Citat:
Ursprungligen postat av
zoz53
Hej igen , jag lever fortfarande !
Nu ska jag väl svara på lite frågor !
Första frågan : tuberna låg i en tillhörande trälåda i vertikalt läge utan klockor på satt även fastspända så inget risk för sönderfall eller tryckfal av spårmedel.
Andra frågan : jag hade nämligen en gasskylt på bakrutan som explodera.
Tredje frågan : jag kände ingen doft av acetylen eller någonting.als iof , då hade jag väl inte försökt starta bilen med mitt liv som insats .
Jag förstår inte hur jävla hjärndöda folk är , som tror att man gör saker å ting med flit! Jag är en 27 åring jävla Svensson som håller på o skruvar lite i garaget och skulle värma på lite muttrar till en bladfjädring på en ford transit ! Det var inte mening att tuberna skulle läcka och att jag nästan skulle dö om ni inte fattar de ?
Så med detta sagt sluta spekulera så jävligt eller ja gör som ni själva vill men tänk förhelvete innan ni önskar livet ur folk
Det är samma lilla klick av dårar som slickar makten i röven och spyr ut sitt hat mot allt vad vanliga hyggliga svensson/svenskar ägnar sig åt, som inte anses 100% godkänt av övre medelklassen, i alla dom här trådarna. Bry dig inte om dom.
Skönt att det gick så pass bra att du är igång och kan skriva här osv.
Och tack för att du gjorde det. Jag fick mig en rejäl tankeställare av det du råkade ut för.
Hoppas verkligen att du blir helt återställd och dra dig inte ett ögonblick för att söka professionell hjälp för den mentala biten. Vore jag dig skulle jag göra det i förebyggande syfte även om du känner dig ok och det inte är det första du tänker på. Det finns folk som springer hos psykologen i åratal för sånt som är bagateller i jämförelse med vad du varit med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Acetylen använder man som en av två gaser bla när man svetsar eller värmer saker med "gassvets".
Ytterst få bilentusiaster som har det i sitt hobbygarage nu för tiden.
Ännu färre som åker runt med tuben i skuffen eller baksätet på en golf.
Men det kan ju vara en förklaring. Han kan ju ha lånat en gassvets för att värma loss något vilket inte är helt ovanligt.
Eller så jobbar han som ex röris.
Att nån skulle göra en bomb av det som ska explodera när han kör i väg känns ännu mer osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
maallgan
Vi kan i alla fall vara säkra på att du aldrig har satt en fot i ett garage någonsin!
Jag tror aldrig någonsin jag blivit så nyfiken på hur en person på ett forum dragit en slutsats som jag blev nu?
Har du blandat ihop svetsmetoderna eller är det jag som är jätte trött och inte ser det uppenbara?
Det innehöll väl dessutom nästan på pricken en beskrivning av vad som faktiskt hade hänt?
Hur kom du fram till detta ut i från mitt inlägg?
Snälla, berätta, jag kommer nog knappt kunna somna annars pga nyfikenhet.