Citat:
Ursprungligen postat av
rarecube
Det är väldigt intressanta ståndpunkter du kommer med här. Skulle gärna vilja veta mer mer. Är det inte så att nazisterna stal symboler och kultur från vikingarna bara för att de hyllade det nordiska ursprunget? Eller vad finns det för information kring att vikingarna hade en dödskult som du kallar det? Att nazism bygger på det ockulta kan jag köpa, men jag undrar om det verkligen finns belägg för att vikingarna från gother var sådana? Hur kan Tor bli Baal osv? Ursäkta min okunskap men är uppriktigt nyfiken på detta.
Asatron är ett trosystem som funnits på andra ställen tidigare än Skandinavien. Om du studerar exemplen som jag gav och de andra gudarna kommer du inse att det är samma.
Samtliga trosssytem, Orgin Israelisk ,Sumerisk, Assyrisk, Indisk, Irländsk, Skandinavisk, Romersk, Grekisk, Egyptisk bygger på 12 huvudsakliga gudar.
Och Eu-flaggan har 12 stjärnor. Blå och gult är dom enda rena färgerna sett till spektrum. Resten är bara olika "frekvenser" av båda de färgerna. Vi kan kalla dessa färger 3 & 6. Du minns vad jag sa om evighets knuten? Treenigheten? Odins horn?
Triskel = Odins horn? Triskel är keltisk, alla kelter är schytiska nomader som vandrade tillbaka västerut. Kom ihåg, Alla schyter härstammar från nuvarande Krim, och i Ukraina.
Men samtliga är ättlingar till Atlantis. "Arya" betyder typ "folket från väst"
Alla länder som har likande "Ira" i sina länders namn är skapat av Arier som vandrade in i Asia minor och Asien genrellt över steppen och grundade flera av de uråldriga Asiatiska städerna.
Har man ett perspektiv på historien som inte sträcker sig längre än 2000-6000 år är det här extremt svårt att se och ta in.
Det var människor som kom ner från Hyperborea med både sanskrit och trosystemet till Indien. Sedan återanslöt dom sig till andra förlorade stammar till Atlantis över steppen. Och dom såg ut som svenskar fast större.