2026-05-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Kan inget annat än hålla med. Jag har slösat enorma mängder tid på detta. Enorma.

Tack för medhåll och förståelsen för problematiken som jag målar upp.
Citera
2026-05-09, 21:13
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tack för medhåll och förståelsen för problematiken som jag målar upp.

jag tror faktiskt jag kommer ta mig till karolinska ätstörnings enheten i oktober
Citera
2026-05-30, 21:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är också intresserad av OMAD. Jag skapade den här tråden.

(FB) OMAD - vad och när äter ni? Hälsosamt? Socialt?

Nu brukar jag äta två gånger per dag. En liten lunch. Stor middag. Ibland är lunchen endast en frukt. Jag gör detta för att jag försöker gå ner i vikt/midja med kalorirestriktion och lätt träning.

Det händer att det bara blir en gång per dag. Men dessa dagar brukar det vara svårt att koncentrera sig på annat än den stora middagen man ska äta på kvällen :-)

Jag gör så här därför att det passar mig. Det blir lättare att hålla reda på hur många kalorier man trycker i sig ifall man bara äten en gång per dag. Jag tvivlar på att det är något speciellt med fasta avseende att gå ner i vikt/midja eller hålla sin vikt/midja - det är antal förtärda och antal förbrända kalorier som är absolut viktigast.
Kul.

Jag har kört på med min OMAD och nu skulle jag aldrig komma på tanken att äta frukost, lunch och så. Äter min middag, tränar och så lite kasein mm på det.

Folk går alltså på riktigt upp på morgonen och äter gröt, mackor och dricker juice. Svårt att greppa egentligen.

Periodisk fasta ska ju ha sina hälsofördelar och jag har ingen anledning att misstro det, viktnedgångsmässigt är det nog ungefär lika. Jag tycker bara det är otroligt mycket lättare med keto/omad. Brukar variera intaget mellan 2000 och ca 1000 kcal och musklerna verkar stanna kvar vad jag kan se. Ibland blir det en hel fastedag för skojs skull.
Är så pass anpassad att hunger inte riktigt existerar. Går, springer och gymmar utan problem.

Är i superform får man lov att säga, aldrig varit i bättre.
Senast redigerad av Readyfreddie 2026-05-30 kl. 22:04.
Citera
Igår, 07:29
Medlem
Jahapp, det var den hälsotrenden som skulle avslöjas.

Dags för en tråd om svunna hälsotrender? Saker som kommit och gått, vad det var som skulle vara så inihelvete bra med att äta si eller så, varför det var värdelöst och hur det försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in