Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Detta inlägg och främst dom 5 punkterna längst ner i inlägget, fick mig att tänka på Dnepropetrovsk maniacs. Ett förödande exempel på vad som kan ske när en viss dynamik uppstår mellan två. Även där var den ena mer drivande.
Dom tillsammans övervann sin höjdrädsla genom att hänga ut från balkongräcken från 14 våningen. En tredje person som hade fobi för blod, blev senare inblandad. Då föreslogs att dom skulle tortera och lemlästa djur för att bli av med fobin. Detta skruvades till slut upp till över 20 mord.Alltså, hämningar och rädslor försvann och dom bidrog till varandras känsla och makt precis som du skrivit i punktlistan.
Fy Fabian vilket par du beskrev.
Ville läsa på innan jag svarade, hade helt gått mig förbi.
Kriminella par har funnits länge, men är underutforskat.
Kan nämna i förbifarten att fram till 2004 fanns endast en subgrupp inom FBI som hette
"compliant victim" beträffande kvinnliga förövare vid par, baserat på en minimal studie.
Det ger givetvis bias och vidare en skev bild ut i samhället likaväl.
Parbildning är oerhört komplext och Quick fix med psykopaten och offret/bytet är inte givet.
Som Dr Hickey nämnde så bidrar själva parbildningen att hämningar och rädslor försvinner, att det upplevs en slags ny styrka ihop. Finner detta med förstärkt självförtroende väldigt intressant och att deras psykologiska samverkan är ruggigt farlig.
Det är som sagt inte ens givet att det blivit mord var och en för sig.
Maja förefaller helnöjd med det som J tillförde henne - och i sin tur stärkte hon J i hennes galna sfär med
sin moraliska flathet.
J är helnöjd i din tur som kan agera ut sina drömmar om hämnd och har en stjärnögd beundrare vid sidan.