2022-11-19, 19:14
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag tror hen syftar på det du kallar goodwill reträtter och omgrupperingar. Dvs flykt i panik

Nja några sådana panikflykter har jag inte hittat. Men hen kanske kan påvisa det.
Citera
2022-11-19, 19:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vart pågår dessa diskussioner? Kan du tala om vart du läst att dessa diskussioner förs?
https://www.gisreportsonline.com/r/postwar-russia/

https://www.atlanticcouncil.org/content-series/the-big-story/how-will-the-russia-ukraine-war-reshape-the-world-here-are-four-possible-futures/

https://www.thedailybeast.com/what-happens-to-russia-after-it-loses

https://www.grid.news/story/global/2022/10/10/putin-might-lose-the-war-what-would-that-look-like-for-russia-ukraine-and-the-world/

https://www.bbc.com/news/world-europe-63000034

Citat:
Och vad är det som pekar på att Ukraina tar ny mark för tillfället?
De har precis tagit Kherson. Jag misstänker att det pågår förberedelser för nästa offensiv. Om du inte har märkt det så har Ukraina genomfört tre egentliga offensiver.

1) Mot ryska trupper runt Kyiv. Mindre offensiv men ändå tecken på att Ryssland drog sig tillbaka förhastat.

2) Offensiven mot Izium, Kharkiv.

3) Kherson.

Det är så man genomför offensiv krigföring. Vad Ryssland håller på med vet jag inte men de har sagt att Bakhmut ska falla i 5 månader nu.
Citera
2022-11-19, 19:15
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
De har t.ex. återtagit Cherson från ryssråttorna.

Ok, jag hade också lagt mig på andra sidan floden och grävt ner mig där om syftet är att försvara Krim.
Citera
2022-11-19, 19:19
Medlem
Citat:
Nja några sådana panikflykter har jag inte hittat. Men hen kanske kan påvisa det.

Jag tror inte du kommer att få några källor eftersom det är allmän kännedom. Kolla ryskmedia, rybar osv så ser du vilka omgrupperingar som gjorts.
Du måste noterat att man inte ens kontrollerar hela luhansk längre.

Idioterna tappade det samma dag som det annekterades. Rysk mark kontrolleras nu av Ukraina enligt Putin
Citera
2022-11-19, 19:20
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
De svårast psykiskt sjuka i allt det här är den hjärntvättade befolkningen i väst som sitter på forum och försvarar korrupta skitlandet Ukraina och attackerar psykopaten Putin som att han knullat deras mamma.

Gaphalsarna i den här delen av flashback är såna som Orwell och andra före sin tid syftade på. Låg iq och suger åt sig allt som är helt oviktigt i deras liv.

Du är verkligen inte smart.

Koka ner allt till det enklaste, så ser du att fitt-Putin offrar otaliga människoliv för absolut ingen - INGEN legitim orsak alls.

Som grädde på moset skämmer han ut allt vad ryskt är. Hen har förstört Ryssland för lååååång framtid.

Även om alll galenskap ni rysstroll sitter o sprider här skulle var sant, så motiverar det INTE vad fanskapet gör nu. Du vet, om nu Ukrainas ledare skulle vara så korrupta som ni påstår, och den stackars ryska minoriteten så illa behandlad som ni ljuger ihop, så motiverar det ändå inte att man terrorbombar Ukrainas civilbefolkning.

Att du inte fattar det är mycket mycket oroväckande. Tycker du ska prata med dina föräldrar om saken.
Citera
2022-11-19, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Fast nej det handlar inte om att Ryssland undviker in i det sista.
Man har inte kapacitet helt enkelt.

Fast det där är ju helt enkelt objektivt fel. Vi vet att Ryssland har världens näst största flygvapen som de knappt använt i Ukraina. Vi vet också att Ryssland ligger före väst (med rätt många år) när det kommer till strategiska styrkor, EMP och hypersoniska missiler kapabla att bära kärnvapenspetsar. Dessa har de inte heller använt i Ukraina (men har nyligen utfört lyckade testskjutningar med tillskillnad mot väst som fortfarande saknar denna teknologi.)

Det handlar liksom inte om vad du känner eller tycker utan det är objektiv fakta att Ryssland har dessa vapen och teknologier men väljer att inte använda dem hittills i Ukraina. Men visst har de kapaciteten ifall de skulle vilja.

Om jag var Putin så hade jag inte heller slösat flygplan eller hypersoniska missiler i Ukraina då sådant kommer vara väldigt viktigt att ha så mycket som möjligt av ifall NATO dras in i kriget.
Senast redigerad av kommenurjorden 2022-11-19 kl. 19:36.
Citera
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ok, jag hade också lagt mig på andra sidan floden och grävt ner mig där om syftet är att försvara Krim.

Fast nu var syftet att hålla de områden som Puttler deklarerade som ryska. Gick så där va?
Citera
Medlem
Citat:

Nu börjar det. Varför lovade i så fall naziryssland sina landsman i kehrson att man aldrig skulle lämna dem?
Citera
Medlem
Citat:

Ja men ryssjävlarna har likafullt förlorat Cherson och det är bara början🙂
Citera
2022-11-19, 19:22
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Fast nu var syftet att hålla de områden som Puttler deklarerade som ryska. Gick så där va?

Ja Ukraina har återtagit en liten del. Tror dock inte vi sett det sista i den frågan.
Citera
2022-11-19, 19:23
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja men ryssjävlarna har likafullt förlorat Cherson och det är bara början🙂

Okej men tror inte Putin ger sig så lätt. Vi får se
Citera
2022-11-19, 19:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför gjorde de inte det omgående då? Varför stannade de i Kherson så länge som de gjorde och blev tvingade att fly och lämna utrustning värd miljoner?

Har Ukraina redan korsat floden?
https://www.youtube.com/watch?v=DdBeoSPWyvo&ab_channel=EngineerReact
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in