2006-07-18, 14:16
Medlem
På vilket sätt då carpe? har du något bevis, finns det någon som har bevis? NEJ och åter NEJ, detta är bara typiskt skrämsel propaganda för att ursäkta ännu mer våldsamheter. Det är klart som fan att man vill att Iran ska vara med i "kriget", Iran är den enda nation i mellan-östern som utgör ett verkligt hot mot Israel och kan ge sionisterna en välbehövd käftsmäll!

"Iranska soldater är i Libanon", "snart regnar det atomvapen" lär väl vara nästa uttalande... och då kommer farbror usa in och gör ett nytt misslyckande.
Citera
2006-07-18, 14:19
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
På vilket sätt då carpe?
Kolla med Iran Air.

http://www.iranair.com/trvInf/schedule/flightsList.do?seatClassText=%28Y%29%20Economy%20C lass&numberOfInfants=0&numberOfChildren=0&numberOf Adults=1&typeOfTrip=1&returnDateMonth=Jul&returnDa teDay=18&seatClass=Y&travelDateMonth=Jul&travelDat eDay=18&destination=DAM&depart=THR&returnMonthText =July%202006&monthText=July%202006&destinationText =Damascus&departText=Tehran&randomParameter=26040
Citera
2006-07-18, 14:21
Medlem
Jole25s avatar
Blair: What does he think? He thinks if Lebanon turns out fine, if we get a solution in Israel and Palestine, Iraq goes in the right way...
Bush: Yeah, yeah, he is sweet
Blair: He is honey. And that's what the whole thing is about. It's the same with Iraq

frågan är vem är HE?
Citera
2006-07-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
O ni som klagar på hur många civila som dödats av vem, så postar jag återigen Hani Siba'i:s urdumma Citat:

Dock tycker jag det är trist med civila förluster (och dödande över huvudtaget) på båda sidor, oavsett om man är muslim, jude, kristen, buddhist, hinduist, m.m.

Vad menar du? Det finns väl ändå en ganska bred uppslutning kring vad begreppet civil innebär? Eller menar du att en galen muslims åsikt om att begreppet inte existerar betyder att alla muslimer är terrorister??
Citera
2006-07-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Som sagt , kan dom få in avancerade vapen ( missiler ) tror du din idiot att man inte kan få in soldater ?
Garanterar att det gick reguljära flighter från theheran till libanon .

"Tror du inte att det finns flera stridsflyg från koalitionen som vaktar luftrummet i Irak?"

Tror du att dom kan se vad det sitter för folk i planet via radar("Du vet No Fly Zone")?
Det va aldrig förbjudet att flyga vanliga passagerarplan från iran till syrien eller libanon.
Eller kanske runt , du verkar ha väldigt begrensad verklighetsuppfattning.

En av orsakerna till att israel bombar vägar och landningsbanor är just pga av det .

Hur blåst är du ?

Men snälla gudmund hur idiotisk är inte du?

i NO FLY ZONE får inga flyplan överhuvud taget vistas (där av namnet no fly zone, rekommenderar en snabb kurs i engelska) om de inte har ett godkännande, endast brittiska och amerikanske plan får flyga där (nej jag tror knappast att de super avancerade AWACs planen som de har till sitt förfogande inte kan se skillnad på ett persiskt och ett koalitions plan.

Och tror du verkligen inte att om nu Iranska trupper skulle förflytta sig genom gränserna oavsett flyplans sort, att USAs eller Israel hade fått nys om detta TIDIGARE? Kom för i helvete inte och påstå att de inte kunde tagit reda på detta INNAN kriget! De är ju världsledande på att luska ut saker och var saker hålls gömda *ironi* Nu när bombardemanget är väl igång kan man gå ut med att det finns iranska trupper i Libanon. Som jag sa innan dra den om rödluvan också!

Det är snarare du som har en skev världsuppfattning! Vakna upp och sluta hitta på saker bara för att backa upp dina argument!
Citera
2006-07-18, 14:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Ja Herr Lindblom....Det finns söta amerikanska soldater som gjorde samma sak i Irak under invasionen. Efter hälsningar från "folket hemma i staterna". Så är du lagd åt det hållet finns det nog en "göbbe" eller "marintant" för dig där redan nu. Så slipper du vänta.
Lindholm. hhh...

Nej, jag vill ha mig en judisk prinsessa som: don't shit about cooking and is arrogant looking.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-18, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Vad menar du? Det finns väl ändå en ganska bred uppslutning kring vad begreppet civil innebär? Eller menar du att en galen muslims åsikt om att begreppet inte existerar betyder att alla muslimer är terrorister??
Tja, visst fattar jag att det är en extremists uttalande o jag tror långt ifrån alla muslimer tänker så. Men jag ville bara provocera lite, men sen samtidigt när man ser folk i Gaza fira med nyårsfyrverkerier (hittar inte sidan nu, men den var i Expressen eller Aftonbladet), för att israeliska soldater tillfångatagits/dödats, så får man ingen trevlig syn av dem.

Jag tycker att varje liv är lika mycket värt, jude, muslim, kristen, m.m. Men krig är krig, o jag kan inte hålla mig från att vara partisk i denna konflikt. Bl.a då ett par nära anhöriga till mig arbetar som militärattacheér i och för Israel...
Citera
2006-07-18, 14:39
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Men snälla gudmund hur idiotisk är inte du?

i NO FLY ZONE får inga flyplan överhuvud taget vistas (där av namnet no fly zone, rekommenderar en snabb kurs i engelska) om de inte har ett godkännande, endast brittiska och amerikanske plan får flyga där (nej jag tror knappast att de super avancerade AWACs planen som de har till sitt förfogande inte kan se skillnad på ett persiskt och ett koalitions plan.

Och tror du verkligen inte att om nu Iranska trupper skulle förflytta sig genom gränserna oavsett flyplans sort, att USAs eller Israel hade fått nys om detta TIDIGARE? Kom för i helvete inte och påstå att de inte kunde tagit reda på detta INNAN kriget! De är ju världsledande på att luska ut saker och var saker hålls gömda *ironi* Nu när bombardemanget är väl igång kan man gå ut med att det finns iranska trupper i Libanon. Som jag sa innan dra den om rödluvan också!

Det är snarare du som har en skev världsuppfattning! Vakna upp och sluta hitta på saker bara för att backa upp dina argument!
Ett par hundra Iranska soldater är inte svårt att flyga in till Libanon med civila flygplan. Varför måste man flyga över Irak???
Citera
2006-07-18, 14:41
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
På vilket sätt då carpe? har du något bevis, finns det någon som har bevis? NEJ och åter NEJ, detta är bara typiskt skrämsel propaganda för att ursäkta ännu mer våldsamheter. Det är klart som fan att man vill att Iran ska vara med i "kriget", Iran är den enda nation i mellan-östern som utgör ett verkligt hot mot Israel och kan ge sionisterna en välbehövd käftsmäll!

"Iranska soldater är i Libanon", "snart regnar det atomvapen" lär väl vara nästa uttalande... och då kommer farbror usa in och gör ett nytt misslyckande.

Du har fått tusen exempel.

Var fick dom sjömålsroboten ifrån , ikea?

Du är fast i desperat förnekande.

Om iran attackerar isreal stort så får dom nog ett kärnvapen svar.
Citera
2006-07-18, 15:00
Medlem
Ezzelinos avatar
De judiska neokonservativa "intellektuella" (propagandister) som infiltrerat och snedvridit den amerikanska utrikespolitiken i Mellanöstern till att bli en enda dödsdömd vansinnesaggression till förmån för "Israels" paranoida och omättliga "säkerhetsintressen" drar nu i gång en för deras blodtörstiga intentioner mycket avslöjande agitationsverksamhet i sina tidskrifter, tidningar och lobbygrupper:

http://www.antiwar.com/lobe/?articleid=9323

Citat:
"---In a Weekly Standard column entitled "It's Our War," editor William Kristol Sunday called Iran "the prime mover behind the terrorist groups who have started this war," which, he argued, should be considered part of "the global struggle against radical Islamism."

He complained that Washington recently has done a "poor job of standing up and weakening Syria and Iran" and called on President George W. Bush himself to fly directly from the "silly [Group of Eight] summit in St. Petersburg … to Jerusalem, the capital of a nation that stands with us, and is willing to fight with us, against our common enemies."

"This is our war, too," according to Kristol, who is also a founder and co-chairman of the recently lapsed Project for the New American Century (PNAC).

"All of us in the free world owe Israel an enormous thank-you for defending freedom, democracy, and security against the Iranian cat's-paw wholly-owned terrorist subsidiaries Hezbollah and Hamas," echoed Larry Kudlow, a neoconservative commentator, at the Standard's right-wing competitor, National Review.

"They are defending their own homeland and very existence, but they are also defending America's homeland as our front-line democratic ally in the Middle East," according to Kudlow who, like Kristol and other like-minded polemicists, also named Syria, "which is also directed by Iran," as a promising target as the conflict expands.

The two columns are just the latest examples of a slew of commentaries that have appeared in U.S. print and broadcast media since Israel began bombing targets in Lebanon in retaliation for Hezbollah's fatal cross-border attack last Wednesday. They appear to be part of a deliberate campaign by neoconservatives and some of their right-wing supporters to depict the current conflict as part of global struggle pitting Israel, as the forward base of Western civilization, against Islamist extremism organized and directed by Iran and its junior partner, Syria.

This view was perhaps most dramatically expressed by former Republican Speaker of the House, Newt Gingrich, in an appearance on NBC's Meet the Press Sunday when he described the conflict as "the early stages of … the Third World War."---"
Citera
2006-07-18, 15:03
Medlem
bingo!s avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/ledare/story/0,2789,858442,00.html

Det är inte ofta aftonbladet hånar Bush på detta sätt.
Citera
2006-07-18, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
http://www.aftonbladet.se/vss/ledare/story/0,2789,858442,00.html

Det är inte ofta aftonbladet hånar Bush på detta sätt.
Är det någon som vet vem Ilya Meyer är egentligen? har försökt googla men inte riktigt kommit underfund med annat än att hon är sionist och ogillar araber.

Hon skiver i dagens aftonbladet ett helt vansinnigt debattinlägg:
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,858281,00.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in