2006-08-24, 08:16
Bannlyst
Är ung vänster lika trångsynsta som sionisthatarna i denna tråd?

http://www.ungvanster.se/pressmeddelande.asp?do=visa&id=550

Inget om hisballs

Citat:
Om de inte menar att människorna i Palestina och Libanon är något annat än just människor. Att deras drömmar och önskningar saknar värde.

Citat:
Att Fredrik Malm kan stå och försöka använda sig av en tragedi som förintelsen för att legitimera Israels illgärningar mot det palestinska och libanesiska folken är fullständigt barockt. Fast samtidigt blir jag glad när jag tänker på hur få de var och hur många vi faktiskt är. Den 3 september anordnas en till demonstration i Stockholm och fler kommer att anordnas på andra ställen. Självklart kommer jag vara där och demonstrera för en rättvis fred.

Hur ska det bli en rättvist fred när sionisthatar ignoerar hisballs? Ironiskt hon nämner förintelsen. För hur många sioisthatare förnekar inte förintelsen mot judar?

Inte nån jävla gång nämner hon hisballs... patetiskt och trångsynt när hon nämner Libanon flera ggr
Citera
2006-08-24, 08:34
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Idiot! en av filmerna (kommer inte ihåg namnet) vann eller var nominerad till Guldpalmen för något år sedan och handlade om gränsposteringar där vakterna löper amok och terroriserar vanliga civila i ren tortyr. Leta själv vad filmen hette, det är ingen hemlighet.

Precis som jag påpekar; människor! det var du som hävdade att de var "professionella" och står över handlingar som grundas på mänskliga brister som hämndlystnad mm. Fattar du ens vad du skriver själv? du argumenterar just nu mot dig själv

Kan du ta fram bevis på att Israel begår hämdaktioner? Annars leder inte den här diskutionen nån vart.
Citera
2006-08-24, 09:20
Bannlyst
Citat:
Idiot!

Varför är det sionisthatarna som kommer med personangrepp i den här tråden?
Citera
2006-08-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Varför är det sionisthatarna som kommer med personangrepp i den här tråden?

varför e det bara zionistbögar som tar åt sig?
Citera
2006-08-24, 09:38
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Kan du ta fram bevis på att Israel begår hämdaktioner? Annars leder inte den här diskutionen nån vart.

Är du förvirrad? jag har skrivit att det är ett av de 2 mest sannolika skälen.
#3920: "Misstag? eller vara vidrig hämndlystnad?"

Frågetecken! förstår du innebörden av det????? det är du som hävdat att du står inne med Sanningen. Att de är "professionella" och att "andra faktorer spelat in". Jag har presenterat 2 för mig sannolika (hämnd och vredesmod mer sannolikt för mig) skäl till denna civila bombning. Med ?. Du har stoiskt hävdat andra faktorer men lyst med frånvaron av definitionen på dessa faktorer.

Det är du som ska leda din teori i bevis. Inte jag. Jag har presenterat varför jag tror som jag gör, du svamlar vagt om "faktorer".

För diskussionen framåt!
Citera
2006-08-24, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
varför e det bara zionistbögar som tar åt sig?

Varför är det nazister som är trångsynta?
Citera
2006-08-24, 09:54
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Är du förvirrad? jag har skrivit att det är ett av de 2 mest sannolika skälen.
#3920: "Misstag? eller vara vidrig hämndlystnad?"

Frågetecken! förstår du innebörden av det????? det är du som hävdat att du står inne med Sanningen. Att de är "professionella" och att "andra faktorer spelat in". Jag har presenterat 2 för mig sannolika (hämnd och vredesmod mer sannolikt för mig) skäl till denna civila bombning. Med ?. Du har stoiskt hävdat andra faktorer men lyst med frånvaron av definitionen på dessa faktorer.

Det är du som ska leda din teori i bevis. Inte jag. Jag har presenterat varför jag tror som jag gör, du svamlar vagt om "faktorer".

För diskussionen framåt!

Kom ut ur gaderoben och ta debatten som den är. Jag vill inte veta varför Israel har gjort hämdaktioner. Utan jag vill ha klara bevis att de har gjort det. Så anser du fortfarande att det jag som skall bevisa nåt nu?
Så använd skallen nu, som tydligen har lyst från sin frånvaron i de andra inläggen och kom in i matchen.
Citera
2006-08-24, 09:57
Medlem
Citat:
Varför är det nazister som är trångsynta?

jadu, varför är det judarna som utför samma sorts nazism som utfördes mot judarna mot palestinierna? så ja, ni nazister är väl trångsynta
Citera
2006-08-24, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
jadu, varför är det judarna som utför samma sorts nazism som utfördes mot judarna mot palestinierna? så ja, ni nazister är väl trångsynta

Men för i helvete!

Det var du som tog åt dig när jag citerade någon annan och kallade mig zionistbög!

Det om något är nazistiskt!
Citera
2006-08-24, 10:28
Medlem
Citat:
Men för i helvete!

Det var du som tog åt dig när jag citerade någon annan och kallade mig zionistbög!

Det om något är nazistiskt!

eftersom det du sa inte bara var emot bonzo... du sa att alla som kritiserar zionisterna använder personangrepp... då är alla kritiserande välkomna att svara.

förövrigt du tar ju åt dig när man kallar zionisterna för nazister... när man tar åt sig betyder det att anklagelserna är sanna.
Citera
2006-08-24, 10:33
Medlem
Castafiores avatar
Alltså...

- Det är inte många stater i världen som kommer undan med att proklamera att man är en stat som bara innehåller en slags människor som i Israels fall, en etniskt definierad statsbildning.
Paletinierna har förvägrats återvända, vilket är en mänsklig rättighet, pga att de är fel ras. Och orden "Israel måste få vara en judisk stat" sägs rutinmässigt.

- Ett judiskt område upp till Litianifloden i Libanon samt ett styre av kristna maroniter i södra Libanon ingår i en gammelsionistisk dröm från Israels bildande.
(obs: sionist är inte detsamma som jude, sionismen var klassad som apartheid till 1993 då Israel fick bort den skrivningen för att godkänna "Gaza-Jerikoavtalet" som skapade Västbanken och Gaza).

Ur detta perspektiv är staten Israel rasistisk och dess existens endast möjlig genom fortsatta krig.
Citera
2006-08-24, 10:39
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Kom ut ur gaderoben och ta debatten som den är. Jag vill inte veta varför Israel har gjort hämdaktioner. Utan jag vill ha klara bevis att de har gjort det. Så anser du fortfarande att det jag som skall bevisa nåt nu?
Så använd skallen nu, som tydligen har lyst från sin frånvaron i de andra inläggen och kom in i matchen.

Din svenska är så dålig att den gränsar till obegriplig. "Lyst från sin frånvaron"??? ta och använd skallen själv och bilda dig åtminstone grundskolenivå.

"Varför" är just ett bevis. De har motiv (redan förklarat). Ett starkt indicium i ett rättssamhälle. De har teknik och kompetens att undvika "misstaget" varför man lätt kan dra slutsatsen att man begått denna handling av illvilja och hämndbegär. Känslor du både förstått och ursäktat, trots att du hävdar "professionalitet" som ett motbevis. Du borde nog använda skallen själv och inte argumentera mot dig själv

Naturligtvis får vi inga "bevis" på detta, din lilla naiva värld funkar inte riktigt ute i riktiga världen. Har du bevis för motsatsen? både civilbombningen och FN-högkvarteret. FN-förläggningen är ju en mer frapperande och pinsamt tydlig då det är en bas sedan länge känd.

Återigen: Det är du som står inne med kunskapen om "andra faktorer" ska du smita undan med löjliga svar som "jag vill inte veta.." suck. Du tog upp faktorerna, för dem i bevis, du som kan och själv efterlyser bevis

För övrigt är uttrycket "kom in i matchen" bland det töntigaste klämchecka 40-talistuttryck jag vet, får gåshud när jag hör pojklagstränaren hojta till lirarna "kom in i matchen", är det din farsa som lärt dig dylika velouruttryck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in