2023-01-03, 00:49
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Men hur långt fängelsestraff fick han då?
Då det överklagas så är det väl inte värt att spekulera i. Men man får väl anta/hoppas att det skärps. Alltid en rolig twist med skyldiga individer som hoppas på mycket. Och satan vad med hat det måste föda emot advokaten som överklagade.
Citera
2023-01-03, 01:10
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Då det överklagas så är det väl inte värt att spekulera i. Men man får väl anta/hoppas att det skärps. Alltid en rolig twist med skyldiga individer som hoppas på mycket. Och satan vad med hat det måste föda emot advokaten som överklagade.
Jag har verkligen ingen förståelse för varför man skulle sänka straffet. Med tanke på att det är flera våldtäkter mot ett barn.
Citera
2023-01-03, 03:13
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Jag har verkligen ingen förståelse för varför man skulle sänka straffet. Med tanke på att det är flera våldtäkter mot ett barn.
Kan ju finnas en fis i rymden som friar på vissa punkter utifrån teknikaliteter.

Ingen advokat överklagar om den inte tror det kan leda till något förmildrande.
Citera
2023-01-03, 04:50
Medlem
Citat:
Lite svårt att skärpa maxstraff.
Citera
2023-01-03, 05:09
Avstängd
Severlohs avatar
Lekar med bröst? Och det är att betrakta som våldtäkt och 280 000 i skadestånd?
Citera
2023-01-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Lekar med bröst? Och det är att betrakta som våldtäkt och 280 000 i skadestånd?

Du citerar GM bortförklaring, länken nedan visar gärningsbeskrivningen….

(FB) Maxsstraff för våldtäkt mot styvdotter Örnsköldsvik (2022-12-02)
Citera
2023-01-03, 10:08
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Du citerar GM bortförklaring, länken nedan visar gärningsbeskrivningen….

(FB) Maxsstraff för våldtäkt mot styvdotter Örnsköldsvik (2022-12-02)

Jaha, då förstår jag. De hade alltså vid tre tillfällen vad jag tolkar som frivilligt sex.
Nu försvarar jag inte att knulla med någon under 15, men det låter ändå märkligt att få maxstraff för det när blattar får knappt ett år för blodiga överfallsvåldtäkter.
Citera
2023-01-03, 10:14
Medlem
Citat:
Kan ju finnas en fis i rymden som friar på vissa punkter utifrån teknikaliteter.

Ingen advokat överklagar om den inte tror det kan leda till något förmildrande.

I slutändan ska de ska göra som den åtalande säger.
Citera
2023-01-03, 10:57
Medlem
Är GM utvecklingsstörd?
Citera
2023-01-03, 15:21
Medlem
Citat:
Jaha, då förstår jag. De hade alltså vid tre tillfällen vad jag tolkar som frivilligt sex.
Nu försvarar jag inte att knulla med någon under 15, men det låter ändå märkligt att få maxstraff för det när blattar får knappt ett år för blodiga överfallsvåldtäkter.

Läs gärningsbeskrivningen igen, du tolkar fel.
Citera
2023-01-03, 16:14
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Läs gärningsbeskrivningen igen, du tolkar fel.

Hur tolkar du det då? Det står ingenting om något våld eller tvång, dessutom skedde det över en längre tid.
Citera
2023-01-04, 15:29
Medlem
Citat:
Hur tolkar du det då? Det står ingenting om något våld eller tvång, dessutom skedde det över en längre tid.

Ytterligare utdrag från domen:

Citat:

JS har misshandlat MC genom att slå henne på axeln/armen och därefter ta tag i hennes arm och dra henne i armen. Det hände någon gång mellan den 1 mars 2021 och den 21 april 2021 i Härnösands kommun. MC fick smärta, rodnad och blåmärke som följd av misshandeln.

Citat:

… Hon har berättat att hon sovit i sin systers rum för att freda sig från JS övergrepp och detta har bekräftats av både Sekretess XX och Sekretess MC. Sekretess MA har därtill vid sitt förhör också framhållit att hon efter stor vånda berättat med risk för att ”förstöra sin mammas fina liv”.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in