2022-10-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Tänk efter lite nu. Du förlitar dig på att polisen ska söka med spårhundar och likhundar. Tror du att inga andra djur kan känna den lukten? Bara för att det inte luktar förruttnelse så avger en kropp lukt som djur med känsligare luktorgan än människan känner.

När det kommer till sånt så blir det många tankevurpor i samband med alla spekulationer man läser och som man själv har.Men såklart så äre så som du skriver
Citera
2022-10-23, 21:42
Medlem
Fått höra ett rykte att Liselotte gravid. Stämmer ryktet?
Citera
2022-10-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ok, tack för svar.
Man undra ju när vissa skribenter påstår sig känna A och jobbat med honom att dom inte vet om han är utbildad eller ej.
När jag jobbade med honom var han outbildad, men många utbildar sig till uska/mentalskötare i vuxen ålder.
Citera
2022-10-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freud10
När jag jobbade med honom var han outbildad, men många utbildar sig till uska/mentalskötare i vuxen ålder.
Ok, får man fråga vilket årtal du arbetade med honom?
Citera
2022-10-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ok, får man fråga vilket årtal du arbetade med honom?
Den senare halvan av 90 talet.
Citera
2022-10-24, 01:14
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Ätroligen bara påhitt. Men om det stämmer - borde rubriceringen bli dubbelmord.

F.ö. finns det två farbröder till som heter A.K. Plus några A.K. där A**an inte är tilltalsnamnet.
A**an den andre är en äldre gråvithårig pensionär på 85 år, bosatt i Katrineholm. Också han med konto på Facebook. Kanske det är han som Flashbackletare har förväxlat med MGM A**an den Yngre?
Citera
2022-10-24, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
När tror ni allmänheten får veta om kroppen vad bränd eller ex utan huvud. Antar i samband med att typ anhöriga fått reda på det, eller tror ni redan de fått reda på det?

Ibland börjar sådant släppas i slutet på utredningen men annar blir det inte förrän fup släppts om ca 5-6 månader innan rättegång, anhöriga vet nog inget om detta.
Citera
2022-10-24, 07:03
Medlem
Observationen i stadsparken i Sollefteå är avskriven utredningsmässigt och följs därför ej upp vidare kan jag bekräfta.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
För mig som inte följt tråden sedan start har lite svårt att hänga med i alla svängar, särskilt som skribenternas uppgifter går emot varandra.

Hallsta, det är hotell Hallstaberget som avses förstår jag.

https://www.songkick.com/concerts/40640767-hooja-at-hotell-hallstaberget
https://www.tiktok.com/discover/Hooja-sollefte%C3%A5?lang=sv-SE

Försöker hitta upgifter som bekräftar vissa påståenden, tyvärr är tråden ganska lång och ibland hittar jag mest döda länkar eller låsta artiklar.

Som jag ser på nätet finns det ju många filmer från kvällen, förutom det borde det ju finnas bild från övervakningskamera när L går in/ut och om hon är där i sällskap? Polisen borde ha de uppgifterna.

Det ska ju enligt @Mark The Beasts sammanfattning i TS ska det finnas information fån polisen om en observation från stadsparken i Sollefteå, oklart när.

Det är ju ändå typ 10 mil från Timrå till Sollefteå, så det är kanske lite långsökt att L ska ha varit där flera gånger under kort tid?

Jag tänker att om hon varit där på Hallstabeget för att äta och kolla på Hooja, dörrarna öppnar först 18:30, då är det aktuellt att efter detta åka hem.

Men hur var hemesan planerad?

Hon förväntades hem av familjen?

Därav rubriceringen "människorov"?
Senast redigerad av cavalcantie 2022-10-24 kl. 07:25.
Citera
2022-10-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet

Tror inte att liselotte skulle ha druckit ifall att hon va gravid
Citera
2022-10-24, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Observationen i stadsparken i Sollefteå är avskriven utredningsmässigt och följs därför ej upp vidare kan jag bekräfta.

Ok, så är det ofta med vittnesmål som kommer in efter ett försvinnande.

Men jag utgår från att ett ev besök på Hallstberget är lättare att bekräfta/avfärda.
Vilka som ätit där, betalat med kort, personal, filmer, andra vittnen, ev biljetter som köpts, övervakningskameror vied entrén osv.

Intressant är om hon varit där, vem var hon där med, hur kom hon dit, hur var resan hem planerad, och vad har man i utredningen som pekar på männsikorov?

Brukade L vara borta över natten utan att meddela sig? Hade hon berättat eller inte om konserten för familjen, hade hon sagt hur och när hon skulle hem?

Jag får för mig att det finns något meddelande mellan A och L som handlar om något som är grums i bägaren för A.

T ex
- att A betett sig dåligt med L och hon nu ville avsluta
- att A ville avsluta men inte hon
- att L pga av sina förutsätningar inte trodde att hon kunde bli gravid, men blev det ändå. Ville ej abort
- att L trodde att hon var gravid, men var det inte,har sagt det till honom
- eller att hon sa att hon var gravid, fast hon inte var det för att hon ville ha en fortsatt relation med A
- att A var svartsjuk på L av någon anledning
- att A har en kontrollerande personlighet, och klarade inte av att hantera L av olika skäl

osv, osv

Kanske finns mycket graverande meddelanden dem emellan, där krav, hot och bråk finns som ett troligt/möjligt motiv.

Kanske är något av dessa meddelanden raderade. Kanske handlar något av dessa meddelanden om en träff; en träff om att snacka ut om allt. Eller har något vittne sett/hört något strax innan försvinnandet? Hade L sagt till anhöriga att hon skulle komma hem efter besöket på Hallstaberget?

Något finns det som styrker rubriceringen människorov.
Planering, som sagt...

Kan det finnas inköp strax innan mordet som visar på att hon lurades in i bilen till lantstället? Sådana saker som man kan ha använt vid mordet eller efter.

För annars är det ju så att på ett lantställe brukar man ju ha lite av varje, såsom olika redskap/verktyg plastsäckar, teip, bensin till gräsklippare.

Många funderingar...
Citera
2022-10-24, 09:33
Avslutad
varifrånkommer ryktet om att Liselott var gravid??

vad gjorde GM med kroppen tro? På Leif GW lät det som GM gjort något med kroppen för identifieringen tog tid
Citera
2022-10-24, 10:20
Medlem
Aregaks avatar
Citat:
Polisen är förtegen om utredningen men säger att iakttagelsen om att kvinnan ska ha setts hoppa in i en grå pickup, inte längre är intressant.
https://www.op.se/2022-10-21/detta-har-hant-i-fallet-om-det-misstankta-mordet-pa-timrakvinnan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in