2022-12-15, 17:20
Medlem
swedsters avatar
ännu en dumjävel som startar en tråd om att man somnat i duschen och orsakat skador.... idiot
Citera
2022-12-15, 17:31
Medlem
Jag beklagar, TS. Tänker inte ge något efterhandsklokt tips - jag var själv oförsäkrad under ett år och somnade precis efter jag hade fått för mig att koka en kastrull med nudelvatten efter en blöt kväll. För mig var det bara tur att jag inte hamnade i en liknande sits som du.

Tror inte kommunen kommer kunna hjälpa dig, men det kan vara värt ett försök. Annars avbetalningsplan som andra har nämnt.
Citera
2022-12-15, 17:34
Medlem
Många hyresvärdar har krav på hemförsäkring. Du kan bli vräkt endast för den delen. Plus att du får pröjsa skadorna. Vad har dom sagt för pris? 150k?
Citera
2022-12-15, 17:42
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Det är nog bara hyresgäster som somnar i duschen. Ett liknande tilltag vore ekonomisk harakiri med dagens elpriser om man betalar varmvattnet själv.
Citera
2022-12-15, 17:50
Medlem
qups avatar
Tur att du inte drunknade. Så dom hade hittat dig flytande omkring som i ett akvarium när dom öppnade dörren.

Gällande skadeansvar så tycker jag att du borde kunna hävda att du svimmade av för lågt blodsocker.
Citera
2022-12-15, 17:51
Medlem
jesussugers avatar
Räkna med 300 000 - 500 000kr
Citera
2022-12-15, 17:52
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Min granne ovanför gjorde något liknande fast i köket, han fick i slutändan betala hela kalaset på ca 400k och blev av med lägenheten.
Citera
2022-12-15, 18:12
Medlem
Känner en kille som gjorde det, försäkringen täckte då.
Citera
2022-12-15, 18:18
Medlem
f30malmos avatar
Du skulle ha besökt läkare direkt efter för att du svimmat i duschen.
Citera
2022-12-15, 18:22
Medlem
Trakessons avatar
Vet en som lyckades göra det två gånger men några månaders mellanrum. Han blev dömd att betala och om inte jag minns fel blev han dessutom vräkt.
Citera
2022-12-15, 18:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Jag tror inte du behöver betala hela summan utan bara hyresvärdens självrisk (som kan vara rätt hög)

Ja, den lär ju hyresvärden vilja ha tillbaka av TS. Troligen kommer också försäkringsbolaget som har fastighetsförsäkringen att kräva tillbaka utbetald ersättning från TS.
Citera
2022-12-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmao
I juli somna man i duschen efter en krogrunda. Översvämning i hallen, vatten rann ner till grannen under. Ingen försäkring, och hyresvärden anser självklart att jag är ersättningsskyldig.

Hyresvärden bedömer att jag genom vårdslöshet har orsakat skadan. Vilket stämmer..

Det var grannen under som ringde in felanmälan och ej jag som låg och sov i duschen..

Är man rökt att betala en jävla massa pengar nu eller finns det något man kan göra?

Du var onykter. Men det kunde precis lika gärna ha hänt om du varit sjuk.

Säg att du svimmade bara. Nämn inget om alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in