2024-08-26, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Berlusconi lyckades ändå med saker. Allt Reinfeldt tar i blir katastrofer.

Instämmer. Nu är karln på väg att förstöra hela SvFF också.

Allt han tar i blir katastrofer som sagt. ALLT!
Citera
2024-08-26, 21:38
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix

Och självinsikten är noll! Om det inte är så att han förstör medvetet då. Det skulle fan inte förvåna mig.
Citera
2024-08-27, 07:47
Avslutad
Svensk fotboll ska fungera som en folkrörelse med en demokratisk ordning som är förankrad i föreningarna. Någonstans har det såtts tvivel om folkrörelsemodellen och man tror att man ska ta in externa "experter" som ska föra svensk fotboll framåt. Helt fel.
Citera
2024-08-27, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Svensk fotboll ska fungera som en folkrörelse med en demokratisk ordning som är förankrad i föreningarna. Någonstans har det såtts tvivel om folkrörelsemodellen och man tror att man ska ta in externa "experter" som ska föra svensk fotboll framåt. Helt fel.

Nja. Jag tycker nog det är en bra grundtanke att ta in nytt folk för att röra om i grytan. SvFF har nog varit lite för mycket en skyddad verkstad och viss upprensning för att bygga nytt kanske var precis vad som behövdes. Sen vem av de som slutat och nu gnäller öppet som SvFF bara mår bra av att ha blivit av med, och vem som var synd att tappa, vet jag inte. Men generellt tror jag att massflykten från SvFF och missnöjet mot Reinfeldt (m fl) är bra för svensk fotboll. Snart dags för nya att ta över och bygga upp något som är bättre än före Reinfeldt kom.

(Nu tror jag inte syftet med Reinfeldt var att bryta ner för att bygga starkt, men effekten är viktigast)
Citera
2024-08-27, 08:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix

En kompisrekrytering, alla gånger. Allt han rör blir pannkaka.. skicka fanskapet åt fanders.
Citera
2024-08-27, 08:25
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Och självinsikten är noll! Om det inte är så att han förstör medvetet då. Det skulle fan inte förvåna mig.

Han behöver ju inte självinsikt.. Titta vad gubbfan gör.. Alla är lobotomerade att "kändisar" och "politiker" minsann ska rekryteras och få finjobb.. Allt bara ramlar över dem trots de gör helt skeva saker. Det spelar ingen roll, folks skallar är inte smartare än så här.
Citera
2024-08-27, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nja. Jag tycker nog det är en bra grundtanke att ta in nytt folk för att röra om i grytan. SvFF har nog varit lite för mycket en skyddad verkstad och viss upprensning för att bygga nytt kanske var precis vad som behövdes. Sen vem av de som slutat och nu gnäller öppet som SvFF bara mår bra av att ha blivit av med, och vem som var synd att tappa, vet jag inte. Men generellt tror jag att massflykten från SvFF och missnöjet mot Reinfeldt (m fl) är bra för svensk fotboll. Snart dags för nya att ta över och bygga upp något som är bättre än före Reinfeldt kom.

(Nu tror jag inte syftet med Reinfeldt var att bryta ner för att bygga starkt, men effekten är viktigast)

Det är ju som utomstående svårt att uttala sig om kulturen inom förbundet men jag minns att det blev lite konflikt för några månader sedan när Reinfeldt valde att umgås med någon förening kopplad till proffsklubbarna istället för att möta några av regionerna/distrikten. Är de största klubbarna och regionerna/distrikten avskärmade från varandra inom SvFF?
Citera
2024-08-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Det är ju som utomstående svårt att uttala sig om kulturen inom förbundet men jag minns att det blev lite konflikt för några månader sedan när Reinfeldt valde att umgås med någon förening kopplad till proffsklubbarna istället för att möta några av regionerna/distrikten. Är de största klubbarna och regionerna/distrikten avskärmade från varandra inom SvFF?

Har för lite kunskap om hur det där funkar organisatoriskt och i praktiken, men intressant och hoppas någon annan kan svara.
Citera
2024-08-27, 09:39
Medlem
Amors avatar
Skulle tro att Reinfeldts stora mål med med detta uppdrag är att främja feminism, hbtq och multikulti i svensk fotboll. Att förbättra själva fotbollen tror jag han ser som sekundärt.

Rekryteringen av Andra Möllenberg tror jag är ett steg i det. Hennes kvalifikationer för jobbet är inte mer än att hon är en "stark kvinna" i linje med Reinfeldts politiska preferenser.
Citera
2024-08-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

jag blir inte klok på den karln, är det medvetet han först förstört sverige och nu fotbollen eller är det bara att han är så jävla dålig. Angående sverige så var det nog medvetet, likt Hitler skrev han en bok innan han tilträdde och jag råder alla att läsa den, där framkommer det vad för människa han är
Citera
2024-09-02, 20:26
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/avslojar-reinfeldts-small-landsdel-vill-rosta-bort-honom/

Citat:
Fredrik Reinfeldts framtid som SvFF-bas är oviss.
Nu kan Fotbollskanalen avslöja att en av tre landsdelar redan fattat beslut om att inte ge honom stöd vid nästa årsmöte.
- Norrland hoppas på någon annan, bekräftar Norrbottens ordförande Robert Lindström.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/avslojar-svffs-styrelse-i-krismote/

Citat:
Just nu är det stökigt på Svensk Fotbollförbundet. Det interna missnöjet med ledningen och generalsekreteraren Andrea Möllerberg i spetsen är så starkt att styrelsen under söndagen genomförde ett digitalt möte för att diskutera det kritiska läget, uppger flera källor för Fotbollskanalen.
Citera
2024-09-02, 23:11
Medlem
Är nog slut för Reinfeldt i svensk fotboll. Tror han kommer meddela att han inte ställer upp för omval.

Är nog ingen svensk sedan Palme som lyckats bli mer hatad av svenska folket. Fattar faktiskt inte varför han väljer att bo kvar i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in