2022-10-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Är det straffbart bara att ta en muta, eller kan Canon sättas dit också? Rimligen är det två lika stora skurkar på båda sidor. Ericsson och Telia har väl fått betala miljardböter för att de smörjt inför storaffärer, i MENA-land naturligtvis.

När man ger en muta kallas det för bestickning - och är också kriminellt.
Citera
2022-10-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Solklara lögner från Canons sida. Och ren efterhandskonstruktion.

Hade man haft rent mjöl i påsen hade man sagt detta från dag ett - och inte sprungit och gömt sig tre månader i sträck.

Tingsrätten kommer såklart inte att gå på Canons och chefens lögner.

Skamlösa efterhandskonstruktioner och formuleringar som ingen fullt frisk människa kan tro på.

Riktigt pinsam historia för Canon inte minst.

Tyvärr är det nog vanligare än man tror i dessa dagar.
Citera
2022-10-12, 16:07
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Som sagt; hade man haft rent mjöl i påsen hade man sagt detta från dag ett - och inte sprungit och gömt sig tre månader i sträck. Man hade bokat ett möte med journalisten. Berättat hur allt låg till. Redan första veckan. Det skulle varje kompetent och vettig VD sett till!

Detta är solklara efterhandskonstruktioner av Canon och muslimen. Vilket också Tingsrätten kommer att komma fram till. De är vana vid just sådana här uppenbara lögner.

Helt ärligt tror jag att du har fel i det fallet. Jag sätter mina pengar på att ärendet kommer att läggas ner, då det inte gått av bevisa att brott har begåtts.
Citera
2022-10-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Helt ärligt tror jag att du har fel i det fallet. Jag sätter mina pengar på att ärendet kommer att läggas ner, då det inte gått av bevisa att brott har begåtts.

I programmet framgick hur flera Canon-anställda stretade emot att betala ut pengarna, då de ansåg att det hela inte gick rätt till. Det säger en hel del. Dessutom; förmodligen en eller flera av dessa anställda som tipsade och läckte caset och hotmailet till UG.

VD:n och muslimen kommer med tafatta och riktigt pinsamma efterhandskonstruktioner. Efter TRE månader.

Om VD:n inte får sparken för bestickning/givande av muta så bör hon få sparken för att ha hanterat hela det ärendet så fruktansvärt uselt. Maken på inkompetent kvinna! Har man rent mjöl i påsen har man inget att dölja, utan man bokar in ett möte med journalisten och lägger alla rena kort på bordet. Så hade man sluppit hamna i TV.

Men nu hade man inte rent mjöl i påsen. Vilket förklarar varför muslimen och VD:n springer och gömmer sig som råttor vid minsta konfrontation, och varför de vägrar ställa upp på en ordentlig intervju.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-12 kl. 16:17.
Citera
2022-10-12, 16:12
Medlem
Citat:
Mycket möjligt att det gått tokigt till här. Skolexempel på usel mediahantering. Säger inte att UG har fel, men jag är 100% övertygad om att inte hela sanningen kommit fram. UG har rätt usla metoder och är i mångt och mycket värre än kvällspressen när det gäller att skapa snaskiga rubriker som till större delen vinklats för att skapa en bra story.

Det sorgliga är att 95% av tittarna sväljer storyn utan kritiskt tänkande.

UG har gjort många bra och viktiga avslöjanden genom åren. Lika många gånger har det varit ren sensationsjournalistik. Jag önskar verkligen att alla som skriker efter högafflar direkt fick se hur det är att ha ett drev emot sig

Tror du att förutsägbara programmet hade fått sändas utan att journalisterna hade haft på fötterna, annars väntar ju en gigantisk stämning -

Om TryggaTrygga SVT vars uppgift är att förvanska i princip allt, att de skulle sätta dit en stackars flykting? Förmodligen finns det mycket mycket mer att hämta från tex polis.
Citera
2022-10-12, 16:19
Medlem
Canon anställda blev nog förvånade när araben begärde privata pengar för att godkänna deras maskin. Och araben fattade inte varför de bråkade om en sån liten detalj.

Haha - Vad fan ska vi göra tänkte de nog försäljarna.

Japanska grejer säljer sig själva eftersom de fungerar - och så kommer denne arab och vill ha egna pengar? Canon måste bara ha skrivit hem till Tokyo om detta, bugat fram avlatsbrev gällande att svenska myndigheter skall ha extra betalt.

Vad heter det där Japanska dikt språket? Sova Kudde Mjuk
Senast redigerad av Whistlehead 2022-10-12 kl. 16:32.
Citera
2022-10-12, 16:33
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Är du advokat, eller? Det är ju alldeles uppenbart att den feta iraniern berikat sig på ett otillbörligt sätt. Han borde naturligtvis få sparken, inte minst för att statuera exempel för andra myglare som hanterar skattebetalarnas pengar vid upphandlingar och annat.
Citera
2022-10-12, 16:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det har väl fungerat 10-20 gånger förut, men den här gången kom det ut.

Sannolikt har du rätt i ditt antagande.
Döms han för detta så lär han få sitta i fängelse.
Citera
2022-10-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Riktigt pinsam historia för Canon inte minst.

Trodde bättre om det företaget. Men ack så fel man hade.

VD:n har väl viss provision/rörlig ersättning knuten till hur företaget går. Hon ville sälja till varje pris.

Canon måste sparka henne efter hennes katastrofala agerande. Makalös inkompetens.
Citera
2022-10-12, 16:58
Medlem
Citat:
Trodde bättre om det företaget. Men ack så fel man hade.

VD:n har väl viss provision/rörlig ersättning knuten till hur företaget går. Hon ville sälja till varje pris.

Canon måste sparka henne efter hennes katastrofala agerande. Makalös inkompetens.
hon har snart ett ännu bättre jobb
Citera
2022-10-12, 17:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!

Det har väl funkat bra i alla år ända fram till nu.
Citera
2022-10-12, 17:20
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sannolikt har du rätt i ditt antagande.
Döms han för detta så lär han få sitta i fängelse.

1: Sannolikheten för att han döms är nära noll.
2: Skulel han trots allt bli dömd så blir det dagsböter. Inte mer. En invandrare som är verksamhetschef står i princip på toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in