2023-06-11, 17:12
Medlem
ÖIS verkar behöva Bärkroth eller Mujanic på plan för att maskineriet skall fungera.
Citera
2023-06-11, 17:40
Medlem
Steff83s avatar
GAIS ser helt klart bra ut. Dom kommer absolut slåss med Utsikten och VSK. Tycker övriga bakom ser ojämna ut.
Citera
2023-06-11, 17:48
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
GAIS ser helt klart bra ut. Dom kommer absolut slåss med Utsikten och VSK. Tycker övriga bakom ser ojämna ut.

Första halvlek var ren njutning att beskåda. Örebro blev helt utspelade. De spottade upp sig lite i andra halvlek, men var aldrig riktigt nära.
Citera
2023-06-11, 18:00
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Första halvlek var ren njutning att beskåda. Örebro blev helt utspelade. De spottade upp sig lite i andra halvlek, men var aldrig riktigt nära.

Nej det var tyvärr ren kross, Västerås och Gais är dom lag som har imponerat absolut mest på mig som hårt luttrad ÖSK-supporter. (Av dom lagen som ÖSK har mött hittills ska tilläggas) Så ingen slump att ni ligger två och trea. Nåt av lagen kommer garanterat spela allsvenskan nästa säsong. Kanske båda till och med. För jag har ju svårt att se Utsikten hålla i.
Citera
2023-06-11, 18:11
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Nej det var tyvärr ren kross, Västerås och Gais är dom lag som har imponerat absolut mest på mig som hårt luttrad ÖSK-supporter. (Av dom lagen som ÖSK har mött hittills ska tilläggas) Så ingen slump att ni ligger två och trea. Nåt av lagen kommer garanterat spela allsvenskan nästa säsong. Kanske båda till och med. För jag har ju svårt att se Utsikten hålla i.

Vågar inte tillåta mig själv att börja hoppas riktigt. Utsikten har gjort det lysande hittills, men tror som du att de kommer tappa. Öster kommer nog att befinna sig i toppen. De känns tunga.
Citera
2023-06-11, 22:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Utsikten ser starka ut och det finns ju inget skäl att tro det börja hacka bara för att dom är dom. Sportsligt ser iaf jag inget. Dom verkar fått ihop det perfekt. Men allt kan hända såklart.
Citera
2023-06-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Utsikten ser starka ut och det finns ju inget skäl att tro det börja hacka bara för att dom är dom. Sportsligt ser iaf jag inget. Dom verkar fått ihop det perfekt. Men allt kan hända såklart.

Det som är uppseendeväckande med Utsikten är att laget i princip består av spelare som IFK Göteborg, GAIS och Örgryte har ratat.
Citera
2023-06-12, 15:29
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Det låg i luften att Östersund skulle vinna idag. Tyvärr.

Hur Östersundskillen klarade sig utan rött kort efter skallen på stopptid. Det måste domaren få skit för. Sinnessjukt att han bara fick gult.

Skulle ha varit dubbelt rött där. ÖFK-klanten för skallningen och ÖIS-fånen för först tacklingen och sedan för filmningen/överspelet vid skallningen. Feg domare.
Senast redigerad av vackertsvin 2023-06-12 kl. 15:44.
Citera
2023-06-12, 15:45
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Det som är uppseendeväckande med Utsikten är att laget i princip består av spelare som IFK Göteborg, GAIS och Örgryte har ratat.

Utsikten har dansat klart nu. Kommer att dala precis som ifjol.
Citera
2023-06-12, 15:59
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Skulle ha varit dubbelt rött där. ÖFK-klanten för skallningen och ÖIS-fånen för först tacklingen och sedan för filmningen/överspelet vid skallningen. Feg domare.

Är beredd att hålla med dig. Fjärdedomaren fegade ur så inåt helvete oxå.
Citera
2023-06-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin

Tacklingen skall för fan inte ens vara gult.
Citera
2023-06-12, 23:04
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lion-snackbar
Tacklingen skall för fan inte ens vara gult.
Tycker gott det kunde vara två röda kort i den situationen. Hampus Dahlqvists tackling var vårdslös och sedan är han framme och inledar bråket där han blir skallad. Skallningen skulle definitivt gett rött kort för Mykola Musolitin.

Jämför tex med det röda kortet Häckens Samuel Gustafson fick för att han markerade en skallning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in