2022-10-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du kan väl inte insett detta nu att politiker är äckliga lögnare som ljuger om allt? Deras enda intresse är att göra det bättre för sig själva.

Det är nog dumt att generalisera så, men många med otrevliga drag dras till det. Drag som funkar i politiken.
Citera
2022-10-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Diskutera

Är det rimligt att Bino Drummond höjer sin lön med lika mycket som en arbetare tjänar per månad?
Är det rimligt att en ordförande för en kommun ska tjäna 110 tkr i månaden?
Är det rimligt att kommunstyrelsen kan bestämma sina egna löner som betalas av skattebetalarna?
I både rubrik och inlägg ljuger du. Det är inte han själv eller kommunstyrelsen som höjer arvodet utan det är kommunfullmäktige. Den folkvalda församlingen. Låt mig gissa att du inte tycker att det spelar någon roll. Men i demokratisk mening är det stor skillnad.
Senast redigerad av Observerare 2022-10-25 kl. 13:31. Anledning: Lade till uppgift
Citera
2022-10-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du menar att om man kan göra besparingar i verksamheten får man ta ut mellanskillnaden i egen lön?
Varför tänkte inte moderaterna på det när de la ner försvaret? Tänk vilken lön det hade blivit? 😎

Fattar du inget alls?

Jag menar att journalistSVINET inte ska mörka det som anges som skäl.
Varför finns skälet inte i hans text?
Det är väl SKÄLET som är det INTRESSANTA.

Det är kul att dreva och dölja fakta? Svin
ELLER
Källkritik slutade vi med i skolan när då? Idiot

Den långa tystnaden innan ett svar blir riksnyhet!!
Journalistik på toppnivå!!!

VAD är vad?
23400 24800 27000
Betalar Norrtälje underlöner till sina städare?
Senast redigerad av ehehhas 2022-10-25 kl. 13:35.
Citera
2022-10-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Så i slutändan, vem såg inte detta komma?

Fast nu gick dom ju till val med "sänkta politikerarvoden", så ja, det var nog ganska svårt att se detta komma för dom röstberättigade i Norrtälje. Detta var till och med magstarkt utöver det sedvanliga förväntade politikerfifflandet.
Citera
2022-10-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Fast nu gick dom ju till val med "sänkta politikerarvoden", så ja, det var nog ganska svårt att se detta komma för dom röstberättigade i Norrtälje. Detta var till och med magstarkt utöver det sedvanliga förväntade politikerfifflandet.

Det är precis vad jag menar med mitt inlägg. De sitter där de gör för sin egna skull, inte för folkets. Som politiker måste man ju själv anse att det är magstarkt med en sådan höjning. De saknar självinsikt och vilka signaler de skickar till samhället. Det första man gör är att gå emot det man sagt inför val.
Senast redigerad av Kalasboll 2022-10-25 kl. 13:37.
Citera
2022-10-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Fattar du inget alls?

ELLER

Vilket är skälet som motiverar chockhöjningen då? Kom inte dragandes med "besparingar pga nedlagd nämnd", blaha.
Senast redigerad av Lakritsfabriken 2022-10-25 kl. 13:37.
Citera
2022-10-25, 13:36
Medlem
ceyifam2s avatar
Det borde finnas möjligheter för kommuninvånarna att driva fram ett nyval i kommunen. Visst har befolkningen i denna kommun röstat på politiker som vill öka klyftorna i samhället, men det osar ändå rutten räv att direkt efter valet sko sig på detta sätt. Ok, har en majoritet av partierna gått till val på att öka sina löner rejält har ju säkert inte invånarna något emot lönestegringen, men det verkar inte som att de gått till val på att höja sina löner.
Citera
2022-10-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Det borde finnas möjligheter för kommuninvånarna att driva fram ett nyval i kommunen. Visst har befolkningen i denna kommun röstat på politiker som vill öka klyftorna i samhället, men det osar ändå rutten räv att direkt efter valet sko sig på detta sätt.

Där har du helt rätt. I en demokrati har vi val var 4:e år. Det betyder att de kan göra vad de vill i fyra år. Dock måste det finnas en nödbroms, för folket. Jag vet inte hur människor har mage att göra såhär, helt oförståeligt.
Citera
2022-10-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Vilket är skälet som motiverar chockhöjningen då? Kom inte dragandes med "besparingar pga nedlagt nämnd", blaha.

Exakt. Du vet inte!

För att journalistSVINET döljer det.
Skälet döljs medan tystnaden innan ett svar blir riksnyhet i ett drev.

Jag vet inte hur mycket besparing kommunen gör på det de säger sig bespara, men det beror på att journalistSVINET inte är intresserad av det!!!

Hellre dreva än gräva!!!
Citera
2022-10-25, 13:40
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Fattar du inget alls?

ELLER

Den långa tystnaden innan ett svar blir riksnyhet!!
Journalistik på toppnivå!!!

VAD är vad?
23400 24800 27000

Vad yrar du om? Det är väl superbra att dessa politiker äckels löneförhöjningar lyfts fram. Du kanske hade hoppats att detta skulle gå under radarn…

Fakta är fakta, politiker skor sig på vårt samhällssystem. Naturligtvis är det partikamrater som ser till att ändra i systemet.
Citera
2022-10-25, 13:46
Medlem
Citat:
Exakt. Du vet inte!

För att journalistSVINET döljer det.
Skälet döljs medan tystnaden innan ett svar blir riksnyhet i ett drev.

Jag vet inte hur mycket besparing kommunen gör på det de säger sig bespara, men det beror på att journalistSVINET inte är intresserad av det!!!

Hellre dreva än gräva!!!

Det kanske helt enkelt inte finns något rimligt skäl? Har den tanken slagit dig? Skulle det mot förmodan finnas ett rimligt skäl till denna hysteriska löneökning som gemene man bara kan drömma om är det väl bara för den här pajaspolitikern att rapa ur sig det i intervjun istället för att stå där tyst i en halv minut som Sveriges största fån.
Citera
2022-10-25, 13:47
Medlem
Det är den procentuella höjningen som är det sjuka. Att mitt under rådande inflation höja sin lön med 27%. Nej, man kan inte resonera som en del här gör att det berättigas av att vi har inflation. Det är precis tvärtom. Dessutom är det intressant hur många som försvarar honom här inne. Undra hur fördelningen varit om det var en sosse ist 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in