2024-08-22, 20:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
"Trump slänger in handduken" nä nu tror jag hört allt finns inte en chans atthan ger upp, han dör nog hellre!
Om du är 100% säker på att Haley inte blir president kan du satsa emot henne på Betfair Market. Du får 0.003 ggr pengarna :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Förvisso men du måste också förstå att startoddset sätta av bookmakern/bolaget må det vara AI/algoritm eller en fysik person så börjar det med, vad är sannolikheten för att... och jävligt bra på det dom gör. Jag litar mer på på dem än tex Polls/SIFO

Tex:

Betting markets called the presidential election more accurately than polls"

Glöm Bookmakers. Det är spelare på båda sidorna - för och emot - som avgör oddsen.
2024-08-22, 20:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om du är 100% säker på att Haley inte blir president kan du satsa emot henne på Betfair Market. Du får 0.003 ggr pengarna :-)

Glöm Bookmakers. Det är spelare på båda sidorna - för och emot - som avgör oddsen.
Tror snarare storspelarna satte Pengarna på Trump då oddset låg högt då såg dem det som ett spel värde, Just nu så stagnerar det ånyo på oddset och då kommer siffror skifta igen.....
2024-08-22, 21:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror snarare storspelarna satte Pengarna på Trump då oddset låg högt då såg dem det som ett spel värde, Just nu så stagnerar det ånyo på oddset och då kommer siffror skifta igen.....
Finns storspelare som satsar mot Trump också.

Man kan tjäna pengar åt båda håll.
2024-08-22, 21:10
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Betfair ja som marknad, däremot inte vanliga sidor typ bet365, Unibet etc
2024-08-22, 21:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Finns storspelare som satsar mot Trump också.

Man kan tjäna pengar åt båda håll.
Jag tror då oddsen låg så som dem gjorde drog dem in och bettade in case off, Det är rätt välkänt hur storspelarna arbetar och i detta case inget som är annorlunda!
2024-08-22, 22:06
Medlem
Så var Harris förbi Trump igen, gick bara på någon timme från helt dött lopp, till två procents ledning för Harris:

https://electionbettingodds.com/President2024_week.html
2024-08-23, 11:21
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Så var Harris förbi Trump igen, gick bara på någon timme från helt dött lopp, till två procents ledning för Harris:

https://electionbettingodds.com/President2024_week.html

Det är fascinerande hur man reagerar på diffarna. 4% ledning känns helt plötsligt skitmycket. Men det är ju faktiskt helt jämnt i oddsen. 🤣
2024-08-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det är fascinerande hur man reagerar på diffarna. 4% ledning känns helt plötsligt skitmycket. Men det är ju faktiskt helt jämnt i oddsen. 🤣

Visst är det så, det känns bättre för alla att se sin egen kandidat leda. Men oddsen säger i princip slantsingling, och har gjort så ganska länge. Det är när man kommer upp i 60% man blir ganska tydlig favorit, men fortfarande ingen säker vinst.
2024-08-25, 10:27
Medlem
HomoDeuss avatar
Jaha.. då var ordningen t.o.m återställd på polymarket, där Harris nu leder med ett näshår.

Vad hände med RFKs bidrag?
2024-08-25, 11:06
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jaha.. då var ordningen t.o.m återställd på polymarket, där Harris nu leder med ett näshår.

Vad hände med RFKs bidrag?
Nej jag tror inte RFKs endorsing av Trump kommer göra stor skillnad. Jag tror många av RFC:s väljare kommer stanna i soffan på valdagen.

Men vad hände med boosten från DNC? Alla "fantastiska" tal från Obamas etc? Ingen effekt? Eller ska det visa sig när nya polls kommer in!?

Här är en bra graf där man kan följa utvecklingen av odds i tid:

https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president
2024-08-25, 11:15
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Nej jag tror inte RFKs endorsing av Trump kommer göra stor skillnad. Jag tror många av RFC:s väljare kommer stanna i soffan på valdagen.

Men vad hände med boosten från DNC? Alla "fantastiska" tal från Obamas etc? Ingen effekt? Eller ska det visa sig när nya polls kommer in!?

Här är en bra graf där man kan följa utvecklingen av odds i tid:

https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president

Bumpen från DNC syns i pollsen. Däremot inte på bettingsajterna. Vilket är intressant.
2024-08-25, 11:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Bumpen från DNC syns i pollsen. Däremot inte på bettingsajterna. Vilket är intressant.
Hm... hur menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in