2022-12-11, 21:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
De får rapportera att upplivningsförsök misslyckats och tidpunkten när hjärtat slutat slå . Patienten har ingen puls och hjärtslag . På sjukhuset skriver en läkare på efter en undersöknig att personen död förklarades efter alla försök till återupplivade och även hur länge de pågick . Ambulans rapporterar alltså att de inte lyckats återuppliva personen och all aktivitet är borta . Men de skriver inte under dödsattesten
Ja tänk att detta ska vara så svårt att fatta för vissa?
Citera
2022-12-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det beror nog på vilka kretsar man rör sig i...

Så du menar att om man har tatueringar eller känner många som har det så tillhör man missbrukarkretsar?! Snacka om dömande 😂😂😂!! Jag har flertalet tatueringar och piercingar och har ALDRIG tagit en enda drog i hela mitt liv👍🏼!! Och jag känner dessutom flertalet människor som också har tatueringar och piercingar… och vet du vad?! Ingen av dom har heller hållit på med droger 👍🏼!! Så bara för att man är piercad och tatuerad så behöver det verkligen inte betyda att man ens varit i närheten av missbrukare… Helt sjukt vilken dömande människa du måste vara!!
Citera
2022-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Kan det inte alls. Barn räknas inte ens som spädbarn efter 1 år idiot. De flesta som dör gör det inom 6mån.

90 prosent av tilfellene skjer før 6-måneders alder.

Du kaller meg idiot? Kanskje dere tenker slik i Sverige, men slik tenker vi ikke i Norge.

Kanskje du klarer å lese norsk så kan du se at det kan skje uventet plutselig barnedød (krybbedød i Norge)

"Mange definerer krybbedød som yngre enn 12 måneder, men i Norge er det vanlig å trekke dette opp til fire år, sier han. Siden 2011 er det kun 10 registrerte krybbedød-dødsfall hvor barnet har vært over ett år viser tall fra Folkehelseinsituttet."

Jeg kjenner en....
Citera
2022-12-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaenerysGot
90 prosent av tilfellene skjer før 6-måneders alder.

Du kaller meg idiot? Kanskje dere tenker slik i Sverige, men slik tenker vi ikke i Norge.

Kanskje du klarer å lese norsk så kan du se at det kan skje uventet plutselig barnedød (krybbedød i Norge)

"Mange definerer krybbedød som yngre enn 12 måneder, men i Norge er det vanlig å trekke dette opp til fire år, sier han. Siden 2011 er det kun 10 registrerte krybbedød-dødsfall hvor barnet har vært over ett år viser tall fra Folkehelseinsituttet."

Jeg kjenner en....

Jag vet inte hur de räknar i Norge men jag länkade till internationella definitioner. Ja du är idiot och alla andra som tror man kan drabbas av plötslig spädbarnsdöd efter 1år.
Citera
2022-12-11, 22:45
Medlem
Trollsvanss avatar
Här sitter jag tydligen och läser om vilka som har tatueringar…

Imorgon ska jag ringa och ange mina vänner och bekanta som är poliser, chefer och högutbildade.
Enda anledningen till angiveriet är att de har tatueringar.
Förstår hur illa det är nu 😵
De är tydligen kriminella hela bunten.
De som inte är vidareutbildade behöver jag inte ange, för det förstår väl alla, att det är sjömän och pundare.

Eller så är Sverige tillsammans med USA världens mest tatuerade folk.
Det är väl människor runt 50år som fortfarande inte fattar det.

Vi kanske kan återgå till vad tråden handlar om.
Trodde ett barn hade dött.
Citera
2022-12-11, 22:52
Medlem
Tarras57s avatar
Inte bara ssk!
Usk med speciella kompetenser finns också!
Citera
2022-12-11, 23:00
Medlem
Tarras57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarras57
Inte bara ssk!
Usk med speciella kompetenser finns också!
Inom ambulansen.
Citera
2022-12-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, en sådan ingång får man inte lämna sjukhuset med, och det räcker inte med ett plåster för att täcka det.
Haha nä det är ingen ingång. Isf hade den haft en helt annan omläggning. Det ser ut som att han själv sätter på plåster där.
Citera
2022-12-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Jag vet inte hur de räknar i Norge men jag länkade till internationella definitioner. Ja du är idiot och alla andra som tror man kan drabbas av plötslig spädbarnsdöd efter 1år.

Här är tex på en som var över 1 år

En annan vid 1,5 år

Så visst kan barnet dött av det. Men troligen inte i detta fall
Senast redigerad av milla200 2022-12-11 kl. 23:09.
Citera
2022-12-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sologa
Tyvärr är det väl fortfarande så att tatueringar osar underklass whitetrash, lågbegåvad osv. Ungefär samma bleka och överviktiga klientel som skaffar barn i ung ålder, med första bästa och gärna med flera olika.. Hittar du tatueringar på högpresterande människor är det nåt de gjort i ungdomen och skäms för. Så, det är min erfarenhet, dvs ej fördom.

Jag är varken white trash eller lågbegåvad men har tatueringar och piercingar ändå, för att jag tycker det är snyggt. Och nej, jag ångrar inte en enda en av dom heller utan är stolt över dom för de symboliserar något för just mig😊!! Inte heller mina vänner eller kollegor är white trash eller lågbegåvade, och även bland dom så finns det de som är tatuerade… så tycker mer att det är fördom än ”fakta” att kalla tatuerade personer för white trash eller lågbegåvad 😏…
Citera
2022-12-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ambulanssjukvårdare är utbildade sjuksköterskor.

Nej. Ambulanssjukvårdare är utbildade undersköterskor. Ambulanssjuksköterskor Är utbildade sjuksköterskor.
Citera
2022-12-11, 23:56
Medlem
Kan det inte vara shaken baby syndrome?
Eller är det någon form av sjukdom. RSV, kikhosta och vanvård.
Vi får avvakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in