2022-12-17, 10:31
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
En tvättäkta sossedusch. Fy fan vilka luffare ni är.

Tvi!

Ska gå och ta en lång dusch nu, varmt och skönt ska det bli

Söt du är som försöker.
Har viktigare saker för mig i livet än att ta långa duschar.
Citera
2022-12-17, 10:48
Medlem
Skunken666s avatar
De där ”duschklockorna” kommer inte att behövas så länge till.
Snart kommer det att bli standard med vattenmätare även till lägenheter, detta är påkallat av EU. Då kommer det att vara slut med mentaliteten:
”Jag kan använda hur mycket vatten jag vill för det är gratis, eller gratis, det ingår i hyran/avgiften!”

Då kommer folk att få betala själva för sin egna faktiska förbrukning.

Jag välkomnar åtgärden!
Citera
2022-12-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Vilken militär disciplin hos flachbackarna. Allt ska ske snabbt och effektiv. Lyda anses som en positiv egenskap. När överheten säger till instämmer ni alltid. Pinsamt.

Japp! De har fostrat nya duktiga generarationer. Att vi håller på att bli ett U-land pga ren idioti och ideologier endast grundade i känslor verkar inte bara helt ok. Det applåderas t.om.
Citera
2022-12-17, 11:36
Medlem
En tråd fylld med slavar som applåderar sina onda mästare.

Ni är tragiska figurer. Visste att kommunistromantikerna var många här i Sverige, men snacka om slavmentalitet!
Citera
2022-12-17, 11:53
Medlem
zobras avatar
Förr i tiden duschade man för att blir ren. Badkar i en lägenhet fanns inte. Nuförtiden duschar folk 15min+. Men det är inte majoriteten människor som helt ändrat sig och blivit bortskämda som många vill påstå. Utan det är något som helt saknas i dagens lägenheter jämfört med dom från 70år sedan, bastun. Antingen hade varje lägenhet en bastu för dom boende eller så hade varje gård det.

Moderna lägenheter saknar allt. Och i dom gamla lägenheterna är varje liten social yta omgjord till förråd. Har man något litet humm om hur lägenheter var uppbyggda förr i tiden så inser man hur jävla luffigt värdelösa tom nybyggda lägenheter i miljonklassen faktiskt är.
Citera
2022-12-17, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vilka jävla dårar. Jag hoppas att ALLLA 9000 boende drar på varmvattenkranen och låter den rinna för evigt.

Barnen badade två gånger igår, sambon duschade i 20 min och jag tog ett bad på kvällen också.

ABK kan suga kuk.
Citera
2022-12-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Barnen badade två gånger igår, sambon duschade i 20 min och jag tog ett bad på kvällen också.

ABK kan suga kuk.
Du garvar nog lagom när hyreshöjningen kommer som ett brev på posten. Allt har ett samband, vet du.
Citera
2022-12-17, 12:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEC
https://www.hemhyra.se/nyheter/max-fyra-minuter-i-duschen-sa-ska-varden-fa-hyresgasterna-att-halla-tiden/
De över 9 000 hyresgästerna får under december var sin duschklocka hemskickad.
Det handlar om ett vattentätt timglas, inställt på fyra minuter.

Nu ska hyresgästerna spara pengar i duschen. Under december skickar den kommunala värden i Kristianstad ut vattentäta timglas inställda på fyra minuter till alla boende. "Men hyresgästerna får gärna duscha ännu kortare tid", säger Jonas Rosenberg, ABK:s kommunikationschef. För varje minut minskad duschtid sparar bolaget 1,2 miljoner kilowatt timmar per år. Det motsvarar 480 lägenheters totala årsförbrukning av hushållsel.
Max 4 minuter i duschen.
https://www.abk.se/artikel/minska-risken-for-nedslackning-av-elnatet-skyhoga-elpriser-och-annu-hogre-hyreshojningar

Vad tror vi om denna lösning om en duschklocka, kommer fler bostadsbolag ta rygg?

Tanken är väl god och frågan om fler bostadsbolag kommer ta efter?

Frågan man bör ställa sig i stället är om hyresgästerna kommer följa detta?
Att duscha kortare tid kommer ju inte gynna hyresgästerna enbart hyresbolagen. Men att hyres gästerna kommer följa detta tror jag är långsökt.

Det hade nog blivit skillnad om dom även gått ut med att sänka hyrorna om hyresgästerna hjälper till att spara pengar till bolaget.

Detta med dusch klockorna kommer inte att fungera.
Citera
2022-12-17, 12:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Jag läste om ett hyresbolag som installerade mätare i varje lägenhet. Hellre det än att behöva betala för andra överkonsumtion av el

Det hoppas jag blir en snabb åtgärd.
Citera
2022-12-17, 12:51
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow

ABK kan suga kuk.

Det är såna som du! Ja, varför ska jag betala för ditt slöseri och ignorans?

Ge mitt ett skäl!
Citera
2022-12-17, 12:55
Medlem
OldFashioneds avatar
Lustigt att folk är så jävla upprörda över en uppmuntran att spara energi. Helt utan tvingande element. Vilken känslig och svag generation människor det här är.
Senast redigerad av OldFashioned 2022-12-17 kl. 13:10.
Citera
2022-12-17, 13:01
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Lustigt att folk är så jävla upprörda över en uppmuntran att spara energi. Helt utan tvinangde element. Vilken känslig och svag generation människor det här är.

Kan hålla med.

De som duschar som galningar nu hade inte odlat potatis 1939-45

Bortskämda typer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in