser och garvar. Han får lite skit men också hyllad till höjder. Hittade en tidningsartikel som ser kul ut som handlar om att han erbjuder gratis arbetskraft. https://www.metrojobb.se/artikel/6550-artin-jobbar-gratis-%C3%A5t-dig-f%C3%B6r-att-g%C3%A5-ner-i-vikt

Han är ju störtskön får läsa mer i tråden nu - gjort och informativt intressant var den läsningen - speciellt bumpen på slutet
Senast redigerad av kubun 2023-02-08 kl. 15:51.
2023-02-08, 15:48
Medlem
vildsvinsjakts avatar
Citat:

Rimligt. Jag bara chansade! 😃
2023-02-08, 15:51
Medlem
maxidos avatar
Citat:

Gillar Artin ändå. Ändå ganska smart sätt att få lite träning samt att göra lite nytta.

Blir han årets farmare tro?
2023-02-08, 15:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Gillar Artin ändå. Ändå ganska smart sätt att få lite träning samt att göra lite nytta.

Han kan ha en chans men Viktor och Nebil är nog för svåra och även Sebbe.

Artins träning ja tja den funkade ju för honom. Mat och husrum är det många som jobbat för.
2023-02-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxido

Han borde kanske bli årets farmare om man ska döma av vad man sett av honom hittills men jag har trott Viktor en tid och tror det fortfarande. Ser ut som att produktionen lägger en hel del tillrätta så det ska passa honom. Kort minne som jag har kommer jag bara ihåg spettet och den virkade korgen just nu. Korgen hade förmodligen vättarna eller någon annan virkat till honom. Tittarna har inte fått se ens en sekund när han virkade och det kan bero på att han inte virkade. 😆 Och dom visar helt andra sidor av honom nu, kanske för att han ska framstå som mer sympatisk.
Senast redigerad av Dormouse 2023-02-08 kl. 16:38.
2023-02-08, 16:07
Medlem
JuniorDahlens avatar
Ingen som tänkt på hur extremt lik Eddie är Välkommen till Köping-Åke i attityd och beteende? Skillnaden är väl att Åke har ett funktionshinder
2023-02-08, 17:15
Medlem
BalderNords avatar
Dagens avsnitt:
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-08 kl. 17:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in