2023-02-20, 13:58
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Snälla, lär dig skriva ordentligt. Är du 14 eller?

Jag nämnde titlar. Anser du att deltagande i Europa-kval ska betraktas som en titel?
Herregud, ska du börja leka tuff nu också?

Fick du stånd nu av att skriva sådär.

Tvärtom skriver jag ganska bra när jag orkar anstränga mig för att behaga genierna på Flashback.
Citera
2023-02-20, 14:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Herregud, ska du börja leka tuff nu också?

Fick du stånd nu av att skriva sådär.

Tvärtom skriver jag ganska bra när jag orkar anstränga mig för att behaga genierna på Flashback.

Bra att du för en gångs skull ansträngde dig när du skrev ett inlägg, fjortis.
Citera
2023-02-20, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag nämnde titlar. Anser du att deltagande i Europa-kval ska betraktas som en titel?
1. Bajen skiter inte i titlar, så fel redan där.
2. Topplaceringar och Europaspel är att se som framgångar jämfört med icke topplaceringar och uteblivet Europaspel. Eniga där?
Citera
2023-02-20, 14:39
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Första året gjorde vi en "Aik". Det fick bli ett läroår.
Andra året var Basel storfavoriter, ändå piskade vi dem ordentlig på hemmaplan och var en hårsmån att gå vidare. Kan inte se det som ett misslyckat år.

Där sammanfattar du exakt varför jag inte tror att Hammarby kan förbli en maktfaktor i svensk fotboll på sikt. Ni lyfter fram "snubbla på mållinjen" som det vore en framgång. Precis som vinnarmentalitet kan sitta i väggarna så kan förlorarmentalitet göra detsamma.
Citera
2023-02-20, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Där sammanfattar du exakt varför jag inte tror att Hammarby kan förbli en maktfaktor i svensk fotboll på sikt. Ni lyfter fram "snubbla på mållinjen" som det vore en framgång. Precis som vinnarmentalitet kan sitta i väggarna så kan förlorarmentalitet göra detsamma.
Ok, då kan vi stänga diskussionen där.

Lycka till i cupen så ni också tar er till Europaframgångar i år...
Citera
2023-02-20, 14:44
Medlem
Londons avatar
Citat:

2019 spelade bajen den bästa fotbollen i Allsvenskans historia. Minns inte på rak arm vilka som vann då men det var inte bajen iaf
Citera
2023-02-20, 14:47
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ok, då kan vi stänga diskussionen där.

Lycka till i cupen så ni också tar er till Europaframgångar i år...

"också"...Snacka om att ta ut saker i förskott. Sitt still i båten tills ni åtminstone är i gruppspel!

Citat:
Ursprungligen postat av London
2019 spelade bajen den bästa fotbollen i Allsvenskans historia. Minns inte på rak arm vilka som vann då men det var inte bajen iaf

För att citera Woody Harrelson i White men can't jump: "You'd rather look good and lose than look bad and win". Bajen i ett nötskal.
Senast redigerad av Rubbe 2023-02-20 kl. 14:50.
Citera
2023-02-20, 14:50
Avslutad
Citat:
"också"...Snacka om att ta ut saker i förskott. Sitt still i båten tills ni åtminstone är i gruppspel!
Aik tog sig två omgångar fram, och de gav dem 20 miljoner (9M publik +11M prispengar). Så åker Bajen ut i playoff omgången (dvs en omgång längre) igen, så gråter jag hela vägen till banken om det ändå blir respass där.
Citera
2023-02-20, 14:52
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ja precis. Även om vi räknar med året då IFK vann cupen så är det väl svårt att argumentera att blåvitt haft mer framgångsrikare år sedan dess?

Första året gjorde vi en "Aik". Det fick bli ett läroår.
Andra året var Basel storfavoriter, ändå piskade vi dem ordentlig på hemmaplan och var en hårsmån att gå vidare. Kan inte se det som ett misslyckat år.
Ett misslyckat år är för mig att inte ens ta sig till Europaspel. Men jag antar att för blåvitt kan det vara helt ok att komma 4:a eller 5:a, vilket också säger en del.

Och? Endast om du räknar från 2021 så har ni fler titlar än blåvitt "på senare år".
Citera
2023-02-20, 14:53
Avslutad
Så det blev Grzelak som tog Fjellströms roll som expert på Discovery. Känns som ett ok val även om Norling hade varit roligare. Lite oväntat att Grzelak inte landade någon klubb dock.
Citera
2023-02-20, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Och? Endast om du räknar från 2021 så har ni fler titlar än blåvitt "på senare år".

Dom två överlägset mest framgångsrika lagen senaste åren (MFF och Häcken) står över denna deltagardiskussion.
Citera
2023-02-20, 14:56
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Dom två överlägset mest framgångsrika lagen senaste åren (MFF och Häcken) står över denna deltagardiskussion.

Vi pratar om fotboll, inte ägg och korgar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in