2022-09-21, 14:53
Medlem
Intervju i Expressen nu med kompisen som larmade polisen efter att ha fått filmerna. Obs betalartikel vilket jag själv vägrar stödja.
Citera
2022-09-21, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Exakt. Folk är så jävla efterblivna när det gäller sånt här. Förminskar det. Men det handlar om ett oförstående barn. Skillnad om det är en vuxen person. Barnet tar mer skada av sånt här oavsett hur hårt det blir slaget än en vuxen hade.

Det är inte några "lätta" smällar hon får heller. Man hör tydligt örfilarna - och ännu tydligare när hon sparkar på barnet samt slår henne med knuten näve i ansiktet.
Detta skulle helt klart innebära smärta oavsett ålder.

Jag tror de som spelar "allan" och försöker låtsas att de minsann "varit med om värre" är troll som vill ha uppmärksamhet.
Det är bästa är nog att bara nonchalera dem.
Citera
2022-09-21, 15:00
Avslutad
Helt sjukt hon bokstavligen står och stampar på ett 3-årigt barn.

Hon bör sövas ner för gott alt låsas in i en mörk cell och släng nyckeln i Östersjön.

Vidriga jävla as både hon och Mormorn.
Citera
2022-09-21, 15:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Intervju i Expressen nu med kompisen som larmade polisen efter att ha fått filmerna. Obs betalartikel vilket jag själv vägrar stödja.
En stor del av artikeln upptas av lokalpolitikern Mohamed Moustafa ”Momma” Merzi som är inne på olika forum och uppmanar folk att slut dela videon på

Mohamed Moustafa Merzi, 33, lokalpolitiker för Socialdemokraterna i Karlshamn, var inne i flera trådar på sociala medier där mamman diskuterades under tisdagen.

Den andra som uttalar sig är en av alla som anmält -- men inte den som delat filmen från början och anmält sin kompis.

En av de som anmälde händelsen var 29-åriga Elin, som inte vill gå ut med sitt efternamn.
– Jag fick panik. Först filmade jag av den, för jag var rädd att den skulle försvinna. Sedan ringde jag polisen och uppgav mammans Instagram-namn. De sa direkt att de fått massor av anmälningar och att hon redan var anhållen, säger Elin

https://www.expressen.se/nyheter/elin-anmalde-mamman-som--misstanks-ha-slagit-sin-dotter/

Så tydligen någon som bara ville vara med i tidningen ...
Intressant i artikeln är mängden anmälningar som kommit in till Socialtjänsten.

Minst 900 anmälningar via e-tjänsten samt många telefonsamtal till vår mottagningstelefon. Ronneby kommun tar i vanliga fall under ett år emot cirka 1300 anmälningar gällande 600-700 unika barn avseende oro för att barn far illa, svarar chefen för socialtjänsten via mejl.

Intressant är också att mamman (trots rykten om annat) fortfarande är anhållen och sitter isolerad . samt att mormodern också anhållits. (Det bör ju vara mormodern - eftersom det var hon som puttade barnet på ena filmen)

Mammans försvarare Markus Segerström säger att mamman har erkänt brottslighet, men vill inte gå in på rubricering.
– Hon mår okej, hon är inlåst och isolerad, men med hänsyn till det mår hon okej, säger advokaten.
Polisen utreder både flickans mamma och ytterligare en kvinna som anhölls med ett dygns mellanrum.
Senast redigerad av micro113 2022-09-21 kl. 15:08.
Citera
2022-09-21, 15:07
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Nej, inte hennes kompis. Det är en intervju med en av många hundra som polisanmält "mamman".

Edit: var visst tvåa på bollen.
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2022-09-21 kl. 15:12.
Citera
2022-09-21, 15:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Istället för att ondgöra er över händelsen i sig, kan ni ju beklaga er över att vi är på väg att få in ett parti i riksdagen som tycker att det här är en helt normal barnuppfostran och att myndigheter som efter en omfattande misshandel fråntar föräldrarna vårdnaden är rasister.

N-Y-A-N-S
Jag vill påstå att det som mamman gör inte är normal barnuppfostran i någon kultur och att det inte stöds av någon politiker - vare sig i vårt land eller andra.
Citera
2022-09-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vill påstå att det som mamman gör inte är normal barnuppfostran i någon kultur och att det inte stöds av någon politiker - vare sig i vårt land eller andra.

Inte att stampa barnet i ansiktet, men resten är inget ovanligt alls. Det vågar jag faktiskt påstå med bestämdhet. Men agan i invandrarfamiljer är ju en tystnadskultur i sig. Barnen som känner stor lojalitet till sina familjer, till skillnad från horsvenne, är inte direkt angelägna om att sätta sina föräldrar bakom lås och bom. Dessutom har det inte varit så önskvärt att prata om aga kopplat till etnicitet eftersom det självklart är dödsnazism och inget annat.
Citera
2022-09-21, 15:25
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Om ni tycker att videorna skildrar grov misshandel så har ni inte sett mycket i era liv

Att sparka någon i huvudet när denna ligger ner kallar jag för grov misshandel, vad du kallar det, det vetifan.
Citera
2022-09-21, 15:28
Medlem
Invisiblefreedoms avatar
Någon som har namn & efternamn på mormor?
Citera
2022-09-21, 15:29
Medlem
retardos avatar
Kan ni sluta prata om ev straff och fokusera på dom misstänkta, Vid det här laget borde flashback veta vem som tog hennes oskuld och vad hon åt till frukost förra veckan.

F*licia P*ters*n , Facebook här: https://m.facebook.com/f*licia.p*tersen.37 (*=e)
22år (Född 8sep 2000) Bor Ronneby , 9999 besök på mrkoll

Någon måste ha mer dirt på denna tjej? Varför bryter hon i videon? Mormor ser inte Svensk ut?! Vad har dom för historik, Ronneby är inte stort börja skvallra!

Allt jag har är facebook tidslinjen, (Som snart kommer gå offline gissar jag)
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Inte att stampa barnet i ansiktet, men resten är inget ovanligt alls. Det vågar jag faktiskt påstå med bestämdhet. Men agan i invandrarfamiljer är ju en tystnadskultur i sig. Barnen som känner stor lojalitet till sina familjer, till skillnad från horsvenne, är inte direkt angelägna om att sätta sina föräldrar bakom lås och bom. Dessutom har det inte varit så önskvärt att prata om aga kopplat till etnicitet eftersom det självklart är dödsnazism och inget annat.
Nej, resten är inte heller normalt i någon kultur.
Däremot är flertalet kulturer - inklusive USA - för att man kan ge ett olydigt barn en smäll med öppen hand.
Men det är inte det som den här mamman sysslar med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Att sparka någon i huvudet när denna ligger ner kallar jag för grov misshandel, vad du kallar det, det vetifan.

Självklart. Här får man ju dessutom inte glömma väga in det faktum att det dessutom är en vuxen som sparkar ett litet barn i ansiktet och att den som utför det är föräldern till det lilla barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in