2010-04-26, 19:17
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallisen
Hahahahaha Jag behöver ingen bekräftad vetenskap på att detta fungerar Hahahahhahahahahhahahahhahahahahahahhahahahahaha=) =)=)=)=)=)=)=)=)

Herregud Varje morgon skriver jag ner hur min dag ska bli, viker ihop pappret och gömmer undan det. Plockar fram det igen på kvällen och allt har fallit sig just så som jag skrivit Jag kan göra precis vad jag vill VAD jag vill Livet är underbart

Har inte haft så mkt tid att skriva här på sistone, har varit upptagen med LIVET <3 ; )

Ja, ni som vet, ni vet......

Wow, detta är så svårt att göra!

-Går på föreläsning, kommer sitta där och bli uttråkad
-På rasten berättar något ett skämt och jag skrattar
-Föreläsningen fortsätter, jag kladdar i mitt häfte
-Jag äter lunch
-Jag pluggar lite i skolan
-Jag kommer hem, sätter mig vid datorn & loggar in på fb ()
-Lagar mat & äter
-Läser lite och / eller kollar på en film
-Lägger mig

Wow, jag förutspådde precis en vardag! Omg!
Citera
2010-04-26, 21:22
Medlem
Huge-0s avatar

Fan vad jobbigt du skriver. Du behöver inte berätta för mig hur mitt självförtroende är, det är så stort att vissa anser att jag sätter mig själv på piedestal. Det jag menar är, den lyckan du känner är en överdriven lycka en falsk sådan. Dags att ta in en nypa realism kanske? Utlandstjänst? Människor är inte bra någonstans, vi skövlar sönder världen och varandra. Det finns ingen större mening med livet, vi lever vi gör vår skit, vi dör. Så enkelt är det. Riktiga känslor är förnedring och förvåning t.ex. När du går på gatan och helt plötsligt kommer det en människa och hugger dig med kniv. Då har du känt dig fullbordad antar jag? och lycklig? Livet är en gåva, visst, man ska ta hand om den gåvan. Men att säga att människor är något bra vore att häda (om man är religiös). Ju förr vi inser detta, desto fortare kan vi komma framåt i jakten på lyckan.. Förblindade dårar som du förstör för resten.
Citera
2010-04-27, 06:48
Medlem
gloooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0

Fan vad jobbigt du skriver. Du behöver inte berätta för mig hur mitt självförtroende är, det är så stort att vissa anser att jag sätter mig själv på piedestal. Det jag menar är, den lyckan du känner är en överdriven lycka en falsk sådan. Dags att ta in en nypa realism kanske? Utlandstjänst? Människor är inte bra någonstans, vi skövlar sönder världen och varandra. Det finns ingen större mening med livet, vi lever vi gör vår skit, vi dör. Så enkelt är det. Riktiga känslor är förnedring och förvåning t.ex. När du går på gatan och helt plötsligt kommer det en människa och hugger dig med kniv. Då har du känt dig fullbordad antar jag? och lycklig? Livet är en gåva, visst, man ska ta hand om den gåvan. Men att säga att människor är något bra vore att häda (om man är religiös). Ju förr vi inser detta, desto fortare kan vi komma framåt i jakten på lyckan.. Förblindade dårar som du förstör för resten.

Det var aldrig menat som ett påhopp utan snarare en förklaring.

Men du säger att du har en bra själv känsla eller självförtroende.

Då är du antagligen ganska nöjd med ditt liv om det är sant så ska du fortsätta leva som du gör och betrakta saker som du gör.

Tror du att du mår bra av det du ser så titta dej omkring för då mår du antagligen som du betraktar dej.

Vårt liv speglar oss och vi är vad vi betraktar oss vara.

Du avslutar med : Ju förr vi inser detta, desto fortare kan vi komma framåt i jakten på lyckan..

Så någon är du redo att betrakta människor mer lyckliga men nu känner du att människor inte är lyckliga.

Men någon gång kommer lyckan eller jakten kommer starta.

Vill man se konstiga saker så ser man konstiga saker.

Jag tycker du verkar vettig i din värld.

Men hur kan du vara så säker på att du förstår mej rätt när du kallar mej blind eller förblindad det är inte att skrev det till mej som person utan att tänk om alla inte ser saker som du.

Alltså man kan sätta 5 mål och prata ner det och analysera ner det i detaljer.

Eller så gör man det med fokus på resultatet.

Hur många människor det än är så kan man komma överenns om ett resultat men tolka och komma till det målet eller resultatet kan man göra på hur många sätt som helst.

Förstår du dej på konst?

Jag förstår inte så mycket men har precis fått förklarat för mej hur det funkar.

Hur man betraktar konst i helhet.

Frågar för att kunna dra en parallel mellan betraktelser synsätt och olika människor.

Ha en bra dag så länge.

Mvh,
Citera
2010-04-27, 13:16
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Jag ska tala om för dig en sak, att såpass intelligent är jag, så att jag aldrig ens har brytt mig om att ta reda på ATT meskalin ens finns, vad det är och vad det är bra för ?
Men vad jag förstår av din tolkning så ska det tydligen göra en lycklig (eftersom du trodde min lycka tvunget berodde på det), och eftersom meskalin gör en lycklig, så är Jag iallafall en person som aldrig någonsin kommer att behöva det, eftersom jag ständigt är i mitt rätta element iallafall.

Jag var ironisk. Finns ironi i ditt element?

Citat:
Tror du på lycka?

Ja.

Citat:
Vad har hänt med mänskligheten?

Vi är i full färd med att ha ihjäl, svika och utnyttja varandra och samtidigt förstöra livsmöjligheterna för alla andra arter på jorden. Somliga menar (eller implicerar genom sina påståenden) att detta skulle bero på att folk inte tänker tillräckligt positivt. Andra anser att slika påståenden är den värsta sorters skitsnack, och försöker i stället se de verkliga orsakerna till att världen fungerar som den gör. Det må vara provocerande för personer som dig, men det bevisar bara att er ideologi är en lyckofascism som ni inte gillar att få ifrågasatt.

Citat:
När en människa skrattar och skiner av lycka så blir folk alldeles förvirrade och funderar på om personen är sjuk eller går på droger. Vet ni inte ens om att lycka existerar på riktigt eller?

Jag vet att psykotiska tillstånd (inducerade av exempelvis hallucinogena droger) kan ge upphov till eufori, känslan av att styra världen, okontrollerade glädjeutbrott, mm. Jag vet också att lycka existerar på riktigt, men den behöver inte bero på att den lycklige styr världen med sina tankar.

Citat:
Vad är det för fel på er?

Vad är det för fel på att ifrågasätta absurda påståenden?

Citat:
VARFÖR unnar ni inte folk lycka? VARFÖR får den inte finnas om den inte är kemisk?
Har du den inte själv? Får inte andra ha det bara för att du inte har det...... ELLER........?

Jag missunnar ingen någonting. Du gör generella påståenden med sanningsanspråk, och jag är skeptisk. Du får väl vara hur lycklig du vill, men framställer du dina vanföreställningar som universell sanning bör du räkna med att folk ifrågasätter dig. F.ö. är jag nöjd med livet; man kan vara det och samtidigt misstro vansinniga idéer om att pengar trollas fram ur intet och att verkligheten styrs av tankekraft.

Citat:
Nu vill jag verkligen veta alltså, jag förstår er verkligen inte.

Nej, uppenbarligen inte.

Citat:
Kanske därför du inte förstår mig, du befinner dig inte alls på min nivå i min dimension.
För det ska du veta! Att det finns väldigt olika nivåer att snacka om saker och ting på.

Nej, jag befinner mig tack och lov inte i din dimension. Att vi ligger på olika intellektuella och retoriska nivåer är inte heller något jag betvivlar.

Citat:
D A G S A T T V A K N A ?

Hm, jag är rädd att du kommer att få ett bryskt uppvaknande en dag..
Senast redigerad av Noobgren 2010-04-27 kl. 13:23.
Citera
2010-05-07, 20:18
Medlem
gloooos avatar
Jag har snackat med dom andra som utövar detta.

Å alla instämmer nu med att detta inte fungerar.

Några har till och med hamnat på psyket efter att dom insett vilken sjuk spiral dom hamnat i.

Kanske bättre denna tråd dör ut så inte någon annan oskyldig drabbas.

Denna tråd skulle förmodligen aldrig startats men det var nog ett gott syfte från början.

Men jag är först med att säga från vår sida att detta ger inte annat än huvudbry och dåligt självförtroende när man inser hur mycket man lurar sej själv.

Man kan helt enkelt inte springa runt och må bra hela tiden eller fantisera till sej saker.

Enda stället hemligheten fungerar på är i just FANTASIN.

Har inte trollat har bara gjort vad jag trodde var rätt.

Det finns ingen hemlighet har aldrig funnits och kommer aldrig finnas av detta slag.

I brist på spänning eller dylikt har några förvirrade personer kommit fram till det alra märkligaste slut satser.

Så jag kan med trygghet säga att detta är båg.

Visdommen säger mej att ingen som läser denna tråd kommer ta skada eller göra annat än skratta åt detta med hänvisning till sunt förnuft och vanligt folkvett.

Jag är stark nog att stå för all gojja jag spritt i tråden och hoppas ingen tagit skada.

Vi har en hjärna och en kropp.

Men vi har inget jag, ingen själ , eller observer utan det är hjärnan kroppen och vi kan inte kontrollera något som kommer i framtiden.

Ber om ursäkt för all tidigare missvisande information.

Mallisen hoppas du vaknar för ditt eget bästa bara att skicka mej ett pm om du vill konversera lite
jag kan förklara för dej så du förstår mej.
Citera
2010-05-07, 20:20
Medlem
gloooos avatar

Du har tyvärr helt rätt.

Inser nu hur dumt det är och vill nog passa på att tacka för att du fått mej i alla fall att vakna.

Tack för mej...
Citera
2010-05-10, 20:46
Medlem
Arcanas avatar
Blogg om Lagen om attraktion

Hej!

Vet inte om det är rätt tråd för ändamålet..men jag tänkte bara tipsa om en grymt bra blogg. Den är nystartad. Läs själva. Jag känner mig i alla fall inspirerad=)

http://lawofattraction.webblogg.se/
Citera
2010-05-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Hej!

Vet inte om det är rätt tråd för ändamålet..men jag tänkte bara tipsa om en grymt bra blogg. Den är nystartad. Läs själva. Jag känner mig i alla fall inspirerad=)

http://lawofattraction.webblogg.se/

Varför går den inte öppna längre? Någon som vet.
Citera
2010-05-13, 03:05
Medlem
Arcanas avatar
Nytt inlägg

http://dinlivsguide.wordpress.com/2010/05/13/hur-du-skapar-ditt-liv/
Citera
2010-05-13, 11:19
Medlem
Odhags avatar
Den där bloggen är inte alls så jäkla bra skriven, så jag undrar om inte Arcana eller liknande står för den själv. Det sista folk behöver gällandes The Secret är ytterliggare en förenklad lättköpt form av filosofin.

Detta har man ju inte alls hört till leda;

"Just nu är min största önskan att få den där blåa tröjan som finns på Åhlens. Och jag vet, att oavsett vad, så manifesteras alltid det jag tänker på av Universum. Det blir till min verklighet."
Citera
2010-05-13, 12:15
Medlem
AchromaticSpirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odhag
Den där bloggen är inte alls så jäkla bra skriven, så jag undrar om inte Arcana eller liknande står för den själv. Det sista folk behöver gällandes The Secret är ytterliggare en förenklad lättköpt form av filosofin.

"Just nu är min största önskan att få den där blåa tröjan som finns på Åhlens. Och jag vet, att oavsett vad, så manifesteras alltid det jag tänker på av Universum. Det blir till min verklighet."

Kan intyga att du är en sådan person som använder lagen om attraktion omedvetet. Bloggen är jävligt bra skriven. De har även funkat för mig, vad är det du inte förstår?

Det är absolut ingen lättköpt version av the secret. Jar har själv läst boken, och det är som Bloggaren själv säger: Att the secret är bara en start.

Läs på om Universum och energi samt låna böcker om tankens kraft mm så kanske du också kommer till insikt.
Citera
2010-05-13, 12:19
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odhag

Nej det är inte jag som skriver i den där bloggen. Har inte dem kunskaperna som han har, har dock läst boken och nu ska jag börja läsa mer. om ämnet.

Som Achromatic säger: Du använder lagen om attraktion omedvetet. Det är helt upp dig till om du vill leva ett liv som du själv inte kan styra över.

Gå och var bitter någon annanstans istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in