2022-10-26, 13:20
Medlem
löls avatar
Malmö FF:s norska fotbollstränare Åge Hareide lägger av efter säsongen, bekräftar han för NRK. Det blir andra gången 69-åringen går i pension.

– Nu känner jag mig färdig, säger Hareide, som lämnade pensionärslivet för att ta över Malmö i september, och tillägger:

– Det sa jag när jag slutade i Rosenborg också.

Hareide säger att han har en speciell relation till klubben och människorna i Malmö, och att han ville hjälpa dem när han laget hamnade i en ”svår situation tränarmässigt.

Med två veckor kvar av den allsvenska säsongen ligger Malmö på sjunde plats i tabellen.
-----------------------------------------------------------------------------------

Jag tror MFFs usla spelare har gett mannen ångest och förtvivlan
Citera
2022-10-26, 14:15
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Malmö FF:s norska fotbollstränare Åge Hareide lägger av efter säsongen, bekräftar han för NRK. Det blir andra gången 69-åringen går i pension.

– Nu känner jag mig färdig, säger Hareide, som lämnade pensionärslivet för att ta över Malmö i september, och tillägger:

Hareide säger att han har en speciell relation till klubben och människorna i Malmö, och att han ville hjälpa dem när han laget hamnade i en ”svår situation tränarmässigt.

Med två veckor kvar av den allsvenska säsongen ligger Malmö på sjunde plats i tabellen.
-----------------------------------------------------------------------------------

Ja, Hareide kände väl att det inte fanns så mycket att göra med den trupp MFF har för närvarande. Kan inte klandra honom, sportchefen har inte skött sitt jobb; den största talangen drog till FC Köpenhamn, den näst största - Hugo - blir rekommenderad av AC att söka sig utomlands snarast möjligt.

Gör om, gör rätt. Kapa av gamla grenar och föryngra laget.
Citera
2022-10-26, 17:01
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Det hoppas jag. Åge är smuts.
Citera
2022-10-29, 11:43
Medlem
Citat:

Ja, det blev inget roligt avslut..

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

HIF hade inte vunnit cupen på 57 år och SM-guldet på 58 år, du kunde vara lite mer tacksam
Citera
2025-12-18, 21:36
Bannlyst
Åge Hareide är död endast 72 år gammal. May you rest in peace!
Citera
2025-12-18, 21:36
Medlem
Åge Hareide er død: – Han har spilt sin siste kamp
Fotballegenden og tidligere landslagssjef Åge Hareide ble 72 år gammel.
Han fikk diagnose på kreft i hjernen i juli.

https://www.nrk.no/sport/age-hareide-er-dod_-_-han-har-spilt-sin-siste-kamp-1.17699210
Citera
2025-12-18, 21:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt

RIP. Och tack för din tid i HIF. Det glöms aldrig.
Citera
2025-12-18, 21:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Shit vad fort det gick. I mitten av november läste man på fotbollskanalen att Åge diagnostiserats med cancer i hjärnan. Hoppades på en fin sommar med Norge men först och främst en fin jul med familjen

Slog mig alltid som en sympatisk man. Vila i frid!
Citera
2025-12-19, 03:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt

Vad tråkigt RIP Hareide. Fin människa.
Citera
2026-01-30, 23:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

Glöm inte att han vann guldet åt er. Förvisso på ett felaktigt offside mål men ändå.
Citera
2026-01-31, 02:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Glöm inte att han vann guldet åt er. Förvisso på ett felaktigt offside mål men ändå.
Det sägs att man inte ska tala illa om de döda, så jag kniper igen hädanefter.
Citera
2026-01-31, 18:05
Medlem
skogsburkans avatar
Vissa tycker att deras klubbs bästa tränare genom tiderna är smuts själv tycker jag folk som misshandlar tjejer är smuts och borde dö istället för Hareide. Riktig fin människa som pumpa MFF med luft och knullade Europa. Rip ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in