2022-11-27, 11:00
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ska staten även ge blanka fan skatten som du ska betala på ditt jobb?
I ett vettigare samhälle borde den åtminstonde vara drastiskt lägre. Och man ska fan inte få fängelse bara för att man tjänat pengar utan att ha stulit eller gjort någon illa. Inte ska man få fängelse för skattefiffel heller, givetvis! Fängelse för att försöka behålla pengar man själv tillskanskat sig? Lol
2022-11-27, 11:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
I ett vettigare samhälle borde den åtminstonde vara drastiskt lägre. Och man ska fan inte få fängelse bara för att man tjänat pengar utan att ha stulit eller gjort någon illa. Inte ska man få fängelse för skattefiffel heller, givetvis! Fängelse för att försöka behålla pengar man själv tillskanskat sig? Lol
Då får du diskutera skattepolitik i ett helt annat forum. Nu lät det som att du vill undanta inkomster relaterade till bitcoin på något sätt.
2022-11-27, 11:05
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Då får du diskutera skattepolitik i ett helt annat forum. Nu lät det som att du vill undanta inkomster relaterade till bitcoin på något sätt.
Ja varför inte? Det är väl bra att ge folk möjlighet till ett bättre liv om man nu lyckas med bitcoin via trading eller annat.
2022-11-27, 11:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja varför inte? Det är väl bra att ge folk möjlighet till ett bättre liv om man nu lyckas med bitcoin via trading eller annat.
Får jag strunta i att betala skatt om jag tillverkar och säljer korv? Då har jag ju dessutom bidragit med värde till övriga samhället till skillnad från Linus.
2022-11-27, 11:22
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Får jag strunta i att betala skatt om jag tillverkar och säljer korv? Då har jag ju dessutom bidragit med värde till övriga samhället till skillnad från Linus.
Så borde det givetvis vara
2022-11-27, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är ingen skatt på att ha Bitcoin. Det är skatt på vinsten vid försäljning precis som när du säljer guld. Dunkers bedrev näringsverksamhet utan att bokföra. Det är solklart bokföringsbrott. Att hans näring handlade om Bitcoin har inte med saken att göra, han hade fått exakt samma problem om han sålde frukt utan bokföring.

Ah just det, så funkar det ja. Det är när man säljer av och får sitt belopp i SEK eller annan fiat som det skall skattas. Det har du rätt i
2022-11-27, 13:27
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kione211
Bitcoin är till skillnad från aktier inte något som gynnar mänskligheten.

Vad är de bra för överhuvudtaget.

Gör som Kina och förbjud skiten. 💩

Bara skojare som drar med sig dagdrömmare.

Är vägen dit att låsa in några? Slöseri med myndigheternas pengar men kanske nödvändigt

Jag kan verkligen förstå att man tycker som du, att det är ett luftslott som inte tillför något av värde. Men det intressanta är egentligen blockchain-teknologin bakom, och hur det kan decentralisera olika system. Som banker, vilket Bitcoin etc har visat. Problemet är att det är för omständigt och för dyrt att använda Bitcoin vid vanliga transaktioner för vanliga människor. Köpa en piggelin för Bitcoin så hinner ju glassen smälta innan du har lyckats betala för den.

Men, blockchaintekniken är här för att stanna.
2022-11-27, 13:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Jag kan verkligen förstå att man tycker som du, att det är ett luftslott som inte tillför något av värde. Men det intressanta är egentligen blockchain-teknologin bakom, och hur det kan decentralisera olika system. Som banker, vilket Bitcoin etc har visat. Problemet är att det är för omständigt och för dyrt att använda Bitcoin vid vanliga transaktioner för vanliga människor. Köpa en piggelin för Bitcoin så hinner ju glassen smälta innan du har lyckats betala för den.

Men, blockchaintekniken är här för att stanna.

Kan du berätta mer i detalj om vilka tjänster som kan förbättras eller skapas med hjälp av blockkedjor?
2022-11-27, 15:27
Medlem
Ja förbjud skiten, göder bara kriminell verksamhet.
2022-11-27, 15:43
Medlem
solhatts avatar
Linus Dunkers är enligt mig en oerhört driven och smart entreprenör. Tyvärr har han inte riktigt lyckats på den ekonomiska fronten. Jag önskar honom lycka till med allt. Vet att han tidigare skrivit under sitt riktiga namn här på flashback, får se om han dyker upp i den här tråden.
2022-11-27, 16:25
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Kan du berätta mer i detalj om vilka tjänster som kan förbättras eller skapas med hjälp av blockkedjor?

Allt som kan dra nytta av data som är omuterbar och sparad och decentraliserad.
2022-11-27, 16:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Allt som kan dra nytta av data som är omuterbar och sparad och decentraliserad.
Vad skulle det vara? Konkreta exempel tack. ”Tekniken” har redan funnits i många, många år. Ännu finns inga tillämpningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in