Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Fan vad jobbigt du skriver. Du behöver inte berätta för mig hur mitt självförtroende är, det är så stort att vissa anser att jag sätter mig själv på piedestal. Det jag menar är, den lyckan du känner är en överdriven lycka en falsk sådan. Dags att ta in en nypa realism kanske? Utlandstjänst? Människor är inte bra någonstans, vi skövlar sönder världen och varandra. Det finns ingen större mening med livet, vi lever vi gör vår skit, vi dör. Så enkelt är det. Riktiga känslor är förnedring och förvåning t.ex. När du går på gatan och helt plötsligt kommer det en människa och hugger dig med kniv. Då har du känt dig fullbordad antar jag? och lycklig? Livet är en gåva, visst, man ska ta hand om den gåvan. Men att säga att människor är något bra vore att häda (om man är religiös). Ju förr vi inser detta, desto fortare kan vi komma framåt i jakten på lyckan.. Förblindade dårar som du förstör för resten.
Det var aldrig menat som ett påhopp utan snarare en förklaring.
Men du säger att du har en bra själv känsla eller självförtroende.
Då är du antagligen ganska nöjd med ditt liv om det är sant så ska du fortsätta leva som du gör och betrakta saker som du gör.
Tror du att du mår bra av det du ser så titta dej omkring för då mår du antagligen som du betraktar dej.
Vårt liv speglar oss och vi är vad vi betraktar oss vara.
Du avslutar med : Ju förr vi inser detta, desto fortare kan vi komma framåt i jakten på lyckan..
Så någon är du redo att betrakta människor mer lyckliga men nu känner du att människor inte är lyckliga.
Men någon gång kommer lyckan eller jakten kommer starta.
Vill man se konstiga saker så ser man konstiga saker.
Jag tycker du verkar vettig i din värld.
Men hur kan du vara så säker på att du förstår mej rätt när du kallar mej blind eller förblindad det är inte att skrev det till mej som person utan att tänk om alla inte ser saker som du.
Alltså man kan sätta 5 mål och prata ner det och analysera ner det i detaljer.
Eller så gör man det med fokus på resultatet.
Hur många människor det än är så kan man komma överenns om ett resultat men tolka och komma till det målet eller resultatet kan man göra på hur många sätt som helst.
Förstår du dej på konst?
Jag förstår inte så mycket men har precis fått förklarat för mej hur det funkar.
Hur man betraktar konst i helhet.
Frågar för att kunna dra en parallel mellan betraktelser synsätt och olika människor.
Ha en bra dag så länge.
Mvh,