Citat:
Jag har skickat massor med länkar, riktiga rapporter, inte debattartiklar, som du vägrar att läsa. Du vägrar ta till dig fakta från utbildade människor, som har fått total insyn i fallen, du vägrar lyssna på vad experterna säger om hur läget är 2020.Oj oj oj, det finns bra många många fler länkar, men dessa här är bra skrivna och lättförståeliga. Erfarenheten säger att det blir svårt för människor att ta in alldeles för mycket information. Men självklart kan jag lägga in fler länkar som ni kan klaga på. Ni bryr ju er aldrig om själva texten, utan har alltid klagomål antingen gällande avsändaren, årtal eller något annat konstigt.
Du hänger kvar i rapporter från 1996, och debattartiklar från 2006, och tror att det är samma då som idag, fast dina egna länkar motbevisar dig (eftersom du inte ens läst texten innan du länkar den)
Du vet inte ens vad källkritik är.
Skicka mig en rapport från 2020 eller senare (inte tidningsartikel, inte debattartikel, inte insändare), utan 1 rapport som bevisar dina påståenden om Subjektiva och rättsosäkra utredningar sker idag.
Jag behöver inte massor med länkar, jag behöver bara 1.
Citat:
Fast ganska mycket har förändrats inom socialen på denna tid.Det allra mesta tyder på att ni är socialsekreterare hela gänget med skygglappar.
Sedan är ju detta inget nytt problem, och som du läste i IVOs 63-sidiga rapport från 2020 och läroboken "På saklig grund" kvarstår problem som fanns redan på 60-, 70-, 80- och 90-talet.
Sedan är ju detta inget nytt problem, och som du läste i IVOs 63-sidiga rapport från 2020 och läroboken "På saklig grund" kvarstår problem som fanns redan på 60-, 70-, 80- och 90-talet.
Emellan 1970-1990 gjorde socialtjänsten utredningarna, och politikerna fattade besluten om LVU. Fanns ingen IVO eller JO för att granska att det gick rätt till, fanns inget utbildningskrav för socialtjänsten eller politikerna för att kunna göra dessa utredningar och fatta dessa beslut.
Denna information kommer från "Barnet i den sociala barnavården", som skrevs 1996, som du hänvisat till flera ggr i denna tråd. Hela den texten handlar om alla förbättringar som skett emellan 1950-1990. Och den kritiken som framgår i denna text från 1996 finns inte i IVOs rapport från 2020.
Läser du inte dina egna texter innan du länkar dem?
Dessa 2 ord finns inte med i "Barnet i den sociala barnavården" som skrevs 1996 av "Centrum för utvärdering av socialt arbete". Så dessa 2 problem verkar inte ha uppfattats och setts som ett problem på den tiden (information från rapporten du hänvisat till flera ggr)