2006-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Kolla upp så att det inte är TBC för är det TBC så lyder du under smittskyddslagen.

det har jag svårt att tänka mig.
Vaccinerades mot det som liten och har varit hos två läkare senaste veckorna som lyssnat på mina lungor och inte hittat något.
Citera
2006-07-08, 20:57
Medlem
Misters avatar
Jag sätter mina pengar på astma. Känner en som hade de symtomen och till slut fick diagnosen astma.
Citera
2006-07-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag sätter mina pengar på astma. Känner en som hade de symtomen och till slut fick diagnosen astma.

ok...
Jag berättar om det stämmer när jag har varit hos läkarna
Ska bli skönt o veta vad det är, även om det skulle vara astma.
Tack för hjälpen!
D
Citera
2006-07-11, 01:51
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.
ok...
Jag berättar om det stämmer när jag har varit hos läkarna
Ska bli skönt o veta vad det är, även om det skulle vara astma.
Tack för hjälpen!
D
Det stämmer nog att astma kan göra både att man blir trött och drar på sig infektioner lättare.
Har själv ingen allvarlig astma, men har blivit extremt mycket piggare sen jag började med astmamedicin.

Han kan ju be läkaren att göra lite tester.
Citera
2006-07-11, 15:31
Avslutad
Haft infektions-astma och nedsatt lungfunktion hela livet (Som lyckligtvis avtar)
Och jag känner igen det du säger lite, en förkylning bli så jävla mycket värre..
Har fan helldre spysjuka än förkyldning..

Sen kan du ju vara lite irriterad av pollen med som är ännu en bidragande faktor.
Citera
2006-07-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Haft infektions-astma och nedsatt lungfunktion hela livet (Som lyckligtvis avtar)
Och jag känner igen det du säger lite, en förkylning bli så jävla mycket värre..
Har fan helldre spysjuka än förkyldning..

Sen kan du ju vara lite irriterad av pollen med som är ännu en bidragande faktor.

Infektions-astma, vad innebär det?

var hos läkarna idag, har fått en tid nästa vecka för att göra astma + allergitester. ska bli himla skönt.
Hon lyssnade på mina lungor och allt lät bra, inga pipljud och så.
men hon trodde att det var ett virus, så fick ny antibiotika, doxyferm.
fyfan, nu har jag knaprat tabletter i 10 dagar, som hon sa var helt fel, så nu e det 10 dagar till
Citera
2006-07-11, 23:07
Medlem
Kevlarsouls avatar
Virusinfektioner botas ej med tetracykliner (Doxyferm). Doxyferm använd bl.a. mot pneumoni (lunginflammation) orsakad av ex. Mycoplasma pneumoniae eller Chlamydia pneumoniae (läs mer på Fass.se). Du kan ev. ha fått en sekundärinfektion av bakterier efter en primärinfektion av virus. Möjligen kan du dessutom vara extra mottaglig för bakteriella infektioner då du haft tidigare lungproblem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in