2022-11-01, 13:03
Medlem
Hoppas att det inte blir off- topic detta,men startar en tråd gällande Legimus.se.

För den som inte vet så är det en site som tillhandahåller böcker( som drivs av Myndigheten för tillgängliga medier).

Jag vet inte hur många som har samma erfarenhet som jag,men jag har stora problem med att bränna ner deras filer på cd.

Det ska finnas en möjlighet att göra detta( nedladdningsbara iso- filer).
Jag har också varigt i kontakt med supporten,men blev inte riktigt övertygad av deras svar.

Det som händer mig är att när jag ska bränna över detta ( enl konstens regler) är att själva filen ( projektfilen) är tom.
Lite lustigt så ser jag hela biblioteket( finns på ett externt minneskort)- att det finns XMB,men själva brännarprogrammet känner inte igen datan.

För att skilja hönan från ägget ( vad jag gör för fel);
- Om det beror på brännarprogrammet( som är en lite äldre utgåva som jag hittade på nätet till Win7)
- Om det så att säga finns kompatibilitetsproblem i själva filen( att det inte ska gå att bränna ut detta)
-Att myndigheten själva har tabbat sig.

Det finns som sagt möjlighet att ladda ner dessa som zip- filer( där alla filer finns med,både då själva mp3- filen,men även tillhörande systemfiler)- som dessvärre inte finns tillgängliga om jag laddar ner detta som iso.
Citera
2022-11-01, 21:59
Medlem
Martin24s avatar
Om zip-filen innehåller mp3-filen, då är det bara att extrahera mp3-filen och bränna den.

Du kan använda programmet BurnAware Free. Välj "Audio CD". https://www.burnaware.com/screenshots/free_burning_software.png

För det är väl en ljud-CD du vill ha? Eller har jag missuppfattat?
Citera
2026-02-10, 12:14
Medlem
Någon som vet något om DRM, hur man tar bort det enkelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in