2022-09-25, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Hur många oskyldiga blir skjutna eller sprängda i Sverige? Är du så orolig för bomber så får du väl bosätta dig på landsbygden med inte alltför stort avstånd till en storstad.
Problemet är väl inte vem som blir sprängd, utan att någon blir sprängd. Svaret kan inte alltid vara att ”flytta så fort det inte passar”. Ibland måste man städa upp den egna bakgården istället för att pipa iväg som en jävla flykting när man fått det man röstat för.

Notera: Jag hävdar inte att folk röstat för skjutningar i förorten, men jag hävdar att det är konsekvenserna av hur de röstat. Första steget mot tillnyktring är att släppa limpåsen.
Citera
2022-09-25, 14:40
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Mycket möjligt. Men Sverige är större ekonomi än italien

Nej. Var får du det ifrån?
Citera
2022-09-25, 14:41
Avslutad
Citat:
Mycket möjligt. Men Sverige är större ekonomi än italien
Och Jeff Bezos har en rymdraket, hur påverkar det din vardag? Får du låna raketen när du inte har råd att tanka bilen men ändå måste till jobbet?
Citera
2022-09-25, 14:42
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du vill framställa det som att det är helt OK med många slumpmässiga explosioner i det ruttna svenska samhället så längre det inte är utomstående som skadas eller dödas.

Nä jag har inte räknat antalet oskyldiga skadade eller dödade de är förmodligen många fler än noll och det uppstår också stora materiella skador.

Hoppas du får bra betalt av Wallenberg & co för att skriva ditt skit här om hur förträfflig den arktiska bananrepubliken Svedistan är. Sen så hoppas jag det smäller en bomb utanför ditt fönster så länge som du inte skadas eller dödas.
Om du nu tror att det är så jävla mycket bättre ekonomiskt i Italien så får du väl flytta dit. Men det kommer du givetvis inte göra eftersom du inte vill leva med sämre ekonomisk levnadsstandard.

Jag har hellre några fler bomber och skjutningar bland kriminella gäng men bättre ekonomisk levnadsstandard än att leva i trygga Italien och tvingas bo hos mamma tills man är 40 år.
Citera
2022-09-25, 14:42
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Problemet är väl inte vem som blir sprängd, utan att någon blir sprängd. Svaret kan inte alltid vara att ”flytta så fort det inte passar”. Ibland måste man städa upp den egna bakgården istället för att pipa iväg som en jävla flykting när man fått det man röstat för.

Notera: Jag hävdar inte att folk röstat för skjutningar i förorten, men jag hävdar att det är konsekvenserna av hur de röstat. Första steget mot tillnyktring är att släppa limpåsen.
Du kommer inte flytta till ett land som Italien som har sämre ekonomisk levnadsstandard bara för att någon kriminell blir skjuten eller sprängd.
Citera
2022-09-25, 14:43
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej. Var får du det ifrån?
Hur menar du att Italien där folk lever som råttor och hos mamma tills dom är 40 år har bättre ekonomi än sverige där du kan äta lunch varje dag och ha egen lägenhet?
Citera
2022-09-25, 14:44
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Och Jeff Bezos har en rymdraket, hur påverkar det din vardag? Får du låna raketen när du inte har råd att tanka bilen men ändå måste till jobbet?
svensken kan tanka mer än den genomsnittliga italienaren
Citera
2022-09-25, 14:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Hur menar du att Italien där folk lever som råttor och hos mamma tills dom är 40 år har bättre ekonomi än sverige där du kan äta lunch varje dag och ha egen lägenhet?

Det var inte vad vi diskuterade.

Du skrev att Sverige har en större ekonomi än Italien, inte att svenskar i gemen har högre levnadsstandard än italienare i gemen.

Så, igen: Nej, Sverige har inte en större ekonomi än Italien, var får du sådana siffror ifrån?
Citera
2022-09-25, 14:47
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det var inte vad vi diskuterade.

Du skrev att Sverige har en större ekonomi än Italien, inte att svenskar i gemen har högre levnadsstandard än italienare i gemen.

Så, igen: Nej, Sverige har inte en större ekonomi än Italien, var får du sådana siffror ifrån?
vi har högre bnp per capita och fler industrier
Citera
Avslutad
Citat:
svensken kan tanka mer än den genomsnittliga italienaren
Vad spelar det för roll? På vilket sätt blir mitt liv mer rikt om italienaren är fattig?

Den genomsnittliga venezuelanen kan tanka billigare än resten av planeten, det betyder inte att livet leker i Venezuela. Snarare tvärtom. Höj blicken istället för att böka där du står.
Citera
Avslutad
Citat:
Om du nu tror att det är så jävla mycket bättre ekonomiskt i Italien så får du väl flytta dit. Men det kommer du givetvis inte göra eftersom du inte vill leva med sämre ekonomisk levnadsstandard.

Jag har hellre några fler bomber och skjutningar bland kriminella gäng men bättre ekonomisk levnadsstandard än att leva i trygga Italien och tvingas bo hos mamma tills man är 40 år.
Sjukt att du tycker detta är normala val att ställas emellan i ett land som Sverige..
Citera
2022-09-25, 14:48
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
vi har högre bnp per capita och fler industrier

Irrelevant.

Italien har högre BNP som nation än Sverige har som nation.

Återigen: Var får du siffror på att Sveriges ekonomi är större än Italiens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in