2024-01-23, 23:01
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är det där sista som visar att du inte står för vad du säger.

Hon är befriad från alla misstankar. Hon är oskyldig.

Till och med åklagaren ursäktade sig inför rätten för de falska anklagelser riktats emot henne.

Allting tyder på att allting hon berättat är sant.

Det är det där sista som visar att du inte stär för vad du säger. Ha ha ha ha.

Du som ändå har lite koll på Juridik.

Du menar alltså att när något tyder på nåt sä är det samma sak som att det Är så
Eller hur menar du...?
Citera
2024-01-23, 23:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Det är det där sista som visar att du inte stär för vad du säger. Ha ha ha ha.

Du som ändå har lite koll på Juridik.

Du menar alltså att när något tyder på nåt sä är det samma sak som att det Är så
Eller hur menar du...?

Hon är oskyldig.

Du förstår inte skillnaden på dessa två, är det så jag skall uppfatta dig?
Citera
2024-01-23, 23:22
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ja, många är de klärvoajanta som minsann påstår sig med bestämdhet veta hur detta gick till.

Jag konstaterar bara lugnt att det mycket väl kan vara så som Maja berättat, och samma slutsats drog hovrätten.

Maja friades från alla mordanklagelser. Hon är oskyldig.

Och här är en till....
Här likställer du att det mycket väl kan vara som Maja säger.... med att det ÄR som Maja säger.
I min värld är det gkanska stor skillnad på kan mycket väl vara och att det verkligen ÄR på ett visst sätt.

Ja, hon kunde inte dömas för sin delaktighet.
Ja, hon är oskyldig i lagens mening.
Nej, jag har inga problem med att acceptera det domslutet, då jag anser att det skall krävas rejäl bevisning för att dömas för ett grovt brott.
Men åter igen, bara för att åklagaren inte lyckades hitta bevisning innebär inte i verkligheten att hon inte deltog, utan bara att åklagaren inte kunde bevisa det, och då skall hon självklart frias.
Citera
2024-01-23, 23:24
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:

Hon är oskyldig.

Du förstår inte skillnaden på dessa två, är det så jag skall uppfatta dig?

Du får uppfatta mig hur du vill....
Citera
2024-01-23, 23:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Och här är en till....
Här likställer du att det mycket väl kan vara som Maja säger.... med att det ÄR som Maja säger.
I min värld är det gkanska stor skillnad på kan mycket väl vara och att det verkligen ÄR på ett visst sätt.

Ja, hon kunde inte dömas för sin delaktighet.
Ja, hon är oskyldig i lagens mening.
Nej, jag har inga problem med att acceptera det domslutet, då jag anser att det skall krävas rejäl bevisning för att dömas för ett grovt brott.
Men åter igen, bara för att åklagaren inte lyckades hitta bevisning innebär inte i verkligheten att hon inte deltog, utan bara att åklagaren inte kunde bevisa det, och då skall hon självklart frias.

Ändå påstår du att du vet att hon är skyldig!
Citera
2024-01-23, 23:33
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ändå påstår du att du vet att hon är skyldig!

Japp.
Helt rätt Sherlok.
100%
En 10:a för medhjälp till Maja.
Livstid till Johanna, då hon dels dödade och även var den drivande.
Och du får tycka vad fan du vill om det.
Ha det gött
Citera
2024-01-23, 23:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Japp.
Helt rätt Sherlok.
100%
Ha det gött

Men när jag skriver att hon är oskyldig, då går du bananas vilket troll du är

Ja, Johanna dömdes för mord, till 16 års fängelse. Det har jag inget problem med.

Maja friades, hon är oskyldig till Toves död. Det har jag heller inget problem med.
Citera
2024-01-24, 12:22
Medlem
Citat:
Japp.
Helt rätt Sherlok.
100%
Ha det gött

Som tidigare framförts, så är det mycket svårt att anse Fröken Hellm*n som en fullständigt oskyldig individ.

Det är med mycket stor sannolikhet sagt och efter vad som tidigare har låtit uppenbarat sig, att Fröken Hellm*n hjälpte sin kamrat Fröken Janss*n och sålunda var involverad och delaktig i mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Den höga dunsen vilken grannen hörde under den aktuella natten kan ha berott på att kamraterna Janss*n och Hellm*n tappade det avlidna och mördade offret på golvet då de båda kamraterna tillfälligt tappade greppen och inte orkade bära den avlidna flick-kroppen.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klommerox
Hon är antagligen inte kvar i Vetlanda. Kanske arbetar hon exempelvis som volontär på någon kristen missionsstation i Afrika. Hennes föräldrar vill nog att hon bootar om sitt liv, glömmer och undviker att bli igenkänd.

Ja var håller Maja till och vad gör hon nu? Hon kan väl inte vara så långt bort utan lär väl vara under uppsikt ett år efter att hon släpptes eller? Någon som vet?

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/villkorlig-frigivning/
Citera
2024-01-27, 06:24
Medlem
Så sjukt tragiskt
Citera
2024-01-27, 17:12
Medlem
Mercedes avatar
"Den 26-åriga kvinnan skickade ett brev till den dömda Vetlandamördaren Johanna Jansson, 21 – och fick svar.

Mindre än sex månader senare försökte hon själv mörda sin chef vid Adolf Fredriks kyrkogård i centrala Stockholm, enligt åtalet.

– Hon sa att hon skulle mörda mig och sedan började hon hugga mig med kniven, berättar offret. "

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/brevvaxlade-med-vetlandamordaren-forsokte-doda-sin-chef/

plusartikel så kan ej få mer info.

Skulle va intressant att få ta del av breven, kanske 26åringen blev förälskad i Johanna "online" och hoppades på att få sitta på samma ställe..

Någon som vet vem denna tjej är/tråd på FB?

Undra om det är denna händelse nedan, är väl inte alltför ofta i närtid en kvinna försökt kniva en annan kvinna.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/november/27/27-november-05.51-morddrap-forsok-stockholm/

"Polis och ambulans kallas till Vasastaden då en kvinna stickskadats av en annan kvinna utomhus.
I samband med att en kvinna kom gåendes i Vasastaden kom en annan kvinna fram till henne och stickskadade henne, troligtvis med en kniv."

"De två inblandade personerna är kända för varandra."
Senast redigerad av Mercede 2024-01-27 kl. 17:20.
Citera
2024-01-29, 11:57
Medlem
Citat:
Men när jag skriver att hon är oskyldig, då går du bananas vilket troll du är

Ja, Johanna dömdes för mord, till 16 års fängelse. Det har jag inget problem med.

Maja friades, hon är oskyldig till Toves död. Det har jag heller inget problem med.

Den där apan skulle fått livstid också, oavsett hur du försöker vrida och vända på det. Både hon och Johanna var delaktiga, hennes historia går inte ihop för fem öre och skriker efterhandskonstruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in