2022-10-15, 10:57
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det är denna polis det rör sig om. Enligt gårdagens ekosändning rör det sig om en kvinna som är åtalad för detta. Sedan skulle jag inte kalla det för att polisen är med och hjälper utan snarare säga att det handlar om infiltration av kriminella invandrare. Känt fenomen från Södertälje som av lätt insedda skäl kommit längre i utvecklingen.

Släkten har bott i Sverige i flera generationer och ser mer svenska ut än de flesta och det mest utländska med dem är väl efternamnet . De jag känner till är mellanblonda med blåa ögon.

Det är inte familjen Mohammed vi pratar om. .
Senast redigerad av Statsminister2030 2022-10-15 kl. 11:00.
Citera
2022-10-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Självklart är det så. Är ju hundratals poliser och åklagare som borde granskas, men allt tystas ner, eller så "råkar" dokument och filmer etc bara försvinna. . För att en snut/åklagare ska åka fast så krävs ju mer eller mindre att nån av de stora tidningarna har film på händelsen och placerar det högst upp på webbsidan. Här blev det ju antagligen riktigt obekvämt när en kriminell snuthora har delat med sig av polisens register till organiserade brottslingar. Tänk om.detta skulle granskas och det visar sig att mord har begåtts pga av detta "läckaget". . LÄGG PÅ LOCKET FÖR HELVETE SÅ ATT NÅN AV JOURNALISTERNA INTE KOMMER NÅT OBEHAGLIGT PÅ SPÅREN!

Eller förresten spelar det ingen roll. Jag glömde att det finns personer som Carin Götblad.

Mail skickat till olika alternativ media angående fall och bakgrund, fuck mainstream media. Dom är lika korrupta som låter bli att djupgranska den här soppan.
Citera
2022-10-15, 11:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahab99
Här förklaras allt, lyssna efter 45:45.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2026628#2745

Eller kortversion i nyheterna här:
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-polis-i-beskjuten-bostad-atalad-anklagas-for-koppling-till-gangkriminella

"På den adress i Lunden i östra Göteborg som besköts tidigt på fredagsmorgonen bor vad P4 Göteborg erfar en åtalad polis. Hon misstänks för kopplingar till gängkriminella, i ett mål där domen skulle ha kommit igår. Döms hon kommer hon att få sparken."

Varför berättade inte polisen själva om det här? Varför dölja detta för allmänheten?
Endast bli av med jobbet?
Om hon inte döms, får hon alltså behålla jobbet för att hon är "oskyldig"?
oavsett hur starka bevis så måste det ju ändå finnas nån sorts bevis på slagningarna som är helt klart olämpligt.
Om hon hade blivit påkommen nu med nya regeringen o kommande nya lagar, skulle hon t.om kunna dömas till fängelse för kopplingar till gängkriminella?

Min snart 11 åriga sons största dröm är att bli polis, varje dag går han ut och joggar en runda för sitt kommande yrke.
Jag uppmuntrar honom till att göra sitt bästa i skolan för bättre möjligheter att komma in på utbildningen.

Men som det ser ut nu så tar de in vem som helst?
När jag slutade grundskolan var "barnskötarlinjen" det enda jag kom in på med mina låga betyg.
(Vilket även visade sig i klassrummet, vi var 22 st som började gymnasiet men bara 11 st som tog studenten heh.)
Citera
2022-10-15, 11:52
Medlem
Citat:
Släkten har bott i Sverige i flera generationer och ser mer svenska ut än de flesta och det mest utländska med dem är väl efternamnet . De jag känner till är mellanblonda med blåa ögon.

Det är inte familjen Mohammed vi pratar om. .

Vilka kriminella släktingar har denna polis?
Såg på hennes facebook några gemensamma vänner som är vanliga skötsamma människor vad jag vet iallafall. Såg också några jag vet är poliser.
Är det syster till Christian? Tror han heter Andersson Figioni och bott på Briljant eller Smyckegatan i allafall däromkring. Kanske blandar ihop honom med någon annan.
Citera
2022-10-15, 12:13
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Såg på hennes facebook några gemensamma vänner som är vanliga skötsamma människor vad jag vet iallafall. Såg också några jag vet är poliser.
Är det syster till Christian? Tror han heter Andersson Figioni och bott på Briljant eller Smyckegatan i allafall däromkring. Kanske blandar ihop honom med någon annan.

Jag tror inte hon är syster. . Kände C:s far o mor och kan inte erinra mig att de blev föräldrar vid 19. .C förekommer i andra trådar här.

Vad gäller S så har de tagit bort adressen nu på sajterna, men den kommer fortfarande upp på Google när man söker. .

Från MR Koll: S***** är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om henne vid 327 tillfällen.

Aktivt valt att inte visa sin utdelningsadress

Jag gissar att rätt många poliser i Göteborg ser över dessa sidor och ber om att bli bortplockade efter den här händelsen. Det är egentligen helt sjukt att all denna information finns tillgänglig för allmänheten. Men som sagt var. Så länge journalister, poliser och politiker inte blir drabbade så är det inget problem.

Att Svea 95år får "finbesök" hemma i bottenvåningen, eller ett samtal från nån godhjärtad person som på bruten svenska förklarar att han ringer från "banken" är inget problem. .
Citera
2022-10-15, 12:41
Medlem
Citat:
Jag tror inte hon är syster. . Kände C:s far o mor och kan inte erinra mig att de blev föräldrar vid 19. .C förekommer i andra trådar här.

Vad gäller S så har de tagit bort adressen nu på sajterna, men den kommer fortfarande upp på Google när man söker. .

Från MR Koll: S***** är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om henne vid 327 tillfällen.

Aktivt valt att inte visa sin utdelningsadress

Jag gissar att rätt många poliser i Göteborg ser över dessa sidor och ber om att bli bortplockade efter den här händelsen. Det är egentligen helt sjukt att all denna information finns tillgänglig för allmänheten. Men som sagt var. Så länge journalister, poliser och politiker inte blir drabbade så är det inget problem.

Att Svea 95år får "finbesök" hemma i bottenvåningen, eller ett samtal från nån godhjärtad person som på bruten svenska förklarar att han ringer från "banken" är inget problem. .

Tack, då är de väl släkt på annat håll. Undrar vilka andra släktingar hon har gjort dessa sökningar på eller för.

Vet flera poliser du inte hittar folkbokföringsadress på utan deras sambo/partner står ensam skriven på adressen i de fall de inte har hemmaboende barn över 16 år. Kanske beror lite på vad de jobbar med.
Citera
2022-10-15, 13:11
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze

Är det vanligt polisen har öppna FB sidor?
Rätt osmart ?? 🧐🧐🧐
Citera
2022-10-15, 13:15
Medlem
Som man bäddar får man ligga. Polisen har länge låtit skiten härja fritt.
Citera
2022-10-15, 15:14
Medlem
jjagares avatar
Vem vet, kan ju vara en ”dirty cop”. Finns ju ett gäng som blivit dömda och även åtalats. Är det så i detta fallet så är det bara karma. Annars är det för jävligt
Citera
2022-10-15, 17:29
Medlem
Sökningarna ska ha gjorts under 2020 och gäller både släktingen, det kriminella nätverk han ingår i och ett annat kriminellt nätverk, enligt åtalet vid Göteborgs tingsrätt.
Senast redigerad av Ava899 2022-10-15 kl. 17:38.
Citera
2022-10-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Fast hur vanligt är det att man skjuter in i en slumpmässig lägenhet? Antingen riktades det mot polismannen eller så sköt gärningsmannen mot fel bostad.

Tråkigt att grisen inte var hemma
.
Det fetade. Ja det hade känts rätt bra i hjärtat om polisen var hemma och hade specialtillstånd att ha vapnet med sig hem. En känsla av njutning hade spridit sig i mitt sinne om polismannen besvarade elden och därmed avlivade två usla totalt meningslösa gärningsmän.

Gissar att det var därför du tyckte det var tråkigt att polismannen inte var hemma...
Citera
2022-10-15, 17:56
Medlem
På innergården precis i anslutning till portdörren i fråga står en bänk där två uniformerade poliser sitter och håller vakt dygnet runt. 4 radiobilar och 2 civilbilar på plats för ca 30 minuter sedan, men det åker och kommer nya hela tiden. Dörrknackning pågår även idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in