2024-12-29, 22:43
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag kan försäkra dig om att du förmodligen inte hade varit särskilt sugen på att placera ditt eget barn i ett av deras familjehem. Kvaliteten varierar nämligen kraftigt. För många barn som placeras i främmande familjer är det en traumatisk upplevelse och har ofta väldigt lite att göra med den "vård" som det påstås handla om på pappret.

Angående hennes beteende är hon sannolikt traumatiserad av socialtjänstens behandling och därför beter hon sig helt enligt förväntningarna: Irrationellt.

Jag lämnade mina barn hos familjehem innan jul och hämtade dom idag. Dom mår hur fint som helst och berättar hur det var riktigt roligt att vara iväg hemifrån.

På nyår har vi ordnat nytt familjehem, så på tisdag morgon kommer dom o blir hämtade så får jag tillbaka dom på fredag. Vi ser alla fram emot det.

”Hur berättar man något för kurt så att han förstår?”
2024-12-29, 22:51
Medlem
Citat:
Det syns inte utanpå men barn mår inte bra av att tvingas flytta runt utan en fast punkt och möjlighet att bygga ett fast nätverk med kompisar. I de flesta fall är det bättre att familjerna får hjälp i det egna hemmet istället. Det är mer kostnadseffektivt och bättre för barnet. Ska samhället placera barn, så måste det verkligen vara ett nödläge och alla andra möjliga lösningar ska vara uttömda, men så fungerar det dessvärre inte idag. Socialtjänsten har alldeles för lätt att frestas till att missbruka LVU före hjälpinsatser i hemmet. Om socialtjänsten gjorde rätt från början och slutade missbruka LVU och gjorde en rejäl gallring av familjehemmen som finns så skulle det kunna bli bättre för de barn som faktiskt måste placeras av olika skäl.
Jag fick veta detta om att de var placerade lite i förbifarten eftersom det uppenbarligen var helt oviktigt för personen som berättade , båda barnen var omhändertagna som mycket små så de hade noll minne av att ha haft andra föräldrar i sitt liv , flyttat runt hade inget av dem utan varit del av familjen hela sina liv
2024-12-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En person i min närhet firade jul hos sin pojkväns förälder och syskon berättade för mig när vi träffades efter jul med syskonbarn att hon gett likadan julklapp till pojkväns syskonbarn plus annan särskilt utvald julklapp, först i slutet av den infon så framkom det att
pojkvännens syskonbarn var familjehemsplacerade

Uppenbarligen så såg varken personen i min närhet eller
pojkvännens familj att det var skillnad mellan barn som man har släktband till eller barn som är placerade och så är det sannolikt i de flesta familjehem där barn bott ett antal år

Självklart så finns det kanonbra familjehem samt de som är mindre bra. Likaväl som det finns jättebra föräldrar och de som är mindre bra. Föräldrar som älskar sina barn gapar inte på TikTok. De gör allt för att få hem sina barn och gör allt för att jobba mot de lösningar som finns. Problemet med Tiltokarna är att de inte ser något de själv har att jobba med alls. De skriker hellre om människohandel än inser att de själva har sker att jobba på.
2024-12-30, 02:32
Medlem
Citat:
Jag kan försäkra dig om att du förmodligen inte hade varit särskilt sugen på att placera ditt eget barn i ett av deras familjehem. Kvaliteten varierar nämligen kraftigt. För många barn som placeras i främmande familjer är det en traumatisk upplevelse och har ofta väldigt lite att göra med den "vård" som det påstås handla om på pappret.

Angående hennes beteende är hon sannolikt traumatiserad av socialtjänstens behandling och därför beter hon sig helt enligt förväntningarna: Irrationellt.

Nä det hade jag verkligen inte. Jag hade aldrig tillåtit det att hända. Jag hade definitivt inte suttit och gapat i sociala medier om jag varit i riskzon. Jag hade gjort allt för att uppfylla vårdplanen och få hem dem. För övrigt så har jag haft kontakt med socialtjänsten när mina barn var mindre då de fick in en anmälan. Det blev en utredning med förslag till öppenvårdsinsatser som vi tackade nej till. Och absolut inget hände. Barnen skickades inte till Ryssland för att kriga, de blev inte sålda. Inte heller blev de placerade hos pedofiler eller narkomaner. Jag hörde aldrig från soc igen. Därför är allt de gapar om kvalificerat skitsnack.
.
2024-12-30, 08:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag lämnade mina barn hos familjehem innan jul och hämtade dom idag. Dom mår hur fint som helst och berättar hur det var riktigt roligt att vara iväg hemifrån.
Du har barn på familjehem själv? Ja det förstår jag som du resonerar.

Citat:
På nyår har vi ordnat nytt familjehem, så på tisdag morgon kommer dom o blir hämtade så får jag tillbaka dom på fredag. Vi ser alla fram emot det.
Vad snackar du om? Biologiska föräldrar ordnar ingenting. Det är socialtjänsten som bestämmer var barn ska bo och roddar med familjehem. Inget barn mår bra av att flytta runt på det sätt du beskriver i längden, vilket också all forskning på området pekar på. Du verkar ju vara helt koko om du inte förstår att barn far illa av en sådan behandling.

Citat:
”Hur berättar man något för kurt så att han förstår?”
Det är nog du som inte förstår, eftersom du ignorerar all forskning på området. Varför vill du plåga barn och deras familjer i onödan och slösa grovt med skattebetalarnas pengar?
2024-12-30, 09:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Nä det hade jag verkligen inte. Jag hade aldrig tillåtit det att hända.
Jag undrar om du verkligen förstår vad det innebär att hamna på socialtjänstens radar. Dina egna val och vad du tillåter eller inte blir i praktiken irrelevant, eftersom det är socialtjänsten som får makten att besluta över dina barn och deras framtid.

Citat:
Jag hade definitivt inte suttit och gapat i sociala medier om jag varit i riskzon. Jag hade gjort allt för att uppfylla vårdplanen och få hem dem.
Du verkar inte förstå hur socialtjänsten arbetar med sina vårdplaner och hur de ständigt flyttar målstolparna. Det finns sällan eller aldrig tydliga riktlinjer eller mål för föräldrar att uppfylla, som redovisas på ett transparent sätt. Detta på ett sätt så att de biologiska föräldrarna förstår exakt vad det det är för mål som ska uppnås för att barnen ska få komma hem igen.

I slutändan är det socialtjänsten som godtyckligt avgör vad som krävs. Det är inte svårt att föreställa sig att även du hade blivit upprörd och förbannad om de tagit dina barn och du, oavsett vad du gjorde, aldrig fick hem dem. Hur kan du vara säker på att F och hennes vänner inte har försökt samarbeta med socialtjänsten och följa de vårdplaner som faktiskt finns?

Citat:
För övrigt så har jag haft kontakt med socialtjänsten när mina barn var mindre då de fick in en anmälan.

Citat:
Det blev en utredning med förslag till öppenvårdsinsatser som vi tackade nej till. Och absolut inget hände.
Det hela är som ett lotteri. Det är helt oförutsägbart om något händer eller inte. Om felaktig information hamnar i systemet kan det få allvarliga konsekvenser, särskilt om en förälder samtidigt avböjer den så kallade "frivilliga" hjälpen.

Citat:
Barnen skickades inte till Ryssland för att kriga, de blev inte sålda. Inte heller blev de placerade hos pedofiler eller narkomaner. Jag hörde aldrig från soc igen.
Vi måste förhålla oss till fakta. Det finns starka krafter som vill upprätthålla detta system, inte minst av ekonomiska skäl. Varje nytt barn som placeras kan generera miljontals kronor i omsättning för privata företag, som dessutom får uppdrag från socialtjänsten att göra utredningar och bedömningar av föräldraförmåga. Även förmedlingen av familjehem är en lukrativ verksamhet.

Konsekvensen av detta är att barn fastnar i ett skadligt system under alldeles för lång tid och riskerar att skadas av "vården" snarare än att få den hjälp de behöver. Behandlingen av de biologiska föräldrarna är ofta bedrövlig, vilket inte sällan leder till att de tappar hoppet och reagerar irrationellt, precis som trådens huvudperson och hennes vänner. Så här kan traumatiserade människor bete sig, och det är ett symtom på det system vi tillåter att fortsätta.

Citat:
Därför är allt de gapar om kvalificerat skitsnack.
Nej, det är faktiskt inte det om du lyssnar på vad hon verkligen säger. Jag förstår att det kan vara svårt att ta till sig allt, men allt hon säger är inte skitsnack. En stor del av kritiken är fullt befogad, och fler borde reagera och protestera mot det som sker, för det är barnen som drabbas och far illa.
2024-12-30, 10:12
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Problemet med er i denna tråd är att ni verkar tro att alla föräldrar med placerade barn är som de som syns på TT. Men så ser verkligheten inte ut. Det finns många helt vanliga, normala föräldrar i helt normala bostadsområden som inte alls hör hemma på TT men ändå drabbas av samma sak.

Nej det är du som inte fattar att denna tråden handlar om just dessa föräldrar som syns på TT.

Varenda person här fattar att dessa galningar till föräldrar inte är representativa för alla föräldrar som har med socialtjänsten att göra, det är just därför de har en egen tråd, just för att de är helt jävla onormala.

Varför är det så svårt för dig att ta in? Är det socialtjänsten som traumatiserat dig till att agera så här irrationellt eller?
2024-12-30, 10:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nej det är du som inte fattar att denna tråden handlar om just dessa föräldrar som syns på TT.
Jo det förstår jag. Men den generella tongången i tråden är att föräldrar med barn som blivit LVU:ade är det något fel på och barnen ska inte få komma hem, samt att socialtjänsten alltid har rätt i sina beslut. Vilket jag menar inte stämmer överens med verkligheten överhuvudtaget. Särskilt om man börjar gräva i deras material de gömt undan bakom sekretess på kontoret.

Citat:
Varenda person här fattar att dessa galningar till föräldrar inte är representativa för alla föräldrar som har med socialtjänsten att göra, det är just därför de har en egen tråd, just för att de är helt jävla onormala.
Frågan är VARFÖR de är "onormala". Och det är det ni vägrar begripa i denna tråd. De är traumatiserade av socialtjänstens behandling med all sannolikhet och då kan det bli så här. För det inte bara barnens liv som socialtjänsten förstör, utan även de biologiska föräldrarnas som i förlängningen leder till ännu mer brutala onödiga extrakostnader för samhället.

Citat:
Varför är det så svårt för dig att ta in? Är det socialtjänsten som traumatiserat dig till att agera så här irrationellt eller?
Vad exakt skulle vara irrationellt med det jag skriver? Jag har inget med den myndigheten att göra tack och lov. Men dessvärre känner jag andra som har det och mycket av kritiken som trådens huvudperson och hennes vänner delat med sig av är faktiskt ibland både ytterst relevant och saklig.
2024-12-30, 10:30
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jo det förstår jag. Men den generella tongången i tråden är att föräldrar med barn som blivit LVU:ade är det något fel på och barnen ska inte få komma hem

Du förstår ju inte alls! Vilka av dessa TT-föräldrar anser du det är rimligt att barnen ska komma hem till?

Jag anser att samtliga av dessa föräldrar är helt olämpliga som föräldrar och LVU är 100% korrekt i deras fall. Vill du ha min åsikt kring varför jag anser det så får du specificera vilka av dessa individer som du anser har felaktiga LVU:n och varför.

Håll dig till ämnet eller ta din diskussion till relevanta trådar, punkt slut, det kan omöjligt vara för svårt för dig att förstå eller hur?
2024-12-30, 10:38
Medlem
Fia blir sur för nån filmat hennes live i morse men själv filmar hon allt och alla
2024-12-30, 10:39
Medlem
Inte sin egen live utan nån annan som var läskig sa hon
2024-12-30, 10:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du förstår ju inte alls! Vilka av dessa TT-föräldrar anser du det är rimligt att barnen ska komma hem till?
Tyvärr verkar alla dessa blivit så nedbrutna mentalt av socialtjänstens att en det slutar med att barnen inte får komma hem igen. Du verkar vara helt faktaresistent för hur socialtjänsten behandlar biologiska föräldrar. De bryts ofta ner så till den milda grad att de aldrig blir normalt fungerande individer och hamnar ofta utanför samhället efter socialtjänstens behandling.

Citat:
Jag anser att samtliga av dessa föräldrar är helt olämpliga som föräldrar och LVU är 100% korrekt i deras fall. Vill du ha min åsikt kring varför jag anser det så får du specificera vilka av dessa individer som du anser har felaktiga LVU:n och varför.
Problemet är att du inte vill ta in hur dessa föräldrar var INNAN barnen tvångsomhändertogs och hur socialtjänsten behandlat dessa föräldrar under denna process. Att bara peka finger hur de är idag säger ju inte hela sanningen om hur dessa föräldrar uppträtt tidigare.

Citat:
Håll dig till ämnet eller ta din diskussion till relevanta trådar, punkt slut, det kan omöjligt vara för svårt för dig att förstå eller hur?
Jag håller mig till ämnet och förklarar varför F och hennes vänner beter sig som de gör för er som inte förstår hur traumatiserade människor agerar och fungerar. Det är djupt traumatiserande behandling som socialtjänsten ägnar sig åt, både för biologiska föräldrar och barn. Det är inget att peka finger åt, utan snarare bör man förstå bakgrunden till det irrationella beteendet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in