Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan5432
Jag är helt med på att dom ska ha en schysst lön, men med ett så känsligt beslut måste dom släppa egotänket och fundera ut vad som är rimligt. Nu har alltså ordföranden mer än 20k mer än Göteborgs dito trots att det är en nästan 10 gånger större kommun.
Sen är det ingen vanlig höjning. Dom kopplar om logiken så att lönen kommer att ligga på den här nivån rel statsministern.
Borde Norrtälje bli vår nya huvudstad så att dom får lättare att motivera sina löner?
Ja jag försöker jämföra med ekonomer som har en stadig grund för att åtminstone klara av ett uppdrag, och det ligger på avsevärt mycket mindre pengar.
Jag har till och med föreslagit politisk inriktning när det gäller den utbildningen i bagaget. Kan inte se att endast plugga ismer och arbeta efter en genusmodell eller mot evolutionsteorin helt. Jag har absolut ingenting mot religiösa politiker så länge de arbetar efter vad folket de representerar önskar sig och inte personliga övertygelser. Men för att arbeta för folket, krävs som sagt kunskapsdriv som motivation till utveckling och inte höga löner och någon "det fixar sig nog" mentalitet.
För höga löner kan uppmuntra fel människor. Klart jag själv hade önskat mig en rimlig lön för att arbeta med samhällsviktiga funktioner. Däremot ska lönerna vara just
rimliga. Inte en morot för människor som inte är så petiga med vad de gör.