2025-03-25, 19:51
Medlem
Att folk fortfarande går på detta 2025 är helt sjukt. Det är ingen riktig utbildning utan ytterligare en sådan där pyramidkurs som kostar ofantligt mycket pengar. Prisskylten är gömd bakom en fin hemsida med hundra gratis guider, analyser och kursmaterial som är till för att samla in data om dig. Kollar man en av grundarnas LinkedIn, så hade han 6 mycket kortvariga deltidsanställningar hos 4 olika arbetsgivare under en 5-års period innan han startade eget och bestämde sig att sälja dessa kurser. Känns mer som en "ingen vill anställa mig på heltid, så jag får väl starta eget". Skulle absolut inte betala honom för upplärning, när han inte ens varit seriöst verksam inom yrket. Den där Mac hittar jag ingen information om.

Liknande utbildningar finns redan för en hundring på Udemy eller gratis via yrkeshögskola. Man är absolut inte garanterad jobb efter utbildningen, utan de menar att de stöttar dig via chatt tills du får jobb. De få företag som anställer juniorer efterfrågar en högskole- eller universitetsexamen.
Citera
2025-03-27, 12:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton96
Jag har sett reklam från Techover Academy en hel del på Tiktok på sistone.
Jesus! Tiktok?
Undvik aktörer, som annonserar på Tiktok, som pesten.
You're over, "Techover"!
Citera
2025-03-28, 08:49
Medlem
Sane?s avatar
4 månder javascript-utbildning är fullständigt värdelöst på marknaden. Vet inte någon som skulle anställa med enbart den "kompetensen".
Citera
2025-03-30, 21:41
Medlem
Goto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillefippew
Tjaa!

Jag har själv gått akademin och det var verkligen det bästa beslutet jag gjort i mitt liv!
Jobbade inom bygg och var riktigt less och ville göra en total ändring i mitt liv men visste inte vad jag ville göra.
Så scrollade igenom Tiktok och såg denna bootcamp, och impulsiv som jag är så sökte jag xD.
Redan samma dag ringde ena killen och ville boka upp mig på en intervju.
1 1/2 månad senare så började akademin!
Så på fyra månader så lärde jag mig så sjukt mycket, från att inte ens äga en dator/laptop till att programmera riktigt fina web applikationer.
Dom som jobbar på Techover academy är riktigt genuina, skarpa och duktiga programmerare, dom gjorde verkligen allt för att man skulle lyckas, inte bara i programmering utan även bli en bättre version av sig själv!
Och självaste jobb biten så fick man så sjukt mycket hjälp hur man tacklar intervjuer, förberedelser osv, även bestämma vilka bolag man ville söka till så man var inte låst på något sätt.
Hjälpen man får att landa ett jobb är otrolig, från att söka jobb till att få ett jobb!
Upplevelsen var mer som vänner som genuint ville ens bästa.
Så inga konstigheter what so ever!

Hoppas det besvarade några frågor!
Dra och ljug någon annanstans. Så jäkla taskigt att försöka lura folk på pengar med löften om jobb.
Jag har jobbat som utvecklare i en massa år, på många olika företag, och INGEN är intresserad av att anställa någon med några månaders bootcamp i dagsläget. Det funkade, nästan, ett tag för några år sedan med sånt strunt men den tiden är över för länge sedan.
Citera
2025-03-31, 20:46
Medlem
Alla dessa jävla utbildningar. Den absolut sämsta på att producera bra utvecklare må vara Academic works utbildning.

Sitter fast med en person som gick den utbildningen och är fortfarande sämst i teamet efter 4 år. Blir inte av med skiten heller.

Sluta ta genvägar och gå en ordentlig jävla universitetsutbildning eller var en bra självlärd källare-programmerare. punkt!
Citera
2025-03-31, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dudett
Alla dessa jävla utbildningar. Den absolut sämsta på att producera bra utvecklare må vara Academic works utbildning.

Sitter fast med en person som gick den utbildningen och är fortfarande sämst i teamet efter 4 år. Blir inte av med skiten heller.

Sluta ta genvägar och gå en ordentlig jävla universitetsutbildning eller var en bra självlärd källare-programmerare. punkt!
Håller med, tror inte dessa korta utbildningar är rätt väg att gå om man vill ha en bra chans få jobb. Jag tycker att man kan spendera åtminstone två år på en YH-utbildning åtminstone om man är genuint intresserad av att bli en bra utvecklare och inte bara vill bli utvecklare för att man hoppas på en saftig lön. Inte särskilt lång tid egentligen och man kommer helt klart kunna mer efter att ha gått en sådan än en utbildning som bara är några månader lång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in