2023-02-14, 19:26
Medlem
Är det NÅN som tror att han är en hard working man som tjänat sina pengar utan brottslig verksamhet....
Södertälje är äckligt korrupt och sosseetanten Boel Godner har stått och påstått att Södertälje lyckats få bukt med brottsligheten medans nätverket tråcklats sig in i nästan alla kommunala instanser+banker.

Har hon suttit under en sten och inte märkt detta eller ljuger kvinnan rätt ut för att framstå som fröken duktig?
Citera
2023-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är det NÅN som tror att han är en hard working man som tjänat sina pengar utan brottslig verksamhet....
Södertälje är äckligt korrupt och sosseetanten Boel Godner har stått och påstått att Södertälje lyckats få bukt med brottsligheten medans nätverket tråcklats sig in i nästan alla kommunala instanser+banker.

Har hon suttit under en sten och inte märkt detta eller ljuger kvinnan rätt ut för att framstå som fröken duktig?

Denne Rami har knappast blivit tjock på hårt slit för hederlig brödföda, han sitter väl bara och håvar in pengar från alla polare och släktmedlemmar som installerats i olika verksamheter. Knappast förvånande att det pågår i gamla sosseprojekt -_-

Maggan och kompani har ju pratat om att vända på varenda sten, Godner kanske bara gillade vad hon hittade under de där stenarna?
Citera
2023-02-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freriksson
Denne Rami har knappast blivit tjock på hårt slit för hederlig brödföda, han sitter väl bara och håvar in pengar från alla polare och släktmedlemmar som installerats i olika verksamheter. Knappast förvånande att det pågår i gamla sosseprojekt -_-

Maggan och kompani har ju pratat om att vända på varenda sten, Godner kanske bara gillade vad hon hittade under de där stenarna?

Sitter å jiddrar om skit du inte har en aning om. Malek kanske kör en del vid sidan... Men han är respekterad här i Södertälje! Men jag tror bestämt att det här rör sig om det svenskaste som finns..... avensjuka!

Du får lära dig leva med att en å annan babbe lyckas också!
Citera
2023-02-16, 19:39
Medlem
Kriminalaraberna är duktiga på att tjäna svarta pengar, dom startar företag och begår ekobrottslighet.
Hur ska myndigheterna veta att en företagare har ärliga avsikter när dom registrerat firma?

Har en svensk bekant som drev bilverkstad i tio års tid, mer än halva omsättningen säg cirka 75% av intäkterna under tio års tid stoppade han rakt ner i fickorna.
Han redovisade ytterst lite i sin deklaration.

Folk han kände fick inga kvitton på bilreparationer, pengar bytte sedan hand bakom stängd dörr.
Okända kunder fick kvitton då han inte visste om det var civilsnutar eller skatteverkets personal?
För dessa kunder redovisade han intäkterna till revisor.

Efter tio år var han tvungen att lägga ner verkstan för att han höll på med mygel och blåste kunderna på pengar, han sabbade även kundernas bilar så dom drabbades av kostsamma haverier, han stal reservdelar från kundbilar och monterade delarna i familjens egna bilar men kunde även sälja stöldgodset vidare till sina snålkunder som inget visste att dom köpte stöldgods till halva priset. Hyresvärden som ägde verkstadslokalen fick kännedom om vad som pågick i verkstadslokalen och vräkte idioten för hyresvärden ville inte befatta sig med oseriösa hyresgäster.

Med alla svarta pengar han tjänat ihop hade fifflaren råd att renovera hela sin villa, han äger en massa bilar hemma på gården, han fick även råd att köpa grannens obebyggda tomt så han kunde bygga en verkstadslokal som fungerar som traktens svartverkstad.

Alla som har mindre företag fifflar på ett eller annat sätt.
Finns skojare överallt!
Citera
2023-02-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkringla
Sitter å jiddrar om skit du inte har en aning om. Malek kanske kör en del vid sidan... Men han är respekterad här i Södertälje! Men jag tror bestämt att det här rör sig om det svenskaste som finns..... avensjuka!

Du får lära dig leva med att en å annan babbe lyckas också!

Malek ... är det denna Rami du pratar om? Är det smeknamnet på fettot i orten? "En del vid sidan", du menar att någon del av hans inkomster kommer från lagliga verksamheter? Tillåt mig tvivla. Om jag ska tolka din stavning med korrekt svenska: nej, avundsjuka handlar det inte om, finns hur många svenskar som helst som tjänar mer än mig och har mer materiella tillgångar. Jag är inte avundsjuk på någon som tjänat ihop sina tillgångar på egen driftighet. Babbar som lever som parasiter på samhället däremot, där kallas känslan inte avundsjuka utan förakt.

Rami och den omtalade kurdiska räven (som jag inte riktigt vet om det är denne Rami eller en annan kriminell ortenentreprenör) är bara enorma belastningar på det svenska samhället, om man respekterar sådana individer har man inte alla hästar hemma.
Citera
2023-04-04, 19:00
Medlem
Bountyhunter220s avatar
https://www.lt.se/2023-04-04/om-nagon-ska-muta-nagon-i-kommunen-ar-det-inte-mig
Citera
2024-07-14, 13:10
Medlem
Nu dök tjockisen upp igen på aftonbladet.

”Löser folks problem – gör det mig kriminell?”

https://www.aftonbladet.se/a/eMJrwl

Bulent Aslanglu åkte nyligen fast i Colombien för grovt narkotikabrott.

Benard Khouri sitter sedan 2010 inne här I Sverige och är dömd till livstid.

Varför är denna äldre feta gängledaren fri?
Många syrianer är kriminella, korrupta och fega as.
De är emot muslimer men är inte alls bättre själva.
Deras brottslighet med alla mord, härvor, ekonomisk brottslighet med byggföretag osv är värre än somaliernas gängkrig (dödspatrullen).
Citera
2024-07-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Nu dök tjockisen upp igen på aftonbladet.

”Löser folks problem – gör det mig kriminell?”

https://www.aftonbladet.se/a/eMJrwl

Bulent Aslanglu åkte nyligen fast i Colombien för grovt narkotikabrott.

Benard Khouri sitter sedan 2010 inne här I Sverige och är dömd till livstid.

Varför är denna äldre feta gängledaren fri?
Många syrianer är kriminella, korrupta och fega as.
De är emot muslimer men är inte alls bättre själva.
Deras brottslighet med alla mord, härvor, ekonomisk brottslighet med byggföretag osv är värre än somaliernas gängkrig (dödspatrullen).

Fattar inte vad är det han ska föreställas vara ledare för? södertälje ?? hur många ledare har de? bulent,bibo , berno , och nu denna man?

Och håller med dig syrianerna är duktigare på bedrägerier som eko brott osv, när det kommer till mord har de uppmärksammats vid bernos tid och senaste tiden då det vart stökigt men det har hela sveriges gäng vart senaste åren
Citera
2024-09-17, 12:46
Medlem
Idag(?) friades han i rätten

https://www.lt.se/2024-09-17/malek-frias-for-naringspenningtvatt/
Citera
2026-02-12, 00:36
Medlem
Mindbusinesss avatar
Han har kallats en imperiebyggare, med makt bakom kulisserna. Nu bemöter Rami ”Malek” Yaecoub uppgifterna om att han skulle ha ett omfattande inflytande över Södertälje, kopplingar till den undre världen och dolda ägarintressen i en rad bolag.
– De förtalar mig, det är vad de gör, säger han.

https://www.lt.se/2026-02-10/han-pekas-ut-som-imperiebyggaren/
Citera
2026-03-10, 11:55
Medlem
sunny5s avatar
Är det han som lånar ut pengar och sen tar ockerräntor?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in