2022-11-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tror ni verkligen att hon lever? Tänker på vad åklagaren sa igår.
Vad sa han?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Åklagaren har alltså en hypotes, där förhoppningen är att finna henne vid liv...

Detta efter 14 dagar, man klarar sig 3 dygn utan vatten...

Enligt Åklagaren har alltså Tove tillgång till vatten... förhoppningsvis...
Stämmer den teorin att TT har tillgång till vatten och lite mat så kan det finnas en teoretisk chans att hon fortfarande kan vara i liv.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-11-02 kl. 11:52. Anledning: Redigering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag erkänner... Jag har inte helt hängt med... Är det här någon bekräftad uppgift?

Jag har fått uppfattningen att det gällde en person, och att den personen skulle ha varit en son till en polis, och att han hade hört av sig självmant till polisen och blivit avskriven? Är det inte så det har låtit tidigare i den här tråden?
Den jag svarade på trodde det rörde sig om spekulationerna vilka som satt i bilen tidig söndag morgon vid katthemmet.
Och ja från början var ryktet som du nämner 1 person vid McDonalds och att denna hört av sig till polisen
Men sen kom ryktet att det var 2 personer i en röd bil vid McDonalds som J pratade med, och att dessa 2 personerna var vita.

All denna info om personer hit och dit baseras på lösa rykten, så för mig är det obekräftade uppgifter.
Så länge inte polis/åkl har bekräftat påstådda uppgifter i fallet så tar jag det som mycket osäkra uppgifter.
Citera
2022-11-02, 11:37
Medlem
Fibonaccitals avatar
Nytt från SVT:

Misstänkt för Vetlandakvinnans försvinnande kvar i häktet
Uppdaterad idag 11:27Publicerad idag 09:20

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/beskedet-misstankt-for-vetlandakvinnans-forsvinnande-kvar-i-haktet

Samtidigt som polis och militär fortsätter sökandet
Citera
2022-11-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Dvs inga restriktioner.

Va? Jo är ju exakt vad det är, restriktioner på allt förutom tillgång till nyheter.
Citera
2022-11-02, 11:38
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Obekräftad som i att polisen inte gått ut med det, ja.
Har du hört något mer om dessa uppgifter?
Citat:
Observationer av MH, JJ och JJ:s far Illharjen Naturreservat - tidigt sön 16 okt
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy
Citera
2022-11-02, 11:43
Medlem
Varför är polisen som besatta av den där dammen? Dom har sökt igenom den flera gånger som jag förstått det med både sonar och metalldetektorer och även sänkt vattennivån. Knappast troligt att en kropp finns där eftersom den borde vara hittad vid det här laget. Det enda jag kan tänka mig är att MGM gjort vissa medgivanden om att TT tillhörigheter har slängts där. Annars är det konstigt att man lagt så mycket fokus på att leta igenom en ganska grund samma där vattendjupet är endast 2 m.
Senast redigerad av Assdefender 2022-11-02 kl. 11:45.
Citera
2022-11-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Har du hört något mer om dessa uppgifter?

Nja, inte mer än att jag frågade personen som sa det till mig och hen har för sig att personen (kan inte säga till 110%) sa att det var runt klockan 07.
Citera
2022-11-02, 11:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför är polisen som besatta av den där dammen? Dom har sökt igenom den flera gånger som jag förstått det med både sonar och metalldetektorer och även sänkt vattennivån. Knappast troligt att en kropp finns där eftersom den borde vara hittad vid det här laget. Det enda jag kan tänka mig är att MGM gjort vissa medgivanden om att TT tillhörighet har slängts där. Annars är det konstigt att man lagt så mycket fokus på att leta igenom en ganska grund samma där vattendjupet är endast 2 m.
Tips från allmänheten kanske.
Citera
2022-11-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Dvs inga restriktioner.

??? Jag nämnde ju flertal
Citera
2022-11-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför är polisen som besatta av den där dammen? Dom har sökt igenom den flera gånger som jag förstått det med både sonar och metalldetektorer och även sänkt vattennivån. Knappast troligt att en kropp finns där eftersom den borde vara hittad vid det här laget. Det enda jag kan tänka mig är att MGM gjort vissa medgivanden om att TT tillhörigheter har slängts där. Annars är det konstigt att man lagt så mycket fokus på att leta igenom en ganska grund samma där vattendjupet är endast 2 m.

Tror du uppfattar det som många gånger då det är två kvarndammar dem genomsökt (Kvarndammen & Föreda kvarndam).
Är alltså två olika dammar dem kollat genom noggrant.
Citera
2022-11-02, 11:49
Medlem
Om kroppen är slängd i nån sjö/damm, borde den inte ha flutit upp till ytan efter två veckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in