2022-09-24, 07:19
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
I de flesta Brf-föreningar så ska man bli godkänd av styrelsen innan man kan flytta in. Fast jag är inte säker på att de har rätt att neka p.g.a att man blivit straffad tidigare.

Man kan neka om ny medlem inte har en stadig inkomst oavsett hur mycket cash vederbörande har.

Det gjorde vi i vår brf styrelse när vi fick en ny medlemsansökan från en gängmedlem nyss utsläppt från kåken. Han skulle handla cash. Vi sa nej.
Citera
2022-09-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
NU handlar det om.. vilka fler med det efternamnet kommer drabbas?
Var skjuts det imorrn?

Hittar inget om nedan nämnda, som att han har någon dom eller så men av livstilen lever han rätt gott är det ärliga pengar ?
Hos Dr*g*n kanske som det smäller, obs c/o-adress ??, så han kanske är i sitt hus i "hemlandet" ?
Citera
2022-09-24, 13:10
Medlem
Bor själv i området och det är sjukt mycket snorungar som hänger runt och dealar grejer. Vissa av dom skulle kunna vara 13 år max. Huvudsta locos kallar dom sig, skulle inte blir förvånad om kidsen är en del av detta då dom driver runt bland portarna kring centrum hela dagarna och snackar med polisen X antal gånger i veckan
Citera
2022-09-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Solna Strand?
Vreten.

Stadshagen.
Hornsbergs strand.

Jo numera är Vreten just Solna Strand. Det låter lite finare och förslaget kom visst från en fastighetsägare som ville få lite bättre avkastning. Solna stad gillade idén och vipps bytte området och T-bane stationen namn.
Citera
2022-09-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auroratolv
Bor själv i området och det är sjukt mycket snorungar som hänger runt och dealar grejer. Vissa av dom skulle kunna vara 13 år max. Huvudsta locos kallar dom sig, skulle inte blir förvånad om kidsen är en del av detta då dom driver runt bland portarna kring centrum hela dagarna och snackar med polisen X antal gånger i veckan

Det dealas fan överallt i Solna numera. Flyttade från Huvudsta till Råsunda för att komma bort från det. Mest för lillgrabbens skull. Men det säljs fan här också. Bara runt husknuten, där det finns en minimal skogsdunge, dealas det dagligen. Kräken skäms inte ens för att synas sälja. Suck.
Citera
2022-09-24, 18:11
Medlem
[quote=Sellowzki|81752577]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Intressant, när har han fel menar du? Jag upplever att han är påläst och vad jag kan minnas har han aldrig annat än opartisk i sina uttalanden. Vad syftar du på?
Den ofrivillige monarken tex. Där han i tv skyddar sin vän, aka en av kungens närmsta krets.
Citera
2022-09-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdnx
Varför just där?

Nä, tänkte mest om man kunde härleda fredhäll-bomben till en tredje serb. Alternativt till herrn som Måltavlan var sambo med/ hyrt av.

Vet inte mer om den än att polisen började utreda brott mot lagen om hantering av brandfarliga varor - eller vad den nu kan tänkas heta. Det tyder väl på att det var nära en smäll även dagen innan huvudsta.

Försökte nysta lite i det där idag en snabbis men det blir ett nytt försök imorgon.
Citera
2022-09-24, 22:52
Medlem
[quote=Stektagronatomater|81766783]
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Den ofrivillige monarken tex. Där han i tv skyddar sin vän, aka en av kungens närmsta krets.

Okej, jag får kolla upp det vid ett senare tillfälle. Trist om det sänker mitt förtroende för honom.
Citera
2022-09-25, 11:10
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Du har helt rätt. Hyrde ut min lägenhet med OK från värden. En äldre kvinna hörde av sig, tandlhygenist. Helt OK när ja kollade henne hos kronofogden.
Så efter några månader hörde mina gamla grannar av sig och undrade vad som pågick. Skumma nattliga besök och buller sent på natten. Ringde upp kärringen jag hyrt ut till. Då kröp det fram. Hon hyrde lägenheten åt sin son som var knarkare och langare.
Åkte dit direkt och kastade ut fanskapet och hans flickvän.

Så är det. Kan ju även i vissa fall vara så som du beskriver fast där mamman har noll vetskap om vad fan som händer och sitt barn lever loppan
Citera
2022-09-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Finns lite eventuella mål på den adressen enl Lexbase/Ratsit.

Berätta mer, kan inte få en indikation på domar utan att betala på mrkoll och ratsit
Citera
2022-09-26, 11:00
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det bor en värdeteansportrånar-jugge i trapphuset.
Nej, det visade sig vara en annan med samma namn.
Citera
2022-09-27, 19:04
Bannlyst
Tiden verkar inte stämma med det som artiklarna rapporterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in