2022-11-18, 10:49
Medlem
Sladdarens avatar
Goddagens

Tänkte att jag tar tillfället i akt att starta en tråd om Black friday köksutrustning kampanjer

Så vad har ni tänkt att fynda och köpa på rabatt på köksprodukter under Black friday helt enkelt ?
Men ni bör motivera varför ni köpt det ni köpt och det är fritt att länka till produkterna

Nu har vi en black friday köksmaskins och matredskaps-tråd
Citera
2022-11-18, 11:01
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Ska vi ha mer USA dravel......räcker det inte med Haloveen å .....

Jo håller med, men nu är det så att Sverige har anammat denna typ av kampanj så då bör man ju beakta detta fenomen inom Sverige varken man gillar det eller inte

Jag vet inte, jag köper köksmaterial när jag känner för det och det är tof prisnedsatt alla dagar om året på olika ställen. Men hypen kring black friday "sticker ut" så kanske konsument-folk väntar ut till den perioden för att de anser eller vet att de på riktigt kan få en hygglig rabatt. Men jag har ingen bekräftelse på det

Enligt USA är det en inledande julhandel

Citera
2022-11-19, 08:17
Medlem
Är alltid rea numera.
Citera
2022-11-29, 22:57
Medlem
Sladdarens avatar
Vet inte om rabatten kopplas till BF men tänkte såna här grejer är ju rätt bra i kylskåpet inkl ev special skafferier som kan se lite olika ut i olika plan som gör att varor gömmer sig längre bak i och blir liksom insynsskyddat och man kommer åt bättre med snurrbricka

Är skafferiet eller kylskåpet djupare än själva brickan kan man förvara varor till viss del framför brickan i ett plasttråg / box som är lämplig höjd på så man kan lätt lyfta ut den eller dra den åt sidan om man har plats för det för att sen komma åt brickan.

Och om du har varor mer i mitten som du inte ser på brickan kan lägga en förhöjning av nåt slag där som är runt

Problemet som jag ser det är att om du staplar varor på varann i snurrbrickan så finns det en risk att de burkar eller askar etc flyger av i "karusellen" om man snurrar för fort. Därför ska man allttid vara redo med plockhandsken men ja tror det är lungt

Nånting jag odiggar är att ha oordning i skafferiet och transparanta plastlådor funkar att förvara varor ochså men om du ställer en sån här snurrbricka längst in i skafferiet så kanske du får lite marginal till kanten på skafferi- planet. Då kan man istället ta nån större matlåda eller anpassad plastlåda transparant att ställa framför så kan man lyfta bort den med matvaror i och sen kommer man åt att snurra själva brickan.

Detta med att gräva sig in bakom massa torrvaror och pussla och kylskåpsvaror är bara ett aber att sen komma på, oj hade jag det hemma, oj vad det var gömt och gick ut sen, speciellt om ni är ett stort hushåll eller bara gillar att ha ett lager av hållbar mat

Här är grejen

Snurrbricka Lazy Susan
https://www.clasohlson.com/se/Snurrbricka-Lazy-Susan/p/Pr444179000

Tror ingen ångrar sig som har "lite" mer i skafferiet
Senast redigerad av Sladdaren 2022-11-29 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in