2022-12-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Måste vara ett mycket dåligt vittnesmål när det gäller hur Schröder tog sig över staketet. Hon säger ju att hon inte ser.

Ifølge etterforskningslederen ser hun derved ikke Schrøder som klatrer over gjerdet, for å stille seg mellom gjerdene.

Över gjerdet är inte det samma som att hon skulle ha sett det.

Reportern kunde lika gärna sagt mellom gjerdet. Reportern har ingen aning om hur Schröder hamnade på andra sidan

staketet.

Snarare mer troligt att Schröder svingat ena benet över rör nr två och använt handen som stöd. Det ben hon svingat över hamnar direkt i springan och hon faller bakåt och ajöss.

Tragiskt hur som helst, en serie av extremt irrationella beslut leder till att två tonåringar får fira denna och resten av sina jular utan sin mamma. Vad har man lärt sig? Stanna inte på motorvägen, stanna inte på motorvägen i kolmörker, stanna inte på en motorvägsbro, hoppa inte över ett 1,5 meter högt räcke på en motorvägsbro 30m över marken!

God Jul
Senast redigerad av Dumklumpen 2022-12-07 kl. 23:55.
Citera
2022-12-08, 19:45
Medlem
Jormapormas avatar
Jag förstår inte, förklara gärna som jag är 5 år. Varför stannar man i motsatt riktning för att hjälpa en bilist på andra sidan. Vad tror hon kan ha hänt som är så allvarligt att just hon skulle gripa ur. Behöver man hjälp sätter man upp varningsblinkers och ringer typ 112? Att få hjälp från motsatt sida är ju helt otänkbart och utgör bara fler risker.
Citera
2022-12-08, 21:00
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Jag förstår inte, förklara gärna som jag är 5 år. Varför stannar man i motsatt riktning för att hjälpa en bilist på andra sidan. Vad tror hon kan ha hänt som är så allvarligt att just hon skulle gripa ur. Behöver man hjälp sätter man upp varningsblinkers och ringer typ 112? Att få hjälp från motsatt sida är ju helt otänkbart och utgör bara fler risker.
Det bör man inte göra. Och ingen har gjort det i detta fallet heller.
Citera
2023-01-28, 14:22
Medlem
Någonting gott förde den hemska olyckan med sig i alla fall, och det är att Trafikverket nu ska sätta galler mellan broarna. Det borde man förstås gjort när bron byggdes men sent omsider så blir det av, problemet är tydligen att det finns fler broar än så med samma problem.

Citat:
Kan finnas fler dödsfällor
Sedan tidigare har Trafikverket har börjat se över brosäkerheten vid motorvägar.
GP rapporterar att upp mot 100 broar i landet kan ha liknande problem. På just Hogdalsbron där dödsolyckan inträffade håller på att se över ett stålgaller som ska monteras över hålrummet.
https://www.expressen.se/nyheter/efter-annettes-dod-kan-finnas-fler-dodsfallor/?referrer=todays-news
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in