2026-07-28, 22:15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
CNN rapporterar att lotterier i USA bör betraktas som rasistiska, eftersom svarta är mer benägna att spela än andra grupper, ergo "rasistiskt" eftersom loterier dränerar privatekonomin och fördömmer den svarte mannen till ett fortsatt liv i fattigdom ty dennes jakt på lättförtjänt rikedom är blott en chimär. Man opponerar sig även mot att vinster från lotteriförsäljningar doneras till skolor. Detta är ockspå synnerligen rasistiskt menar de bakom CNN-artikeln, eftersom svarta inte utbildar sig, och därför kommer pengarna inte dem till gagn.

Vad tycker ni? Är detta hållbara argument för att vi hädanefter bör stämpla lotterier som "rasistiska"?

https://www.foxnews.com/media/lottery-systemic-racism-massive-powerball-payout
CNN rapporterar om vad kritiker mot lotteriet säger och hur de motiverar det.

CNN brukar även rapportera om vad tRump och Maga säger och hur de motiverar det.

Förstår du öht skillnaden mellan att rapportera om vad folk säger och att faktiskt tycka så själv? Antagligen inte. Men vad värre är, gör Fox News det??
Citera
2026-07-29, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
CNN rapporterar om vad kritiker mot lotteriet säger och hur de motiverar det.

CNN brukar även rapportera om vad tRump och Maga säger och hur de motiverar det.

Förstår du öht skillnaden mellan att rapportera om vad folk säger och att faktiskt tycka så själv? Antagligen inte. Men vad värre är, gör Fox News det??
Varför kändes det relevant att aktualisera en fem år gammal artikeln?

Men för övrigt så är svaret ja, jag är högst medveten om vad skillnaden är, men CNN torgförde dessa åsiktet mer än gärna.
Citera
2026-07-29, 07:41
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Varför kändes det relevant att aktualisera en fem år gammal artikeln?

Men för övrigt så är svaret ja, jag är högst medveten om vad skillnaden är, men CNN torgförde dessa åsiktet mer än gärna.
Var inte jag som bumpade tråden..

Och FOX torgförde då gärna CNNs artikel om det. Fox har nog en hemlig woke agenda.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in