2022-12-15, 08:37
Medlem
Finns det någon myndighet man läser så mycket strunt om, som Länsstyrelsen? 😂

Har någon faktacheckat påståendet om att alla handläggare är aktivister och terrorister, eller man bara fortsätter sprida uppgiften utan någon som helst substans?

Läste i tråden att Länsstyrelsen Västmanland inte meddelat övriga länsstyrelser vad som skulle ske med grisarna - Nä för alla länsstyrelser är en egen myndighet och man meddelar inte varandra fram och tillbaka olika beslut. Hur kan man ens tro det? 😂
2022-12-15, 08:39
Medlem
Också påståendet om att Tom kommer få djurförbud baserat på att han beter sig bryskt mot djuren. Det krävs en hel del mer än så. 😂Har ni ens begärt ut beslut om djurförbud någon gång och tagit del av historiken?
2022-12-15, 10:47
Medlem
En kollega till mig hade lyssnat på en Pod-radio i helgen där man bl a tagit upp Toms bondeuppror mm. De hade intervjuat en kvinna som var helt bedrövad över att Tom och hans sväng gäng hade förstört för hennes kontakter med Länsstyrelsen om hennes hundar. Hon hade fått till en bra dialog med handläggaren som Tom nu förstörde genom att vara hotfull och bullrig.

Jag vet inte vad det var för POD-radio men kanske att någon här vet det?

Hur som helst så har Tom verkligen skitit i det blå skåpet igen. Kan ingen få stopp på alla dessa galningar? Det finns folk som har problem med Länsstyrelsen har jag förstått och det rör sig om ganska så många också. Men att spela Allan och hota och bete sig illa förstör bara för all.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt honom
2022-12-15, 11:02
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
En kollega till mig hade lyssnat på en Pod-radio i helgen där man bl a tagit upp Toms bondeuppror mm. De hade intervjuat en kvinna som var helt bedrövad över att Tom och hans sväng gäng hade förstört för hennes kontakter med Länsstyrelsen om hennes hundar. Hon hade fått till en bra dialog med handläggaren som Tom nu förstörde genom att vara hotfull och bullrig.

Hur som helst så har Tom verkligen skitit i det blå skåpet igen. Kan ingen få stopp på alla dessa galningar? Det finns folk som har problem med Länsstyrelsen har jag förstått och det rör sig om ganska så många också. Men att spela Allan och hota och bete sig illa förstör bara för all.

Gråta.
Det går inte att återberätta hans senaste live. Ni måste själva titta på den… Se hela filmen.

Vilka är det som försöker ta ner honom? 🙄
Så att han känner att han måste använda sig av powerbank inne i ett kök?
Nu ska Tom åka till Umeå och demonstrera. 😳
Det här inlägget är ett exempel på Toms dagsform.😳
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1303229270523592&id=100084243 150660
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-15 kl. 11:35.
2022-12-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Gråta.
Det går inte att återberätta hans senaste live. Ni måste själva titta på den… Se hela filmen.

Vilka är det som försöker ta ner honom?
Så att han känner att han måste använda sig av powerbank inne i ett kök?
Nu ska Tom åka till Umeå och demonstrera. 😳
Det här inlägget är ett exempel på Toms dagsform.😳
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1303229270523592&id=100084243 150660
Länstyrelsen ,socialtjänsten och kanske även regeringen , Fia fick varning på TikTok när hon hade live med tvn på i bakgrunden när riksdagen sände och menade då att regeringen hade koll på hennes kanal
2022-12-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy

Man får "problem" med Länsstyrelsen om man inte sköter sina djur enligt lagstiftningen, annars inte. Och det börjar inte som "problem" heller utan som försök att få dem att frivilligt åtgärda brister, som de inte har förmågan till.
Precis som att man får "problem" med soc om man inte har förmågan att ta hand om sitt barn. Alternativt är att djur och barn får fortsätta skötas dåligt, tror inte gemene man vill det.
2022-12-15, 13:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Västerbottens länsstyrelse är på plats i Lutarp nu tillsammans med två poliser som skydd.🙄

Tom påstår att de passar på nu när han är på väg till Umeå. Som om det inte krävts någon planering för dom att göra en inspektion.
Smart att hota.🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-15 kl. 13:21.
2022-12-15, 13:58
Medlem
Jösses alltså, snacka om att Toms cirklar rubbades när Västerbotten kom till honom just som han hade tänkt åka dit.

Han blev nästan lika upprörd i samtalet med handläggaren som han blev när han skrek till sin syster att hon skulle ta tillbaka det hon sa om pappan, så där så att rösten blir mycket ljusare och nästan bryts. Underhållande!
2022-12-15, 14:07
Medlem
Tom har ju tappat det helt, gå in och lyssna på samtalet med handläggaren från LS. Han tror verkligen att han kan sätta egna regler och bete siv som ett svin.
2022-12-15, 14:10
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Tom har ju tappat det helt, gå in och lyssna på samtalet med handläggaren från LS. Han tror verkligen att han kan sätta egna regler och bete siv som ett svin.
Mm. Frågan är om inte det där räknas som hot mot tjänsteman.🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-15 kl. 14:18.
2022-12-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Han missar att det inte är hans djur och hans gård , det är ett dödsbo med fler delägare som har talan ,i princip kan övriga de övriga ägarna godkänna att LS går in utan att Tom är hemma
2022-12-15, 14:50
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Dagens avsnitt var mycket underhållande!

Ska han ändå till Umeå i morgon? Och han har ju lovat att vara med på Fritjofs ”demokratifest” i Umeå på lördag, det kan han väl inte svika?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in