Jag har alltid älskat Fazers Rallarhalvor, men sedan en längre tid kan jag inte hitta produkten i butikerna.
-Har Fazer slutat att tillverka Rallarhalvor?
-Om inte, vart kan man köpa dem? -Finns något motsvarande bröd att köpa?
-Tips på så grovt köpbröd som bara är möjligt mottages.
Jajjemen! Ett bröd som påminner om Rallarhalvor men är ännu godare är finska Malaxlimpan.
Beroendeframkallande. Finns på ica.
Jag gillar malaxlimpa, men att det skulle påminna om rallarhalvor håller jag inte med om. Malaxlimpan är extremt söt och passar inte som vardagsbröd, men som bas för en förrätt med en röra på gravad eller rökt fisk, räkor eller en pepparrotskräm toppad med rostbiff eller nån form av rökt kött och finhackad rödlök - där glänser malaxlimpan.
Jag gillar malaxlimpa, men att det skulle påminna om rallarhalvor håller jag inte med om. Malaxlimpan är extremt söt och passar inte som vardagsbröd, men som bas för en förrätt med en röra på gravad eller rökt fisk, räkor eller en pepparrotskräm toppad med rostbiff eller nån form av rökt kött och finhackad rödlök - där glänser malaxlimpan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!