2022-10-08, 15:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
More than 17,000 migrants have been bused to the city since the spring, a small fraction of the migrant encounters at the border over that timeframe. Fox News cameras at the Port Authority transportation terminal filmed eight buses arriving Friday, after nine arrived Thursday.

Adams said that one in five people in the city's shelter system is a migrant, which is creating the "crisis."
https://www.foxnews.com/politics/nyc-mayor-adams-declares-state-emergency-17000-migrants-spark-shelter-crisis

Borgmästaren är mycket arg. Han menar att de aldrig accepterat att ta emot illegala migranter. Han tycker, som Pelosi, att migranterna ska stanna i gränsstaterna för att skörda bomull. Han anser att hela julen kan bli förstörd av dessa fåtal migranter.

Gör borgmästaren rätt i att deklarera katastrofläge efter att endast en listen bråkdel av gränsstaternas migrationsvåg hamnar i NYC? Borde han inte istället se detta som en tillgång? Varför ser demokraterna invandring som en katastrof, samtidigt som de aktivt arbetar för öppna gränser?

Ligger egentligen katastrofen i Vita Huset som inte ens sänt en enda representant till gränsen? Är det helt enkelt så att ansvaret för katastrofen vilar i Demokraternas händer? Går detta att lösa på något annat sätt än att bygga klart Trump-Wall?

"We need relentless migration" - Joe Biden
But the bussing is a bipartisan effort, with the Democratic mayor of El Paso, Texas, sending more migrants to New York City than Abbott.
New York’s "sanctuary city policy", som beslutades på 80-talet, innebär att lokala myndigheter inte samarbetar med federala immigrationsmyndigheter. Så det finns där ingen juridisk skillnad mellan legala & illegala invandrare.

Man tillåter även illegala invandrare att rösta i lokala val & har förbjudit användningen av frasen "illegal alien". De illegala invandrarna har även rätt till samma bidrag & förmåner som medborgare. Även fri sjukvård.

Detta har främst varit en godhetssignalering då dessa ekonomiska flyktingar tidigare stannat i de södra staterna.
När man nu tvingas leva upp till sin godhetssignalering så är verkar det inte vara så kul längre.
Citera
2022-10-08, 15:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Vem betalade bussarna? Du får gärna svara på det. Var det delstaten som betalade in att flyktingar skulle smugglas in i landet?
Men för fan, granvall. Jag besvarade din fråga i första meningen i mitt inlägg. Behöver jag feta det för att du ska förstå?
Bussarna betalas av skattebetalarna i respektive delstat.
Smuggla... De transporterades frivilligt via kollektivtrafiken, helt öppet och under inseende av all media i hela USA. Varför kan du inte försöka vara seriös? Jag vet att ditt uppdrag är att sabotera trådar med svagsinta frågor, men någon heder måste du väl ändå besitta?
Citera
2022-10-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men för fan, granvall. Jag besvarade din fråga i första meningen i mitt inlägg. Behöver jag feta det för att du ska förstå?
Bussarna betalas av skattebetalarna i respektive delstat.

Jag undrar vem som betala det hela. För det var ju inte så att det dök upp folk som slantade upp pengar och kallade sig skattebetalare.

Är det politikerna vid gränsen som har bokat bussarna och betalat för resorna?
Citera
2022-10-08, 15:53
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Vem betalade bussarna och mat och dryck under resan?

När bestämdes det att detta skulle ske? Hann man inte tala om för ansvarig på orten att de är på väg?

Fattar ingenting av det här, vem för vad mot vem?
Det handlar om NIMBY. Kostnaden för resa mm är en bråkdel av vad det kostar att ta hand om en sk flykting.
Citera
2022-10-08, 15:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
New York’s "sanctuary city policy", som beslutades på 80-talet, innebär att lokala myndigheter inte samarbetar med federala immigrationsmyndigheter. Så det finns där ingen juridisk skillnad mellan legala & illegala invandrare.

Man tillåter även illegala invandrare att rösta i lokala val & har förbjudit användningen av frasen "illegal alien". De illegala invandrarna har även rätt till samma bidrag & förmåner som medborgare. Även fri sjukvård.

Detta har främst varit en godhetssignalering då dessa ekonomiska flyktingar tidigare stannat i de södra staterna.
När man nu tvingas leva upp till sin godhetssignalering så är verkar det inte vara så kul längre.
Nej, nu är det en katastrof. Samtidigt får vi förstå demokraternas lakejer i NYC. De har redan säkrat sin maktposition och behöver inte längre fylla på med migrerad röstboskap. De ska såledel skörda bomull i sydstaterna...
Citera
2022-10-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det handlar om NIMBY. Kostnaden för resa mm är en bråkdel av vad det kostar att ta hand om en sk flykting.

Men jag undrade vem som betalade. Vem är det som bokade bussar och chaufförer och betalade för detta?

Politiker vid gränsen?
Citera
2022-10-08, 15:55
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Men jag undrade vem som betalade. Vem är det som bokade bussar och chaufförer och betalade för detta?

Politiker vid gränsen?
Det bör väl vara delstaten. De vill inte ha de kostnader som invandringen medför.
Citera
2022-10-08, 15:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag undrar vem som betala det hela. För det var ju inte så att det dök upp folk som slantade upp pengar och kallade sig skattebetalare.

Är det politikerna vid gränsen som har bokat bussarna och betalat för resorna?
Nej, granvall. Politikerna har inte betalat det med sina pengar. De har betalar med skattebetalarnas pengar. Jag vet att du förstår detta och ser att du nu försöker spamma sönder tråden med dina sinnessjuka och onödiga frågor. Vem vet, kanske du lyckas med konststycket att få även denna tråd papperskorgad. Det skulle inte förvåna mig.
Citera
2022-10-08, 15:57
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
https://www.breitbart.com/politics/2022/10/07/new-york-city-wants-1-billion-exploit-biden-migrants/

Citat:
New York City’s Mayor Eric Adams wants $1 billion from other Americans to subsidize the city’s economic strategy of importing penniless immigrants for use by New York’s business leaders.

Tydligen så krävs det nästa 600,000 kr per immigrant för att hjälpa dom
Citera
2022-10-08, 15:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Politiker vid gränsen?
Ja, guvernörerna i gränsstaterna beslutar om & betalar för detta ur delstatsbudgeten.
Kostnaderna är insparade väldigt snabbt.
Citera
2022-10-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det bör väl vara delstaten. De vill inte ha de kostnader som invandringen medför.

Det är väl mest troligt att det är så. Men hade vart roligt om man fick detta svart på vitt så att säga.

Läste någonstans att DeSantis var involverad i ett rättsfall när han bussade 50 personer in. Men har inte hunnit kolla om detta var sant. Det sades var smuggling av aliens in i landet. Man undrar om delstater har rätt att bussa in aliens i landet. I så fall om det är så, så kanske alla människor börjar göra det. Kan bli väldigt rörigt. Det är därför jag undrar om vem som betalade det hela. De måste ju ses som ansvariga. Fast vem vet, det visar sig kanske.
Citera
2022-10-08, 16:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
https://www.breitbart.com/politics/2022/10/07/new-york-city-wants-1-billion-exploit-biden-migrants/

Tydligen så krävs det nästa 600,000 kr per immigrant för att hjälpa dom
Då ser man att det är betydligt billigare för Texas och Florida att bussa över dem till Sanctuary Cities som mer än gärna vill ställa upp att hjälpa illegala migranter. I WDC ska de dessutom ge dem rösträtt så nån glädje har ju ändå de demokratiska väljarna av denna katastrof. Jag antar att NYC går samma väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in