2022-12-14, 13:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forum25123
vart tar skiten vägen? är din avföring hård?
1) Ingen aning. 2) Stor variation, men ju längre paus desto mer kompakt skulle jag säga.
Citera
2022-12-14, 13:16
Medlem
Citat:
märker man om man har det?

Ibland, ibland inte... Den kan vara tyst också.. lömsk.
Brukar kunna göra ont i magen när man klämmer på ställen. Magen brukar bli hård å utspänd. Kräkningar förekommer.

Vanligtvis är att man inte skiter, får ont i magen. Kräks osv. Förstoppningsdiarre kan vara lurigt.

Men de är klart tillslut blir man ju rejält sjuk så man märker
Senast redigerad av rawjudge 2022-12-14 kl. 13:20.
Citera
2022-12-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Ibland, ibland inte... Den kan vara tyst också.. lömsk.
Brukar kunna göra ont i magen när man klämmer på ställen. Magen brukar bli hård å utspänd. Kräkningar förekommer.

Vanligtvis är att man inte skiter, får ont i magen. Kräks osv. Förstoppningsdiarre kan vara lurigt.

Men de är klart tillslut blir man ju rejält sjuk så man märker

Okej
Citera
2022-12-14, 13:55
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Kaliumbrist är relativt ovanligt i Sverige. De flesta livsmedel innehåller kalium, även cola-drycker innehåller kalium.

Nej, det är mycket vanligt. Utan kalium, inga tarmrörelser. Bra att rekommendera gift i form av cola-drycker. Det lakar i sin tur ur magnesiumet i kroppen. Inte undra på att folk mår och ser ut som de gör,

Men skit (no pun) i mina tips och råd och ta ert jävla laxermedel då. Lita alltid på sjukvården, den har ju alltid rätt.
Citera
2022-12-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nej, det är mycket vanligt. Utan kalium, inga tarmrörelser. Bra att rekommendera gift i form av cola-drycker. Det lakar i sin tur ur magnesiumet i kroppen. Inte undra på att folk mår och ser ut som de gör,

Men skit (no pun) i mina tips och råd och ta ert jävla laxermedel då. Lita alltid på sjukvården, den har ju alltid rätt.

Ja å sen spännande nog väldigt lågt kalium inget fungerande hjärta. Hjärtstopp.
Samma med för högt. Den eviga balansen.
Citera
2022-12-14, 14:39
Medlem
Citat:
Jag har inte gjort nummer 2 på ca 8 dagar, era tankar kring detta?
Du kommer inte att skita ut en dagsvolym * 8 om du skulle skita idag. Volymen minskar när skiten tappar vatten och blir hårdare.
Citera
2022-12-14, 15:16
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Ja å sen spännande nog väldigt lågt kalium inget fungerande hjärta. Hjärtstopp.
Samma med för högt. Den eviga balansen.

Du verkar vara vettig, och kunnig. Kalcium, magnesium, kalium och sodium, Där har du de fyra grundbultarna, elektrolyterna. Är någon låg eller hög, problem.

Jag är så säker på att du är låg på både kalium och magnesium att jag erbjuder dig 1000 spänn om jag har fel.
Citera
2022-12-14, 16:45
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att hela tarmen blev tömd? Hur snabbt kom effekten? Är rädd att behöva gå flera gånger på toaletten.

Vad menar du med "kontaktlaxativ medicin"?
Jag kände efter i tarmen, kort och gott.

Effekten för mig kom efter 5h, men då small det till rejält.

Med kontaktlaxativ menas att den stimulerar nerverna i tarmens slemhinna. Denna typ av laxermedel är den mest effektiva sortens laxermedel.
Citera
2022-12-14, 16:48
Medlem
wingsawieis avatar
ja, det kan vara farligt. som någon annan också skrev:

dulcolax piller enligt dosering (behöver inte överdriva), komplettera kanske med microlax lavemang.

om du är orolig kontakta vårdcentralen (speciellt om det inte kommer ut innan typ 12h)
Citera
2022-12-14, 16:52
Medlem
Du kan ju alltid åka in till akuten. En av de mindre sexiga arbetsuppgifterna för vårdpersonalen men ganska vanligt förekommande har jag hört från säker källa
Citera
2022-12-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexfluzepam
Jag kände efter i tarmen, kort och gott.

Effekten för mig kom efter 5h, men då small det till rejält.

Med kontaktlaxativ menas att den stimulerar nerverna i tarmens slemhinna. Denna typ av laxermedel är den mest effektiva sortens laxermedel.

vad heter den
Citera
2022-12-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Du kommer inte att skita ut en dagsvolym * 8 om du skulle skita idag. Volymen minskar när skiten tappar vatten och blir hårdare.

vart tar skiten vägen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in