2023-01-17, 15:19
  #385
Medlem
Shit.

Fick frågan att bli gudfar åt ett barn här. Föds i Augusti. En av mina bästa vänner. Hon i taxin som sade "Of course, we are friends!"

Stor ära. Men behöver jag mer ansvar? Jag vet inte men jag tackade ja och det skall bli kul. Två andra vänner blir gudmödrar. Ett lesbiskt par jag umgås med.

Fan, jag börjar bli en local nu. Kommer väl aldrig härifrån. 🤣
Citera
2023-01-17, 15:31
  #386
Medlem
Tänkte försöka posta en bild. Man kan tydligen inte dela länkar från PhotoBucket utan att betala.

Någon som har en rekommendation på en sajt man kan lägga upp bilder på utan konto eller betalning?
Citera
2023-01-17, 15:46
  #387
Medlem
Intressant tråd och rolig läsning!

Funderar på att göra något liknande om några år

Du kan lägga upp bilder på imgur.com utan konto eller betalning
Citera
2023-01-17, 15:59
  #388
Medlem
eromasters avatar
Härligt äventyr du är på! Avundsjuk gör du många av oss.

Jag funderar om dina barn har kommit o hälsat på dig i Mindelo, vad tycker de om dina äventyr i Kap Verde?
__________________
Senast redigerad av eromaster 2023-01-17 kl. 16:01.
Citera
2023-01-17, 16:09
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Härligt äventyr du är på! Avundsjuk gör du många av oss.

Jag funderar om dina barn har kommit o hälsat på dig i Mindelo, vad tycker de om dina äventyr i Kap Verde?
Dom har inte varit här och vet inte allt jag gör här så de respekterar mig fortfarande.

Men jag tror de anar mer än jag vill tro. De är vuxna, t o m äldre än de flesta flickvänner jag haft här. Jag är ju morfar t o m. 🤣
Citera
2023-01-17, 16:10
  #390
Bannlyst
hur fan gör man, jag ska bort härifrån
Citera
2023-01-17, 16:11
  #391
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
Just nu är det en massa svenskar här. Regattan Viking Explorers är här med ca 25 båtar.
Jag vill ju vara ensam viking. 😅

I morgon kommer min nya tjej, Carin. Flyttar in i båten och sedan seglar vi iväg. Massor med folk här har varnat mig för henne, inkl hennes syster men jag ger det en chans. Hon kan engelska, känner folk på de andra öarna och är ett fantastiskt ligg. Kan bli bra, kan gå åt helvete. Hennes ex är våldsam och svartsjuk, hon har bytt crack mot alkohol. Vad kan gå fel? 🤣

Seglade iväg i lördags morgon med lite vänner. Lili och Fany1, indy och Kelvin. Gött gäng. Kelvin började må dåligt och Fany1 började kräkas så det var bara att åka tillbaka hem. Vi hade ändå en bra dag, ankrade utanför Mindelo, simmade lite, jag och Lili tog lite mdma och hade det bra. Drog tillbaka till min boj senare på dagen och skjutsade hem besättningen.

Jag fick mersmak på seglingen så jag hoppas segla iväg nästa helg och se lite mer av CV i någon månad.

Massor med tjejer har kontaktat mig på Facebook och vill ses. Fan, det är skitjobbigt. Otroligt snygga och unga flickor vill träffas, Fany2, mitt blivande ex börjar ana oråd och vill ses hela tiden. Carin, mitt nästa blivande ex kommer imorgon och flyttar förmodligen in i båten innan vi sticker iväg.

Livet utvecklar sig en smula. Dags att se lite nya vyer.

Men ibland vill jag bara stanna, träffa de vackra kvinnorna och ha det bra. Men jag vet att jag egentligen vill ha en äkta flickvän som vill umgås och bara ha lite romantisk tid. Carin gör allt detta. Hon kan hånglna upp mig på gatan framför hennes vänner. Hon verkar vara kär i mig. Känns rätt bra faktiskt. Kanske kan det bli något, kanske blir jag mördad av hennes ex. Hur som helst tänker jag inte låta honom diktera mitt liv så jag kör på.

Dags för en ny liten milstolpe. Eller kanske en kilometerstolpe.

Namnen är ändrade. Vill fortfarande försöka vara anonym så gott det går. En del svenska kompisar har dock hört av sig om tråden. 🤣🤣🤣
fyfan vad hemskt. hur känns det när man åker för att lämna misären och så kommer misären efter en? tänker du på det något? är det stelt liksom "aha hej ja är du också svensk"
Citera
2023-01-17, 16:12
  #392
Bannlyst
måste man ha något byråkratiskt kort för att köra båt? jag tänkte eftersom att allt annat är skit i sverige så borde väl det vara skit med att köra båt också. annars så försöker dom väl ändra på det
Citera
2023-01-17, 16:13
  #393
Medlem
Jag är nog blind. Ser ingenstans att jag kan ladda upp på imgur.com
Citera
2023-01-17, 16:15
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudrarjag
fyfan vad hemskt. hur känns det när man åker för att lämna misären och så kommer misären efter en? tänker du på det något? är det stelt liksom "aha hej ja är du också svensk"
De är här en vecka, sedan återgår livet till det normala.

Jag gillar att prata med dem men samtidigt har jag tagit in min egen flagga så jag slipper oväntade besök. Jag vill själv välja när jag vill prata med andra svenskar.

De flesta är snobbseglare. Jag mer bohem... Men jag hjälper dem gärna i praktiska ändamål.
Citera
2023-01-17, 16:16
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudrarjag
måste man ha något byråkratiskt kort för att köra båt? jag tänkte eftersom att allt annat är skit i sverige så borde väl det vara skit med att köra båt också. annars så försöker dom väl ändra på det

Inte om det inte är ett skepp. D v s längre än 12m OCH bredare än 4m
Citera
2023-01-17, 16:17
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudrarjag
måste man ha något byråkratiskt kort för att köra båt? jag tänkte eftersom att allt annat är skit i sverige så borde väl det vara skit med att köra båt också. annars så försöker dom väl ändra på det
Tvärt om så är är Sverige ett av de mest liberala länderna i världen när det gäller fritidsbåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in