2022-10-16, 18:43
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Niqabkvinna: "Kräver någon att jag tar av mig slöjan, åker jag hem till Somalia"

Citatet ovan är inte ordagrant, utan anpassat för att rymmas i rubriken. Budskapet är dock detsamma.

Expressen: De valde slöjan – efter flytten till Sverige
De beskrivs som ”vakande ögon” – självutnämnda moralpoliser med regler om hur kvinnor ska leva och klä sig.

– De samlas hos frisören och på kaféer och håller koll på sin syster, på hennes kompisar, säger Zeliha Dagli, som flyttade från Husby efter trakasserier från män som ansåg att hon borde bära slöja.

Samtidigt finns det kvinnor som vill berätta om hur de själva valde att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige. Safia Mohamed Dalmar känner stolthet över niqaben som täcker hennes ansikte.

– Om någon skulle kräva att jag tar av mig slöjan, då åker jag hem till Somalia igen.

Vad säger ni om det Expressen skriver om? Har någon läst den premiumartikeln och kan redogöra för den?

Rimligt med självutnämnda moralpoliser, som trakasserar kvinnor i Sverige?

Vad är det för typ av kvinnor som väljer att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige? Bidrar dessa till ett bättre samhälle? Bidrar de till att dra in skattepengar till välfärdssamhället?

Vad vet vi mer om Safia Mohamed Dalmar, som gissningsvis kommit till Sverige med asylskäl, och som nu kan tänka sig att åka "hem"?
Ja gör det ....
Citera
2022-10-16, 19:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Niqabkvinna: "Kräver någon att jag tar av mig slöjan, åker jag hem till Somalia"

Citatet ovan är inte ordagrant, utan anpassat för att rymmas i rubriken. Budskapet är dock detsamma.

Expressen: De valde slöjan – efter flytten till Sverige
De beskrivs som ”vakande ögon” – självutnämnda moralpoliser med regler om hur kvinnor ska leva och klä sig.

– De samlas hos frisören och på kaféer och håller koll på sin syster, på hennes kompisar, säger Zeliha Dagli, som flyttade från Husby efter trakasserier från män som ansåg att hon borde bära slöja.

Samtidigt finns det kvinnor som vill berätta om hur de själva valde att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige. Safia Mohamed Dalmar känner stolthet över niqaben som täcker hennes ansikte.

– Om någon skulle kräva att jag tar av mig slöjan, då åker jag hem till Somalia igen.

Vad säger ni om det Expressen skriver om? Har någon läst den premiumartikeln och kan redogöra för den?

Rimligt med självutnämnda moralpoliser, som trakasserar kvinnor i Sverige?

Vad är det för typ av kvinnor som väljer att ta på sig slöjan efter flera år i Sverige? Bidrar dessa till ett bättre samhälle? Bidrar de till att dra in skattepengar till välfärdssamhället?

Vad vet vi mer om Safia Mohamed Dalmar, som gissningsvis kommit till Sverige med asylskäl, och som nu kan tänka sig att åka "hem"?

Uppenbarligen en moralpolis eller kandidat till befattningen.
Citera
2022-10-16, 19:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Hon åker inte hem, hon får ju gratis cash, bostad och käk av er skattebetalare.
Känns väl bra?

Självklart är det rent BS. Åker hem gör de ändå på semester. Nej ställ krav på dessa sluta med det eviga daltandet med dessa trash människor.
Citera
2022-10-16, 19:53
Medlem
Sladdarens avatar
Då är det bara att åka hem, i sverige går man inte omkring som en ninja klädd vålnad
Lätt att göra det kanske i kvarteret eller i hemmet men nä inte på en arbetsplats skola eller på stan byn, puben

Men jag antar att hon är ganska så livrädd för det ändå att befinna sig där
Grejen är den att ska kvinnor generellt kunna jobba och kunna verka i samhället så är det slöj -off läge som gäller. Men hon gör sig inte välkommen iaf utan åk

På sätt och vis tycker jag det är bra att dom sätter sig på tvären i media ang att få använda burka då bara ögonen eller inte ens det syns av ansiktet och inget av kroppen

Ger bara mer ringar på vattnet att få igång ett riktigt återvandringsverk som såklart inte är frivilligt
Citera
2022-10-16, 20:01
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
"Kräver någon att jag tar av mig slöjan, åker jag hem till Somalia"
Ska jag hjälpa tant packa väskan?
Citera
2022-10-16, 20:18
Medlem
Farfarsfars avatar
Förstår att somaliska kvinnor ofta lider av D-vitaminbrist. Täckta från topp till tå och sen dessa jävla gardiner för fönstren också. Varför envisas somalier med att mörklägga sina hem? Är de rädda för ljus?
Citera
2022-10-16, 20:22
Medlem
Minimuchers avatar
Det är ju hela poängen.
Stick!!!
Citera
2022-10-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det spelar ingen roll huruvida det är egna val eller ej. Kvinnor ska inte trakasseras för de kläder de bär. Punkt slut.

Men dom ska tvingas bära vissa klädesplagg, det ser du som helt ok?

Så...hyggligt av dig.
Citera
2022-10-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Slöjryckarpartiet Sverigedemokraterna.

För flera år sedan gick det en historia om en kvinna som när hon satt på en buss blivit ivrigt informerad av en annan kvinna om att hon kunde ta av sig slöjan. Det var i Sverige och det fanns ingen anledning att ha den osv. Kvinnan som ville att den andra kvinnan skulle ta av sig slöjan började efter en stund att slita i slöjan varpå den första kvinnan blev rädd. Men det var ingen fara, fick hon veta.

Denna historia om "rasism på kollektivtrafiken" kan förstås vara uppdiktad, men det uppstod ändå en diskussion om det. Man anklagade "rasisterna" (som man menade var särskilt förekommande i SD) för att vilja rycka slöjor av kvinnor och kvinnan på bussen var en sån där rasistisk slöjryckare.

Att det skulle finnas särskilt många rasister inom SD dementerades av SD och att det också fanns betydande stöd för idéer om att lagar mot slöjor inom SD dementerades det också.

Med dagens höga tonläge från slöjryckarna som vill ha förbud mot slöjor och att dessa också inte sällan är en del av SD eller dess svans är det tydligt att idéer om slöjförbud är väl förankrat inom SD.

Det märkliga är ändå att dessa slöjryckare plötsligt blivit feminister och ömmar för kvinnor som är förtryckta av män. Då finns all anledning att förbjuda, för att kvinnorna vet inte sitt eget bästa ens när de klargör att slöjan tas på av fri vilja. Då är det hjärntvätt och hot om våld som ligger bakom, för då har slöjryckaren full insikt i vad som pågår bakom stängda dörrar.

Insikten om att kontrollera kvinnors val vare sig det gäller slöja på eller av är inte närvarande hos dessa förbudsivrare. Man ska genom att begå förtryck göra slut på det man påstår är förtryck. Att man avslöjar sig som de fundamentalister man påstår sig vilja hindra är en bonus.
Varifrån får du antagandet att män som röstar sd vill slita sjalen av sjalbärande kvinnor, generellt har en sjalbärande kvinna inget sexuellt värde för en sd-man.

Den ende jag sett plötsligt darrande av upphetsning, och det vid blotta tanken på att en sjalbärande kvinna får sin sjal avsliten, är Anders Lindberg.
Anders Lindberg är stolt anhängare av våldtäktsfanan och socialdemokratisk ledarskribent.

Såg en debatt mellan Anders Lindberg och Dick Erixon i veckan, tror tv4.
Man diskuterar ett eventuellt slöjförbud.

–Men då skulle ju en sjalbärande kvinna kunna få sjalen avsliten, det hände i Frankrike när det blev förbud där, säger Anders Lindberg.
Och redan innan han säger det spritter han till, exalterad, han har hoppats på att få säga just det.

Antingen är det att han blir sexuellt upphetsad vid blotta tanken, vilket är en icke-svensk reaktion.
Generellt betraktar svenska män den sjalbärande kvinnan som en självutnämnd sexsymbol och nedlåter sig inte till att visa någon som helst upphetsning av att hon blir av med sjalen.
Normalt tänder inte svenska män på förnedring heller, skulle jag få mina trosor avslitna på gatan radar de inte upp sig för gruppvåldtäkt.
Men Anders Lindberg är inte som andra svenska män, på avstånd tar han upp kikaren och diskret rörandes sitt kön betraktar han hur jag våldtas av de icke-svenska män han har tagit hit.
Precis som han njutit och njuter av att svenska flickor förnedras i mångkulturens skola.

Tror att fallet Anders Lindberg refererar till i Frankrike hände på en badstrand, jag minns det.
En fransyska tröttnade på att den muslimska kvinnans man så gott som öppet runkar, ivrigt påhejad av, i sällskap med, sina bruschor, i det han skärskådar fransyskan.
Den sjalbärande kvinnan sitter självgod bland de runkande männen, ser sig som den heliga madonnan, hon är besökare på porrklubb.
Varvid fransyskan blir förbannad och beordrar sitt manliga sällskap att slita av kvinnan sjalen.

Eller så hoppas Anders Lindberg på det ockupanterna vill få det till och hela tiden hoppats på;
svenska män ska, de kan inte bärga sig, kasta sig över de ockuperande kvinnorna, äntligen ska ockupanterna (och Anders Lindberg) få njuta av att deras kvinnor är de män helst vill ha.
Citera
2022-10-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
"Hon förstår inte själv?" Tror du precis som Talibanerna att kvinnor är små barn som "inte förstår" och inte kan bestämma själva vilka klädesplagg de ska bära?

Men är du dum i huvudet på riktigt?

Om du växer upp i hela ditt liv där du blir itrugad att en kvinna ska bära slöja, annars är hon en hora eller drar skam över sin släkt och då kan dödas, menar du då på allvar att den kvinnar han gjort ett VAL att bära slöjan?

Du verkar ha extremt dålig koll på vad religion och hederstänk under sin uppväxt göra med människor.

Du är en såndär blåögd jävla korkskalle som tror du slåss för någon form av kvinnlig frihet samtidigt som du dömer en enorm mängd unga till att fortsätta tryckas in i hedersförtrycket.

Kvinnor som du är era medsystrars värsta fiender, och den som är så ledsamt är att du tror att du gör det för en god orsak. För problemet är att du ser den vuxna kvinnan som helt opåverkad av sin uppväxt. Enligt dig gör hon ett helt "fritt val". Men du väljer att blunda totalt för det som det innebär att växa upp i religiösa hem, och framförallt religiösa hem i mellanöster eller afrika där islam är en stark och framförallt väldigt konservativ och gammaldags religion som i mångt och mycket inte anpassat sig efter en mer modern värld.

Och som svar på din fråga. Ja, det är helt jävla uppenbart mer ok förbjuda ett plagg ifall det innebär att kvinnor från barndomsåren trycks in i hederskulturen och det religiösa förtryck det innebär.

Men jag kan möta dig halvvägs. Upp till 18 år ska slöjor förbjudas. Sen när man blir myndig så får man välja själv.
Senast redigerad av Stegbil 2022-10-16 kl. 20:37.
Citera
2022-10-16, 21:19
Medlem
Tack för det,åk HEM!!!
Citera
2022-10-16, 21:21
Medlem
Könsstympar du dig själv också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto