2022-11-21, 20:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Carol*n West*n heter personen som lurat av anställda pengar.
*=i
Denna person alltså?
https://se.linkedin.com/in/caroline-westin-070522174
Citera
2022-11-21, 20:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ska vara toppen på isberget bara, många fler drabbade.
Fler anmälningar kommer.

Vad påstås vara bedrägeri i det här fallet, hur har det gått till?

Lurats på pengar genom bedrägeri eller förlorat pengar på grund av inkompetens?
Citera
2022-11-22, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad påstås vara bedrägeri i det här fallet, hur har det gått till?

Lurats på pengar genom bedrägeri eller förlorat pengar på grund av inkompetens?
Så som jag uppfattat det har den anmälde genom att använda sig av ett upplägg att hon lockar och erbjuder delägarskap och/eller fast anställning och att de tillsammans skall utveckla och investera i det ”gemensamma” hunddagiset. Det ska köpas in inventarier och bilar och tidigare delägare ska köpas ut.
Mot detta har tjejerna skickat över stora belopp till den anmälde i tron att de ska skapa något tillsammans. Samma upplägg har använts mot flera tjejer som inte känner varandra. Det har även sagts att det är döende hundar som legat för döden som behöver hjälp med veterinärkostnad, några sjuka hundar har givetvis inte existerarat.
När de kräver pengar tillbaka så funkar inte Swish, banken har stängt konto osv.
Citera
2022-11-22, 17:15
Medlem
Caroline har försökt att låna pengar av mig ett antal gånger med diverse snylthistorier. När jag sa till henne att sluta på skarpen fick jag en utskällning om vilken hemsk människa jag var sen blev jag blockerad på alla sociala medier. Hon är en vidrig människa. Hoppas att hon får fängelse straff för allt illa hon har gjort mot folk. Bedrägeri är nog ganska allvarligt och det verkar vara några stycken hon har lurat
Citera
2022-11-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumla88
Caroline har försökt att låna pengar av mig ett antal gånger med diverse snylthistorier. När jag sa till henne att sluta på skarpen fick jag en utskällning om vilken hemsk människa jag var sen blev jag blockerad på alla sociala medier. Hon är en vidrig människa. Hoppas att hon får fängelse straff för allt illa hon har gjort mot folk. Bedrägeri är nog ganska allvarligt och det verkar vara några stycken hon har lurat
Kontakta NA och berätta din historia.
Citera
2022-11-23, 09:29
Medlem
timestampzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nja nog kan du få bra inkomster av att ha hunddagis men du har ju även kostnader i verksamheten. Finns hunddagis som tar 4 000 i månaden för en hund. Har du 25 hundar så drar du in 100 000, sedan får du räkna bort alla kostnader, så överskottet är nog relativt blygsamt. Men det är skillnad inkomst och intäkt. Sen har väl de flesta gratis arbetskraft till stor del via praktikanter och andra gratisarbetare

Kostar normalt över 4, och ibland upp emot 6 per månad och hund. Dessutom brukar kontraktet se ut så att man har stängt 1 månad på sommaren och 1-2 veckor runt jul och nyår, men att kunderna fortfarande måste betala.
Oavsett ovan, inga feta marginaler.
Citera
2022-11-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timestampzero
Kostar normalt över 4, och ibland upp emot 6 per månad och hund. Dessutom brukar kontraktet se ut så att man har stängt 1 månad på sommaren och 1-2 veckor runt jul och nyår, men att kunderna fortfarande måste betala.
Det är väl inga stora kostnader heller?
Dåligt insatt.
Citera
2022-11-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timestampzero

I Örebro kostar inte en dagisplats på heltid för hundar mer än ca 3300 alla har dessutom inte stängt under sommaren en månad och tar betalt för det. Inte heller har man stängt under jul 1-2 veckor. Utan det är beroende på hur dom röda dagarna ligger och hur det ser ut för ledigheten med hundägare som man ser över först och främst vilket behov det finns att ha öppet, och inte efter att man själv ska ha ledigt.
Citera
2022-11-24, 13:06
Medlem
Citat:
Det är väl inga stora kostnader heller?
Dåligt insatt.
För hunddagis ska du bla uppfylla

”SJVFS 2019:28
Statens jordbruksverks föreskrifter och allmänna råd om hållande av hund och katt.”

Det kan även finnas lokala bestämmelser i kommunen.

Kostnaderna sticker snabbt iväg om du ska följa bestämmelserna.
Citera
2022-11-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
För hunddagis ska du bla uppfylla

”SJVFS 2019:28
Statens jordbruksverks föreskrifter och allmänna råd om hållande av hund och katt.”

Det kan även finnas lokala bestämmelser i kommunen.

Kostnaderna sticker snabbt iväg om du ska följa bestämmelserna.
Okej, men vad är det som kostar?
Citera
2022-11-25, 14:39
Medlem
Citat:
Okej, men vad är det som kostar?
Läst kraven?
Att ha byggnader tex som följer kraven är inte helt gratis. Du ska antagligen ha godkänt av lokala miljönämnden eller vad de heter. De är inte gratis.
Etc.
Citera
2022-11-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Läst kraven?
Att ha byggnader tex som följer kraven är inte helt gratis. Du ska antagligen ha godkänt av lokala miljönämnden eller vad de heter. De är inte gratis.
Etc.
Kostar tillståndet pengar?
Hyra, mat till byrackorna och el är väl de största posterna som jag kan komma på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in