Citat:
Ursprungligen postat av
cavalcantie
Observationen i stadsparken i Sollefteå är avskriven utredningsmässigt och följs därför ej upp vidare kan jag bekräfta.
Ok, så är det ofta med vittnesmål som kommer in efter ett försvinnande.
Men jag utgår från att ett ev besök på Hallstberget är lättare att bekräfta/avfärda.
Vilka som ätit där, betalat med kort, personal, filmer, andra vittnen, ev biljetter som köpts, övervakningskameror vied entrén osv.
Intressant är om hon varit där, vem var hon där med, hur kom hon dit, hur var resan hem planerad, och vad har man i utredningen som pekar på männsikorov?
Brukade L vara borta över natten utan att meddela sig? Hade hon berättat eller inte om konserten för familjen, hade hon sagt hur och när hon skulle hem?
Jag får för mig att det finns något meddelande mellan A och L som handlar om något som är grums i bägaren för A.
T ex
- att A betett sig dåligt med L och hon nu ville avsluta
- att A ville avsluta men inte hon
- att L pga av sina förutsätningar inte trodde att hon kunde bli gravid, men blev det ändå. Ville ej abort
- att L trodde att hon var gravid, men var det inte,har sagt det till honom
- eller att hon sa att hon var gravid, fast hon inte var det för att hon ville ha en fortsatt relation med A
- att A var svartsjuk på L av någon anledning
- att A har en kontrollerande personlighet, och klarade inte av att hantera L av olika skäl
osv, osv
Kanske finns mycket graverande meddelanden dem emellan, där krav, hot och bråk finns som ett troligt/möjligt motiv.
Kanske är något av dessa meddelanden raderade. Kanske handlar något av dessa meddelanden om en träff; en träff om att snacka ut om allt. Eller har något vittne sett/hört något strax innan försvinnandet? Hade L sagt till anhöriga att hon skulle komma hem efter besöket på Hallstaberget?
Något finns det som styrker rubriceringen människorov.
Planering, som sagt...
Kan det finnas inköp strax innan mordet som visar på att hon lurades in i bilen till lantstället? Sådana saker som man kan ha använt vid mordet eller efter.
För annars är det ju så att på ett lantställe brukar man ju ha lite av varje, såsom olika redskap/verktyg plastsäckar, teip, bensin till gräsklippare.
Många funderingar...