2013-02-08, 19:33
Medlem
Trumpeters avatar
Stockholm Festival är inte så jävla dåligt. Det är däremot Sofiero.
Citera
2013-02-08, 20:08
Medlem
Sofiero alla dagar i veckan!
Fast om ja köper budget öl så blir det millenium eller femkommatvåan fast sofiero blir det endå ibland men den är ju 50 öre dyrare en dom andra två
Citera
2013-02-08, 20:32
Medlem
Cecilia.s avatar
Både pripps blå och åbro är godare, förstår inte varför du måste välja mellan dessa 2.
Citera
2015-06-18, 21:33
Medlem
Dricker Stockholm Festival 5.3 just nu och diskmedel är väl det närmsta.
Fantastiskt äcklig öl, helt bortkastade pengar.
Citera
2015-06-18, 22:37
Medlem
ekerilars avatar
Två hyggliga massproducerade dussinlager. De smakar i mitt tycke ganska lika och duger gott, men är ju heller inget som tar en upp till sjunde himlen.
Citera
2015-09-05, 20:53
Medlem
Jag tog just en Stockholmare och den smakade förträffligt, dessutom känner jag att den har gjort en viss nytta. Jag kan lugnt säga att Stockholm utklassar Sofiero när det gäller öl.
Citera
2015-09-06, 22:01
Medlem
Stockholm helt klart. Jag tycker Stockholm får för mycket skit, det är en helt okej sommaröl likt Beck's, Stella och Starobrno. Som en ljus lager ska smaka helt enkelt.

Dom riktigt vidriga märkena är ju Carlsberg, Heineken och Spendrups som bara smakar alkoholiserat vatten, finns det ens humle i skiten? Folk ger lite för mycket skit åt öl som är billiga men låter företagen som gör den sämsta skiten komma undan.
Citera
2019-08-23, 22:00
Medlem
Vill väcka denna viktiga tråd. Båda sorter har väl fått annat recept sedan sist så hur står vi oss? Jag får säga att Stockholm festival är ganska god och fick bra betyg av självaste sommelier carl-jan i ett blindtest.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in