Citat:
Ursprungligen postat av
Crowdy
En kollega till mig hade lyssnat på en Pod-radio i helgen där man bl a tagit upp Toms bondeuppror mm. De hade intervjuat en kvinna som var helt bedrövad över att Tom och hans sväng gäng hade förstört för hennes kontakter med Länsstyrelsen om hennes hundar. Hon hade fått till en bra dialog med handläggaren som Tom nu förstörde genom att vara hotfull och bullrig.
Jag vet inte vad det var för POD-radio men kanske att någon här vet det?
Hur som helst så har Tom verkligen skitit i det blå skåpet igen. Kan ingen få stopp på alla dessa galningar? Det finns folk som har problem med Länsstyrelsen har jag förstått och det rör sig om ganska så många också. Men att spela Allan och hota och bete sig illa förstör bara för all.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt honom
Man får "problem" med Länsstyrelsen om man inte sköter sina djur enligt lagstiftningen, annars inte. Och det börjar inte som "problem" heller utan som försök att få dem att frivilligt åtgärda brister, som de inte har förmågan till.
Precis som att man får "problem" med soc om man inte har förmågan att ta hand om sitt barn. Alternativt är att djur och barn får fortsätta skötas dåligt, tror inte gemene man vill det.